Vauva toiveissa, pelottaa jo valmiiksi miten töissä suhtautuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nihbstedt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nihbstedt

Vieras
Aloitin nykyisessä paikassa huhtikuussa ja nyt ollaan jätetty ehkäisy pois ja vauva saa tulla jos on tullakseen. Pelottaa vähän miten töissä suhtaudutaan jos jossain vaiheessa on vauva-asian tiimoilta kerrottavaa :/

ei sun tarvia pohtia mien töissä suhtaudutaan. Se on niiden ongelma. Ja älä alennu kuuntelemaan jos ne jotain räpättää, tosin mun töissä oltiin onnellisia mun puolesta vaikka oli kova kiire ja työvoimapula. =) tsemppiä vauvantekohommiin :D

eihän sulla ole pakko kertoa vauvasta jos et tahdo tai työ ole sellaista joka pakottaa kertomaan. erottaa ne ei saa sua sen takia jos hyvin käy että odotat lasta.
Se on sinun asia kerrotko mutta viimeistään kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä pitää jo sanoa.

äläs nyt mulla on alkuraskaus menossa enkä tiedä miten töissä kertoa..mulle on sanottu et ei saa tulla raskaaks..vittumaisella sävyllä vielä..mut eiku härkää sarvista! Työtähän se vaan on..

Joo tiedän ettei voi erottaa tms mutta pelkään just tota "räpättämistä" tai muuten nuivaa suhtautumista...

Ehkä hieman ennenaikasta miettii tälläsia mutta kuitenkin.

sulle tulee varmaan suurempikin pelkoja odotettavaksi sitten kun tai jos raskaudut... älä turhaan stressaa!! kyllä ne siellä töissäkin on varnaan ihmisiä ja ne ymmärtää, että voit lisääntyä kun olet nainen! ei kannata ottaa vakavasti jos ne oikeest muka jotain kamalaa sulle sanoo. tsemppiä raskautumiseen!!!

Ei ole kuule sun murhe! Te olette ehkäsyn jättäneet ja antaneet vauvalle mahdollisuuden tulla ei muuta kun tuulta purjeisiin ja onnea yritykseen!!!
Me kun saatiin esikoinen niin kaikki kokoajan kyseli kun olin hoitovapaalla että eikö jo toista vauvaa ole tulossa... Noh se nyt ei mennyt ihan niin kun olitais toivottu ja tätä tokaa vauvelia "tehtiin" vuosi ennenkuin tärppäs... Olin jo mennyt takasin töihin kun sitten lopulta plussasin.. Vuoden ehdin olla töis kun jäin taas äippälomalle!!! Eipä siinä ollu niillä paljon sanomista! Onnitelivathan ne,mutta joidenkin kohdalla oli selvää ärtyneisyyttä ilmassa.. No se oli niiden ongelma!!!

Tiedän tunteen. Mulle sanoi pomni, joka on itsekin kolmen lapsen äiti, töihin minua palkatessa että en saisi sitten tulla raskaaksi pariin ekaan vuoteen ja nauroi päälle... Viiden vuoden jälkeen tulin raskaaksi ja melkein heti perään toisen kerran ja kyllä huomasin sellaista kiukuttelua ja vmäisyyttä koko sen ajan kun olin raskaana töissä. Nyt pitäis vaan keksiä miten ilmoittais että jään pidemmäksi aikaa hoitovapaalle. Äitiyslomalle jäädessäni ilmoitin olevani puolivuotta kotona hoitovapaalle ja hän ilmoitti etten saisi tulla töihin sitten aiemmin koska se tulisi niin kalliiksi maksaa määräaikaiselle sijaiselleni ja minulle palkkaa samaan aikaan. Ja kyse ei ole siis yksityisyrittäjästä vaan kaupungin tytäryhtiöstä jossa olen töissä. Huoh.

Yhteistyössä