Vauva vai taapero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tiedä

Vieras
Milloin vauva muuttuu taaperoksi? Kun sanon meidän 1-vuotiasta vauvaksi, tulee kommentteja ettei se enää mikään vauva ole kun se käveleekin.. Eihän se kävely ole mikään rajapyykki, joka muuttaa vauvan taaperoksi.

Vauvasta tulee taapero kun hän täyttää 1v, riippumatta siitä käveleekö vai ei.
Alle 1v vauvasta tulee taapero silloin kun oppii kävelemään, vaikka olisi vasta 8kk.

mä sanon vauvaksi alle 1vuotiaita vaikka kävelis ja yli 1v kun kävelee niin tulee taapero.. mut jos lähtee kävelemään vasta täsi myöhään vaikka lähemmäs 1,5 vuotta niin on se jo taapero ennen sitä..

No mä en käytä sanaa "taapero" koskaan, enkä ole käyttänyt. En edes tiennyt että se on virallinen sana suomenkielellä. Vauva on vauva sekä siinä rinnalla myös lapsi , ja lakkaan puhumasta vauvoista kun ovat mielestäni sen oloisia, että minä en heitä enää vauvaksi näe.

Ei kai sitä niin tarkkaan tarvitse määritellä... minä olen aika isoksi asti kutsunut meidän lapsia vauvoiksi. Mun mielestä siinä vähän vajaa 2-vuotiaana tulee niin selkeä muutos, kun lapsen jalat ja käsivarret venähtävät, liikkeet muuttuvat varmoiksi ja puhetta alkaa tulla, silloin ei ole enää vauva. Meillä 1v4kk on ihan selkeästi vauva, vaikka on kävellyt jo puoli vuotta:)

Mun mielestä vauvan ja taaperon raja menee siinä 10 kk:n kieppeillä. Yksivuotiasta en todellakaan sanoisi enää vauvaksi. Musta on tosi hassua ja outoakin, että jotkut puhuu vielä puolitoistavuotiaastakin vauvana...

Yhteistyössä