Vauvakuume vs. sterilisaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marjatta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marjatta"

Vieras
Meillä on nyt kolme lasta, ja ensi kuussa aika sterilisaatioon. Nuorin lapsista on 6kk, vanhin 4,5v. Kun lapsia päätettiin yrittää, silloin oli jo puhe kolmesta. Nyt meillä on kolme ihanaa lasta, ja elämä on mallillaan. Muttamutta... Nyt parin kk ajan mieltäni on kovasti kalvanut vauvakuume. Entä jos se neljäs olisikin yhtä ihana kuin nämä kolme? Talous on kunnossa, suhde mieheen myös, eli sellaista estettä neljännelle ei ole. Mutta toisaalta NELJÄ tuntuu jo suurperheeltä...

Olen kaikkien lasten kohdalla raskautunut ekasta yrityskerrasta, mutta viimeisin raskaus oli todella vaikea ja raskas, supisteli jo vkolta 30, ja kuopus ottikin varaslähdön vkolla 36+0, oli tehollakin 2pvää ja sairaalassa yhteensä 2vkoa. Nyt kuitenkin potra poika, joka ohittanut kasvussa ikätoverinsa.

Kestäsiköhän kroppa ja pää vielä yhden raskauden ja lapsen? Mies on vähän kahden vaiheilla myös tästä asiasta... Ja toisaalta jos vielä neljännen haluan, mielellään nyt sen sitten tekisi, iltatähteä en halua. Ikää meillä miehen kanssa on 34v.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Mihin ratkaisuun olette päätyneet?

No ihan vastaavassa tilanteessa en ole ollut mutta sanoisin, että jos vähääkään epäröit sterilisaatiota, niin ehkei sitä kannata tehdä.
Kolmannen lapsen jälkeen mekin miehen kanssa oltiin sitä mieltä, että lapset ovat siinä mutta mutta.... kyllä se neljäskin tuli ja yhtään en tunne olevani suurperheen äiti :)
Nyt kyllä sterilisaatio on mielessä mutta edelleen epäröin, joten laitoin hormoonikierukan. Täytyy miettiä vielä... ;)

Ei kannata mennää sterilisaatioon ellei ole ihan 100% varma siitä, että ei halua enempää lapsia. Peru aika ja hommaa vaikka kierukka, niin saat lisää miettimisaikaa.
Mulle on tehty sterilisaatio pari vuotta sitten, kun kuopus oli 2v ja olen päätökseeni tyytyväinen

Peruuta se sterilisaatioaika ja miettikää asia vielä vuosi. Sterilisaatio on sitä varten, ettei ole enää epäilystäkään siitä, ettei halua lapsia enää koskaan milloinkaan kenenkään kanssa.