Hei, liityn minäkin tänne

Olen tässä muutaman päivän seurannut keskusteluanne..paljon onnea plussista!! Ainakin
Vielä äidiksi 34 sekä ikiäiti ja Sandemar paljon tarrasukkia mukaan
Itse olen 30v naimisissa oleva 3 lapsen äiti...olen pidemmän aikaa haaveillut vaihtelevasti neljännestä. Välillä enemmän ja välillä taas vähemmän(välillä todella vähän).
Asiaa on taidettu pyöritellä tässä viimeiset 2v (nuorin täyttää alkuvuonna 3v). Päätös tuntuu jotenkin ylitse pääsemättömän vaikealta, oikeastaan luulin jo päätökseni tehneeni, eli lapset on tässä ja piste.
Ainut asia mikä minua mietityttää on jaksaminen, nyt kun vanhimmat lapset ovat "jo" 9v ja 7v sekä nuorin likemmäs 3v on elämä taas helpottunut. Lapsia on helppo viedä välillä hoitoon esim. vkl:sin ja saamme kahden keskistä aikaa. Olen taas saanut aikaa itselleni mm. harrastamiselle ja palannut työelämään jne... Mutta kuitenkin jossakin tuolla taka-alalla kaivelee haave vielä siitä yhdestä. Nyt kun taas olen saanut omaa aikaa ja päässyt harrastamaan jne...olen huomannut etten nyt välttämättä sitä haluakkaan. Siitä kun on haaveillut ja "kadehtinut" toisten vapautta esim. lapsettomien ystävieni. olenkin yhtäkkiä tajunnut ettei se harrastusten tai juhlien antama vapaus mitään onnea tuo : / Ja oelnkin paljon miettinyt tätäkö tämä nyt sitten on...:headwall:
Aikanaan oli jotekin niin helppo tehdä päätös ensimmäisestä ja toisesta lapsesta...kolmatta sitten jo mietin pääni puhki ja kun päätös tehtiin mietin olinko nyt aivan pimeä kun taas aloitan kaiken alusta. Mutta kun sitten pikkuinen syntyi mietin vaan miksen tehnyt tätä jo aikaisemmin
Nyt olen jo välillä täysin luopunut ajatuksesta että lapsia lisää tehtäisiin...yrittänyt "unohtaa" koko asian. Periaatteessa kaikki olisi ihan "valmiina" talossa tyhjä makuuhuone, tila-auto, vakituiset työpaikat molemmilla jne... Sitä vain miettii mitenköhän sitä sitten taas jaksaa sen valvomisen. Toisaalta olen nuori vielä ja meillä pahimmat valvomiset on kestäneet sen 3-4v kai sitä nyt sitten vielä sen aikaa jaksaa valvoa kun on tässä välissä saanut nukkuakkin
Mitenkäs te muut joilla jo ennestään lapsia? Minkälaisia ajatuksia yleensäkkin kirjoitukseni herättää????