Alkuperäinen kirjoittaja herneetön:Nykyajan äidit kuvittelee, että lapset ovat allergisia kunnes toisin todistetaan. Olen itse ruoka-aineallergikko ja toisen lapseni kohdalla olen ymmärtänyt, että lapset ovat terveitä, kunnes toisin todistetaan. Pieni määrä kananmunaa tai maitoa ennen 1v ei varmasti lasta mitenkään vahingoita jos hän on siihen asti ollut oireeton ruoka-aineista. Jos allergioita on, niin siinäpähän selviävät. En tietty juottaisi 3kk ikäiselle lehmänmaitoa tai syötä 7kk ikäiselle keitettyä kokonaista kananmunaa.
Pieni ei myöskään vielä ymmärrä makean päälle. Jos hän kerran saa makeata, ei hän ole sitä hinkumassa jokaisella ruokailulla, kuten 2v tekee...
Antakaa mummojenkin olla mummoja älkääkä vetäkö hernettä heti nenään vaan selittäkää rauhallisesti omat näkemyksenne. 70-luvulla lapsille annettiin appelsiinimehua ja munanvalkuaista muutaman kuukauden iässä, mummoilla saattavat olla ne ohjeet vielä muistissa.
No joo. Kun vauva on kokonaan punaisessa ihottumassa, vihreetä limaista kakkaa tuuppaa monta kerta päivässä ja yöt on yhtä hiton hulabaloota, niin kyllä sitä hölmömpikin uskoo, että allerginen on.
Ja juurikin siksi olen tarkka, ettei tarvitsisi rajoittaa turhaan, vaan löytyisi ne, joille on OIKEASTI allerginen.