Vauvan flunssan lievitysvinkkejä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuoliQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sipulia makkariin (raakaa, silputtua, vaikka lautaseen ja pöydälle)
ilmankostutin/märkiä pyyhkeitä patterille/pyykit kuivamaan huoneeseen
suolaliuostipat (mitä ne nyt olikaan)
pääpuoli pedistä ylöspäin vähäsen

Mie ostin apteekista keittosuolatippoja ja nenäfriidan. Niitä käytin ja nostin tosiaan sängyn päätyä ylöspäin. Jotkut laittaa sipulia sängyn alle, ite en oo sitä kokeillu, niin en tiiä miten toimii. Nasolin tippoja on kans apteekissa pienille lapsille, avaavat nenää. JOtkut on kokeillu myös sitä, että laskee suihklussa kuumaa vettä, että kylppäri höyrystyy, ja vievät lapsen sit hetkeks sinne. Ulkoilma on muuten ihan hyvä kans, avaa nenää. Jaksamisia! Meillä just tauti ohitettu... (poika kohta 5kk) =)

Me ollaan nostettu sängynpäätyä ja annettu nasolin-tippoja ennen nukkumaan menoa. Nenä pysyy aika hyvin auki hereillä ollessa, kun pitää vauvaa paljon pystyasennossa.

Mitäs mieltä olette siitä, kun nukutan kipeetä lasta päivällä kaikki päikkärit ulkona, siellä saa paremmin nukuttua, kun nenä ei mene heti tukkoon...? Hyvin on kyllä puettu päälle, eikä kuumetta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja PuoliQ:
Me ollaan nostettu sängynpäätyä ja annettu nasolin-tippoja ennen nukkumaan menoa. Nenä pysyy aika hyvin auki hereillä ollessa, kun pitää vauvaa paljon pystyasennossa.

Mitäs mieltä olette siitä, kun nukutan kipeetä lasta päivällä kaikki päikkärit ulkona, siellä saa paremmin nukuttua, kun nenä ei mene heti tukkoon...? Hyvin on kyllä puettu päälle, eikä kuumetta ole.

mä nukutan myös kipeen lapsen ulos, jos ei ole kuumetta..

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
Alkuperäinen kirjoittaja PuoliQ:

mä nukutan myös kipeen lapsen ulos, jos ei ole kuumetta..

Mä kans ajattelin, että parempi että saa nukuttua edes päivällä kunnolla, kun yöt ovat aika katkonaisia. =)

Yhteistyössä