Vauvan istuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäsenä teillä on alettu istumaan, mitä ohjeistusta on neuvolasta annettu istumis asiassa?

Meillä neuvolassa sanottiin että 5kk voi istua jo sylissä tuettuna ja 6kk alkaa jo istuun ilman tukeakin jos itse näin tekee?

Meillä 5kk vauva istuu kuitenkin nyt jo ilman tukea, pitääkö mun aina köyttää se tukeen kiinni vai miten.

Poika oli niin jäntevä ettei me ikinä mitään tuettua sylissäistumista harrastettu. Anna istua ilman tukea jos siihen pystyy mut ei pitkiä aikoja ettei selkä väsy. Poika istu syöttötuolisa 4kk lähtien alussa oli se tuolinpehmuste ja pieni tyyny selän takana.

Meillä tyttö istui sylissä tuettuna 3kk iässä ja jo silloin väkisin nousi itse suorempaan, eikä aina suostunut nojaamaan. Kysyin siitä neuvolassa ja sanoivat, että kyllä voi sylissä istuttaa kun niin hyvin istuu... eli se on taidoista kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Siis ihan selkä suorana istuu? Kampeaa itse itsensä istumaan? Jos näin niin anna istua vaan.

Rattaissa ja sitterissä istuu näin, rattaissa nojaa on nostettu vähän, mutta ei ihan suoraan ja siitä sitten vetää itseään viel enemmän istualleen.Eikä suostu edes olemaan siellä nojan kohdalla.

Yhteistyössä