vauvan kääntyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eeva

Vieras
Hei!

Tiedustelisin sellaista, että minkä ikäisenä teidän vauvat ovat kääntyneet? Meidän vauva 5kk, eikä ole kun muutaman hassun kerran kääntynyt vatsalta selälleen, ja siitälkin on jo muutama viikko, mutta ei toisin päin!

Onko syytä huolestua, onko jonkun sortin motoorinen häiriö?

Meillä poika oppi kääntymään juuri viime vkolla mahalleen ja ens vkolla on sit ikää 5kk. Itsekin jo mietin, että onko kaikki ok, kun toinen ei käänny ja tuntui, että toisten vauvat kääntyi jo ajat sitten. Mutta hiljaa hyvä tulee... nyt ainakin sit riittää haastetta hoitopöydällä, kun pitäis vängetä mahalleen =)

Meidän tyttö alotti mahalta selälleen kääntymisen joskus 5kk iässä (ekoja kertoja) ja 6kk iässä toisin päin. Nyt 8kk ja kieriskelee todella kovaa vauhtia ympäri lattioita...

Todella eri tahtiin nämä lapset kehittyvät!!
Kun vertailee saman ikäisiä lapsia (8kk), niin toiset konttaa, ei istu, meillä istutaan eikä kontata yms.

Kyllä ne taidot sieltä löytyvät kun odottaa!!!

ystäväni soitti aamulla ja kertoi että tyttönsä oli kääntynyt nyt ekan kerran, hän on reilu 6kk. Meidän tyttö ei pysy selällään ollenkaan enään nyt 4kk. Vatsalta selälleen ei osaa vielä hallitusti kääntyä vaan se on sellanen ""kupsahdus"". Eli vauvat tosiaankin kehittyvät eri tahtia, ei syytä huoleen!

Yksilöllistä on, meidän tyttö kääntyi selältä mahalleen jo 2,5 kuisena ja toiseen suuntaan vasta 5 kuisena. Ja siitä sitten parin viikon päästä osasikin jo istua lattialla ilman tukea...

Äidiltäni kyselin niin minä juoksentelin jo kun olin 8kk vanha, jäi kuulemma konttausvaihe kokonaan pois kun tukea vasten opin heti seisomaan. Hassua miten kaikki kehittyvät eritavalla. Tässä mietin ja toivon että kesällä syntyvä esikoiseni oppii sitten vasta yksivuotiaana kävelemään, heh heh. Niin ja ystäväni poika oppi kääntymään mahalleen 5kk vanhana, on nyt 5,5kk mutta ei käänny vielä takaisin.

Meillä poika alkoi säännöllisesti kääntymään selältä mahalleen vasta 7 kk iässä, toisin päin kyllä kääntyi 4 kk iästä lähtien, siis mahalta selälleen.

Reilun kuukauden päästä siitä jo konttasi.

Ystäväni tyttö alkoi kääntymään 3kk iässä, mutta tekikin vain sitä, ei tarttunut leluihin, jutellut jne. Konttamaan oppi reilun 6kk iässä.

Lapset kehityvät omaan tahtiin.

Hyvin kuitenkin ehtivät, itse olen nyt tyytyväinen, että poika lähti myöhemmin liikkeelle ei siis alkanut kävelemään esim. 8 kk iässä.

Kehonhallinta saa rauhassa kehittyä jos ei ole kiire.

Yhteistyössä