Vauvan kanssa liikkuminen ja kyläily G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Tuli mieleen kun tuolla toisella puolella on ollut puhetta vauvan kanssa liikkumisesta että minkä ikäisenä ootte alkanu liikkumaan vauvan kanssa enemmän ja pitempiä reissuja?

Minä nimittäin oon kulkenu jo vaikka ja missä vauvan kanssa, on reissattu pitempiäkin matkoja ja oltu useita öitä pois kotoo, ei mulla oo käyny mielessäkää et sitä pitäis kotona jemmata..Pääasiahan on se että maha on täynnä ja vanhemmat lähellä.

itse oon aina lähinnä ne ekat päivät/viikot vähän vähemmän halunnut liikkua OMAN voinnin takia (jälkivuoto,rinnat arat ja vuotavat,istuminen tukalaa jne), että ei sitä vauvaa oo jemmattu vaan ei itse ole huvittanu reissata heti.
toki kyläilty lähellä jossain mummolassa ja kaupassa käyty mutta ei sen ihmeempiä aluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse oon aina lähinnä ne ekat päivät/viikot vähän vähemmän halunnut liikkua OMAN voinnin takia (jälkivuoto,rinnat arat ja vuotavat,istuminen tukalaa jne), että ei sitä vauvaa oo jemmattu vaan ei itse ole huvittanu reissata heti.
toki kyläilty lähellä jossain mummolassa ja kaupassa käyty mutta ei sen ihmeempiä aluksi.

samat sanat

Ekat ehkä n kaks viikkoa meni itsellä synnytyksestä palautumiseen sen verran, ettei huvittanu pitkiä matkoja tehdä. Sen lisäks oli tiehyttukos josta nostatti vähän kuumetta ja oli niin älyttömät helteet ettei olis muutenkaan jaksanu kauheesti mitään tehdä :D Mut ku laps alko olee 3-4 viikkonen niin sujautin liinaan ja jatkoin elämääni. Ensimmäinen matka tais olla mökille, enon häihin, silloin laps tais olla 5 viikon ikäinen. Mökki on aika lähellä, tunnin matka. Tytön ollessa 7-8 viikkoa niin tehtiin 600 km päähän yli viikon mittainen reissu, kaverin polttarit ja häät, välissä hengailin heidän luona. Sitten mentiin tallinaan kahdeksi yöksi, jälleen kerran häihin. Sillon laps oli 2½ kk ikäinen.

Ihan oli hyvinvoiva, pidin liinassa ku kykenin ja autoillessa otettiin runsaasti lyhkäsiä taukoja imetystä ja pissatusta ja vaipanvaihtoa varten. Välillä imetin niin, että tyttö oli kaukalossaan kiinni ja mä nojailin siihen. En koe, että lapselle olis tullu mitään vakavaa haittaa näistä reissuista. Mä en ole stressaantuvaa tyyppiä ja kyen toimimaan myös reissun päällä.

Vauvalle on minusta hyväksi saada olla kotona alkuun paljon. On paljon uutta ihmeteltävää ja rauhallinen ympäristö, tutut kuviot, rutiinit ja äidin ja isän lähes joka hetkinen huomio ovat ens alkuun hyviä lähtökohtia uudelle elämälle. Myös syksyisin ja keväisin flunssakausina on hyvä suojautua viruksilta, en tällä tarkoita kotiin linnottautumista. Monesti myös äiti voi alkuksi tuntea olevansa pirteä ja virkeä ja energinen, mutta palaa huidellessa nopeasti loppuun.

Yhteistyössä