Vauvan koosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt kyselisin kiinnostuneena onko teille annettu millaisia vauvan kokoarvioita raskauden edetessä?
Itse olen saanut kaksi arviota ja niiden mukaan vauva on ikäistään isompi.
Rv 29+5 vauvan painoksi arvioitiin 1,7 kg
Rv 31+6 vauvan painoksi arvioitiin 2,1 kg

Olen käynyt sokerirasituksessa jonka mukaan arvot olivat hyvät eli sokereissa ei ole häikkää. Itse olemme keskikokoisia, minä n. 170 cm ja mies 174 cm. Olemme sopusuhtaisia.
Np-ultra tehtiin rv 12+0 ja tuolloin pää-perämitta vastasi rv 12+4 ja b-mitta rv 12+2
Rakenneultrassa rv 20+0 b-mitta oli 21+1...
Voisiko nämä heitot tarkoittaa myös sitä, että vauva olisikin oikeasti pidemmällä kehityksessään?
Rakenneultrassa ei ole merkintää painoarviosta.

Onko kellään kokemusta, kuinka nämä koko/painoarviot ovat paikkansa pitäneet?
Yksi syy miksi tuota kokoasiaa mietin on se, että vauva kääntyi perätarjontaan, olikin aika kauan jo oikein päin. Ja nyt toivotaan, että vauva kääntyisi itsekseen takaisin oikein päin. Ja en mielellään haluaisi leikkausta, mutta perätilassa ison vauvan synnyttäminen (näin ensikertalaisena) on minusta hieman pelottavaa.

Olen kyllä itse ollut syntyessäni yli neljä kiloa, voisiko se myös tarkoittaa, että synnytän myös itse isoja vauvoja?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne ja onnellisia odotusaikoja teille kaikille!

T. vierailija rv 33+2

Painoarvioita ei oo mulle tehty täs raskaudessa vielä ollenkaan,vaikka nyt rv 36+1 meneillään.Ei varmaan tehäkään ollenkaan,jos en pyydä terkkaria arvioimaan.Lääkärineuvolaa mulla ei enää ole.

Mut vauvan painon keskiarvo rv 30:lla on n.1350g eli tuo sulle tehty arvio 1,7kg on hieman sitä isompi.Ei mitenkään hälyyttävästi.

Mut yleensä noi painoarviot heittää vähän.Eli mulle tehtiin esikoisesta kokoarvio n.3,5kg tai jopa 3,7kg ja oli syntyessään vain 3120g,vaik meni 2 vk yli lasketunajan.
Eli kyllä se kokoarvio voi sen 400-500g:kin heittää...

Mä oon ollu syntyessäni 2980g ja mies n.3,5kg ja meiän pojat on ollu 3120g ja 3490g ja menneet molemmat reilusti yli lasketunajan.Eli kai toi oma syntymäpainoki vähän korreloi...

kiitos, tosiaan tuo oma syntymäpaino saattaa tosiaan sit vaikuttaa.. mun mies on ollut n. vähän yli kolme kiloa eli minä olen ollut oikea jytky sen rinnalla ; )
Sinulla onkin jo loppusuora menossa omassa odotuksessasi, joten oikein ihania loppumetrejä ja tsemppiä synnärille kun sen aika koittaa!

Jos vielä kokemuksia niin lueskelen mielelläni lisää...

mulla np-ultra vastasi täysin viikkoja, rakenne näytti viikon vähemmän. 2 päivää ennen synnytystä lääkärin veikkaus oli alle 4-kilonen...

synnytyssalissa kätilö kokeili mahan päältä ja sanoi, että 3800g, poika painoi 3770g ja oli 50 cm

laskettu aika meni 11 päivää yli ja mulla oli raskausdiabetes, joten pelkäsin suurta vauvaa syntyväksi, varsinkin kun vika ultrassa tulokkaalle mitattiin iso pää... jota se EI ollut...

tuttavaltani olen kuullut, että hän on vain synnyttänyt aina isoja lapsia (n.5 kiloisia). vaikkei omassa painon nousussa tai muussakaan ollut mitään poikkeavaa, en usko että sinulla ihan noin suurta kääröä on tulossa mutta, tämä vain huomioksi siihen että toiset todella vain synnyttävät suurempia lapsia. hänellä ei todellakaan ole synnytyksissäkään ollut mitään ongelmia repeämistä tai muista, kyllä kaikki aina hoituu, jokaisella omalla tavallaan..

kiitos taas vastauksistanne!
Eipähän se koko selviä kuin loppuviimeeks siellä synnärillä, mitä nyt olen lueskellut noita kirjoituksia lasten painoarvioista, niin osa on mennyt lähes nappiin ja joissakin on ollut isojakin heittoja. Mutta vauvat on kuitenkin kaikki ulos saatu, joko alakautta normaalisti tai sektiolla : ) joten ei auta muu kuin vain kasvatella rauhassa masua.
Toivottavasti pieni nyt tajuaisi itsekseen kääntyä takaisin raivotarjontaan, nytkin puskee päällään mua tuohon ylös kylkeen...

Minulle tehtiin vauvasta kokoarvio viikolla 36+1 ja silloin se oli 3,0-3,2kg ja sanoi et käsikopelolla kyl tuntuu pikkusen viel isommalta,mut eihän sitä tiedä. Tulevalla viikolla 38+1 on sit uus arvio viel. Olen ite ollut 3910g ja isukki vähintää 3,5kg kun ei sen äiti muistanu kumpi pojista paino sen 3,5 kgkun toinen oli sit 3,7kg. Meille ekas ultras vkol 10+1 sanoivat et koko vastaa 9+1 ja siirsivät näinollen laskettuaikaa5.7,mut veikkaan et lähemmäs tota 30.6 mennään ,kun jos lapsi kauheasti kasvanut nyt 2 vko aikana voi olla et juhannuksena sit käynnistävät.

tyttö82 37+4

Yhteistyössä