Vauvan liikkeet Gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekavekaran odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekavekaran odottaja

Vieras
Milläs raskausviikoilla olette tunteneet ensi kertaa vauvan liikkeet ja miltäs ne tuntuvat alussa ja vähän myöhemmin? Odotan esikoistani Rv 15 ja odottelen jo malttamattomana elämänmerkkejä masuasukiltani=)

mulla tuntu ekan kerran rv 17+5. hyvin huomas että joku tökki mahassa. nyt on rv18+6 ja liikkeet muuttunu ehkä vähän kovemmiks ja selkeämmiks. vieläkään niitä ei esim kävellessä huomaa mutta kun on suurinpiirtein paikallaan,ei voi erehtyä.

Mulla tällä hetkellä viikkoja 20+3 ja ekat liikkeet tunsin rv18+3, vajaa viikko siitä tuntuivat potkut jo vatsan päältä.. :) On se vaan niin ihanaa kun tuntee oman lapsen liikkeet! :)

Tunsin ekat ""muljahduksen"" tuntuiset liikkeet viikolla 18+5.
Nyt on menossa 20+2. Seisaalleen ja liikkeellä ollessani en vielä tunne vauvaa, mutta istuvilteen ja varsinkin pitkällään ollessa tuntuu jo aika hyvin. :) Mies tosin ei ole vielä vatsan päältä tuntenut. Sitä nyt tässä odotellaan innolla että isukkikin pääsee osalliseksi potkutteluista. :-)

Esikoinen tulossa. Tunsin ekat liikket rv 16+2, mikä on kuulemma aika aikaisin ensiraskaudessa. Johtuu kuulemma siitä että olen melko hoikka. Nyt viikolla 19+6 tunnen liikkeitä koko ajan päivän mittaan myös liikkeellä ollessani ja ne ovat selvästi voimistuneet, jotkut potkut näkyvät myös paljaan masun päältä. Isukki ei ole potkuja vielä tuntenut. Vauva potkii jos olen pitkään aloillani ja myös ruokailun jälkeen, kai se kiittää äitiä ruokahetkestä.

Tuo muljahdus kuvaa ekaa tunnetta hyvin, tai sitten ilma. Tuohon ajankohtaan, milloin liikkeet tuntee vaikuttaa myös esim kohdun asento, jos taaksepäin kalleellaan, niin tuntuu hieman myöhemmin. Mulla on istukka takaseinämässä mistä syystä liikkeet tuntuvat selkeämmin kuin jos se olisi etuseinämässä ""puskurina"".

Ensimmäisen täysin selvän muljahduksen tunsin vasta rv 20 tai 21 paikkeilla. Sitä ennen minulla oli niin paljon vatsavaivoja ja -väänteitä, etten osannut erotella mitkä olivat vauvan aiheuttamia porinoita.

Ekan kerran tuntui viime viikolla 17+4, ihan selvä potku (poreilua oli muutama päivä ennen sitä, mutta en tajunnut). Nyt 18+6 ja potkuja tulee enemmän tai vähemmän epämääräisiä muutama päivässä, selviä silloin jos vauva potkii eteen, epämääräisempiä jos potkii alas. Paremmat tuntuvat selviltä potkuilta, toiset isoilta ilmakuplilta (luulin ekaksi ilman liikkeeksi suolessa, mutta tuntuu kuitenkin erilaiselta kuin se). Viime päivinä innostunut potkimaan mun virtsarakkoa, nyt saa juosta vessassa 20min välein..

Ekaa odottelen.

Yhteistyössä