Vauvan liikkeistä rv 31+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
Nyt rv 31+0 ja vuorokauteen liikkeet ovat olleet tosi vähäisiä. Kuinka paljon niitä pitikään olla? Soitan kyllä tänään neuvolaan, pelottaa...

Vauva on aina potkiskellut vähän, kuten nykyinen kuopuskin aikoinaan mutta nyt on ollut tosi hiljaiseloa. Söin eilen illalla hiukan suklaatakin, mutta en saanut yhtään potkua... Tuossa aamuyöstä oli pari pientä töytäisyä... :/

käy äippäpolilla jos huolestuttaa. pitäs päästä käyrälle kun on ns liikehälytys.
niitä surullisia äidinvaistojuttuja on lukenu niin monia,että mä menisin ainakin yrittämään päästä käyrälle..

toisaalta alkaahan se vauva olla niin iso ettei kovin mahdu potkimaan...ja jos ei voi mahassa hyvin voi sen sieltä jo melko turvallisesti synnyttää ja kasvaa sairaalassa vauvaosastolla loput =)

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
käy äippäpolilla jos huolestuttaa. pitäs päästä käyrälle kun on ns liikehälytys.
niitä surullisia äidinvaistojuttuja on lukenu niin monia,että mä menisin ainakin yrittämään päästä käyrälle..

toisaalta alkaahan se vauva olla niin iso ettei kovin mahdu potkimaan...ja jos ei voi mahassa hyvin voi sen sieltä jo melko turvallisesti synnyttää ja kasvaa sairaalassa vauvaosastolla loput =)

Meillä on aina sanottu että neuvola on ensisijainen jonne otetaan yhteyttä joten odottelenpa tässä vielä... Sinne olisi kyllä soittoaika vasta klo 11 mutta kai sinne voi soittaa jo heti klo 8?

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,10644,10651,12346,12437

No, eilen illalla sohvalla ollessani toista tuntia emme saaneet yhtään liikettä vaikka miehen kanssa molemmat yritettiin masuakin tökkiä ja pari palaa suklaatakin söin. Eli nyt on mennyt reilu vuorokausi kun liikkeet olleet tosi vähäisiä... :(

mä en luota enää neuvolaan... ainakaan tällaisessa asiassa...

No, meillä kyllä terveydenhoitaja on aiemmissa raskauksissa ainakin laittanut herkästi äippäpolille. Ja jos ei laita, menen sinne sitten suoraan itse...

Minä olisin jo mennyt eilen illalla polille.
Meillä ohjeena oli et ekan tunnin aikana jos ei tuu kymmentä, niin sit voi syödä jotain makeaa ja laskea uudelleen ja jos ei vieläkään tule kymmentä, niin sit äippäpolille tai illalla siis salin puolelle.
Ja mä oon käyny kaikkien kolmen aikaan liikehälytyksessä ja ainaskin viimosen aikaan kätilöt sanoi et mieluummin turha käynti, kuin et jotain ois vialla.

Kiitos, mä meen nyt pikaisesti laittamaan itseni ja muksut lähtövalmiuteen. Selviääkö vauva näillä viikoilla jo hyvin keskoshoidossa+ Minkähän kokoisia ovat tällä viikolla syntyessään? Apua...

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kiitos, mä meen nyt pikaisesti laittamaan itseni ja muksut lähtövalmiuteen. Selviääkö vauva näillä viikoilla jo hyvin keskoshoidossa+ Minkähän kokoisia ovat tällä viikolla syntyessään? Apua...

Älä vielä kuiteskaan murehdi etukäteen
:hug: (vaikeaa, tiedän )
Toivotaan et kaikki hyvin

Meikatessani tuli muutama hento töytäisy :heart: ja taas pari, tuntuu tuolla alapäässä eli taitaa nyrkkeillä.

Sain juuri terveydenhoitajan kiinni, menen sinne parin tunnin päästä sydänäänet kuuntelemaan. Tässä vaan mietin, että kai hän nyt alkaa ilmoittamaan itsestään kun on saanut äitinsä hyvin huolestuneeksi. :D Kai niitä sydänääniä on silti hyvä mennä kuulostelemaan vaikka liikkeitä tulisikin hyvin?

Alkuperäinen kirjoittaja herne:
Sori pakko laittaa, mä kun lähdin sinne liikehälytykseen niin en kyl enää jääny meikkailemaan....( =) )
Mut on se hyvä käydä viel siellä neuvolassa äänet kuuntelemassa.

No, mulla menee meikatessa aina 2min, vain ripsiväri ja kulmat kuuluu mun meikkaukseeni :D Ja en mä noiden muksujen kanssa ihan niin vaan pääsekään, pitää joku hälyyttää niiden hoitajaksikin... Onneksi nyt muutama liike tuntunut :D

Yhteistyössä