vauvan murtumasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oi hitsi että on huono tilanne.se varmasti turhauttaa kun pitää selittää ja tuntuu ettei kukaan usko.
meillä kävi niin tuon lapsen kanssa(sillä on luissa vikaa)että anoppi leikki sen kanssa ja seisotti sitä lattialla.oli just alkanut puuta vasten nousemaan.lapsi oli lentänyt pyllylleen ja ihan hirvee huuto lapsella.me lähdettiin kotiin siitä ja se oli ihan kohtuu rauhallinen.mentiin kotiin ja minä aloin katsomaan että onko se lapsi kunnossa(olin jo laittanut sen nukkumaan).nukahti minusta jotenkin niin liian rauhallisesti.nostin sen sängystä ja hoksasin että toinen jalka repsottaa jotenkin liian rennosti.ja olihan se vähän itkuinen.
no soitin anopille että mikä siinä kävi ja se teki selvityksen siitä.minä ajattelin ensin että katon aamuun,mutta joku mulle tuli että kävin vielä sitä lasta katsomassa,tai oikeastaan vauvahan se oli,11kk.nostin ylös ja minä katsoin sitä jalkaa,repsottaa vielä.sitten koitin koskea siihen niin huuto tuli heti.ei muuta kuin ambulanssi soittaa että mennään lääkäriin.
jalka oli poikki,ei mikään murtuma.ja takana sairaudesta johtuva juttu.

anoppi vain tuumasi että jos se ei olisi mennyt hänen kanssaan poikki niin hän olisi syyttänyt loppu ikänsä minua,että olen tahalleen katkaissut sen.ei ollut kuulemma osannut ajatella,että olisi niin hauras luu,vaikka miehen kanssa tehtiin silloin sukulaisille asia selväksi.

tää oli hieman erillainen tarina,mutta kumminkin.

Onpa tuo kurja tilanne. Toivottavasti syy selviää ja voitte unohtaa koko asian.

Tämä palstan luonne on aika raaka ja jos joku asia tuntuu oudolta niin aloittaja saa aika hurjiakin vastauksia. Lisäksi se kirjoittaako harmaana vai mustana on aika merkittävä. :/

muistan kyllä tunteen kun kukaan ei uskonut tai tietysti läheiset ihmiset uskoi. aluksi meilahden sossu täti yritti saada meitä lastenkotiin asumaan kunnes juttu selvä mutta onneksi paikkakuntamme sossu täti ilmoitti että meillä käy joka päivä perhetyöntekijä ja sanoi että kyllä tämän perheen pitää päästä kotiin. ja kaiken lopuksi iltalehteen ilmeistyi juttu kolme vuotta tapahtuneen jälkeen että vauvan pahoinpitely jäi mysteeriksi.

totta tiedän sen että täällä saa helposti kuulla kunniansa, mutta pakko se on johonki purkaa.. mulle vaan niin iso juttu.. mies on vartija, minä joka haluisin joko poliisiksi tai sossutädiksi. ottaa sijaislapsia. rakastan eniten maailmassa poikaani.. voisin melkein sanoa että olen kilteimpiä ihmisiä mitä tiedän. hyttystä en edes tapa... (liittyy asiaan) olenkin yhtäkkiä syytettynä hänen pahoinpitelystään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
poliisikuulustelut edessä mut juttelin tutkivan poliisin kanssa jo puhelimessa ja sano et uskoo meitä.. tää on vaan niin hiton rankkaa.. kaikki edunvalvojan hankkimiset.. uhkaillaan syytteillä ym.. vaikka tää on nykyään normikäytäntö. kaikkien alle 1-vuotiaiden kohdalla tehdään pahoinpitelyselvitykset... mä oon vaan niin loppu.. joututaan ramppaamaa sosiaalipediatrilla ym.. tarkistaa vauvan ettei ole mitään uutta tehty.. kaikki ravistelututkimukset, koko vauva kuvattiin. mitään ravistelua/vanhoja murtumia/jälkiä ei löydetty.. samoin tehtiin ne luuhaurastumiskokeet, niissäkään ei mitään.
synnytys on toinen.. mut ku ne perhana ei usko mua.. ku oon yrittänyt selittää et voi olla ollu hiusmurtuma taustalla ja sit mennä lopullisesti jossain.. :'(

Ymmärrän että tuollainen rassaa, jos ei syytä epäillä ole, niinkun nyt tuskin teidän tapauksessa on.
Mutta noin yleisesti onhan tosi hyvä juttu että nämä asiat tutkitaan kunnolla, perheitä on niin monenlaisia :(
Toivottavasti teillä kaikki pian selkiää. *puhaltaa pikkuisen käsiressua*

Samaa mieltä.Ja kun kerran ap ja mies tietää ettei ole itse aiheuttanut niin ei mitään hätää!

No kun teillä on mielessä toi verinäytteenottotilanne, ja se näyttäis olevan ainoa mahdollinen kohta jossa se käsi olis voinu mennä, niin voisko kysyä vielä mielipidettä yksityiseltä lastenlääkäriltä. Siis että oisko murtuma voinut tulla silloin. Voi tosiaan olla että lääkärit suojelee toisiaan tuollaisissa tilanteissa, mutta yksityisen puolen lääkäreiltä vois saada mielipiteen paremmin. Tai eikö teille ole kerrottu, että minkälaisissa tilanteissa juuri tuollainen vamma yleisesti ottaen edes voi syntyä?

:hug: :/
Kun mun vauva tippui syöttötuolista, päivystyksessä oli tosi asiallista väkeä. Painotti mulle "et ole tehnyt mitään väärin, tuollaista sattuu kaikille, tarkkaile ensi yönä aivotärähdyksen merkkejä..."

Ja mä pelkäsin siis etukäteen, pidetäänkö lapsenhakkaajana kun kerron tapaturmasta... Kaikkia hulluja kun nykyään on, ja muistan jostain lukeneeni et alle 1v tapaturmat syynätään aina tarkasti

Mä en kyllä yhtään ihmettelis, jos verikokeen yhteydessä käsi murtuiskin :/ Meillä yritettiin tolta nuorimmalta ottaa verikoetta 3kk iässä ja se tapa miten ne lääkäri ja hoitajat käsitteli sitä pientä vauvaa, oli ihan järkyttävää!
Toivottavasti kaikki selviää mahollisimman pian :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Minnili:
pakko vastata tähän.
Meillä viisi vuotta sitten tytön 6viikkos lääkärin tarkastuksessa (minä olen varma) Murtui vasen reisi.
Vein lapsen seuraavana aamuna terveyskeskukseen, josta minut laitettiin kotiin ja todettiin että ei joka itkusta tarvitse sinne mennä. No jalka turposi illalla (tk lääkäri käänteli lonkkia) lisäää ja seuraavana aamuna takaisin tk:h sieltä laitettiin lähete keskussairaalaan jossa otettiin röntgenkuvat jaloista ja löydettiin vasemman jalan reisi murtuma kierteinen. siitä alkoi meidän tuoreen perheen helvetti taksi kiidätti meidät meilahteen ja tyttö oli kaksi viikkoa vedossa, sosiaali täti jahtasi minua ja miestäni ja kyseli mitä uskomattomampia kysymyksiä. siitä saimme pahoinpitely epäilyn, lääkärit ja poliisit hokivat että ei meitä syytetä vaan epäillään... no vihdoin kahden viikon kuluttua pääsimme kotiin ja perhetyöntekijä kävi meillä kolmen kuukauden ajan vahtimassa.
kävimme kuulusteluissa ja kahden vuoden päästä tuli postista lappu että jätetty syyttämättä näytön puutteen vuoksi. no jälki käteen ajateltuna oli hyvä tietysti että tutkivat koska pahoinpitelyjä niin paljon tapahtuu, mutta silloin se elämä tuntui helvetiltä. kamalinta oli kun tyttöni jalat ripustettiin roikkumaan niin sossu kysyi että miksi minä itken , minun olisi pitänyt olla onnellinen kun lapsen jalat parantuvat. totta kai olin "onnellinen" mutta se näytti niin hirveälle. mutta laittele y-viestiä jos haluat jutella enemmän... tämä oli tälläinen pikasepostus

Eikö olisi ollut asiallista tehdä pahoinpitelysyyte lääkäriä kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnili:
pakko vastata tähän.
Meillä viisi vuotta sitten tytön 6viikkos lääkärin tarkastuksessa (minä olen varma) Murtui vasen reisi.
Vein lapsen seuraavana aamuna terveyskeskukseen, josta minut laitettiin kotiin ja todettiin että ei joka itkusta tarvitse sinne mennä. No jalka turposi illalla (tk lääkäri käänteli lonkkia) lisäää ja seuraavana aamuna takaisin tk:h sieltä laitettiin lähete keskussairaalaan jossa otettiin röntgenkuvat jaloista ja löydettiin vasemman jalan reisi murtuma kierteinen. siitä alkoi meidän tuoreen perheen helvetti taksi kiidätti meidät meilahteen ja tyttö oli kaksi viikkoa vedossa, sosiaali täti jahtasi minua ja miestäni ja kyseli mitä uskomattomampia kysymyksiä. siitä saimme pahoinpitely epäilyn, lääkärit ja poliisit hokivat että ei meitä syytetä vaan epäillään... no vihdoin kahden viikon kuluttua pääsimme kotiin ja perhetyöntekijä kävi meillä kolmen kuukauden ajan vahtimassa.
kävimme kuulusteluissa ja kahden vuoden päästä tuli postista lappu että jätetty syyttämättä näytön puutteen vuoksi. no jälki käteen ajateltuna oli hyvä tietysti että tutkivat koska pahoinpitelyjä niin paljon tapahtuu, mutta silloin se elämä tuntui helvetiltä. kamalinta oli kun tyttöni jalat ripustettiin roikkumaan niin sossu kysyi että miksi minä itken , minun olisi pitänyt olla onnellinen kun lapsen jalat parantuvat. totta kai olin "onnellinen" mutta se näytti niin hirveälle. mutta laittele y-viestiä jos haluat jutella enemmän... tämä oli tälläinen pikasepostus

Eikö olisi ollut asiallista tehdä pahoinpitelysyyte lääkäriä kohtaan?

meille sanoi potilasasiamies( tai mikä se nyt oli) että lääkäriä vastaan voi nostaa syytteen mutta kun ei ole kyse pysyvästä vammasta niin ei suosittele, varma häviö. hulluinta oli että kaikki lääkärit hokivat että ei lääkäri ole jalkaa murtanut koska aiemminkaan ei ole käynnyt ja sitä ei lue missään. ei tietenkään ole käynnyt aiemmin koska ei meidän tapaustakaa laitettu mihinkään niin että lääkäri olisi syyllinen. sellaista tämä vain on

Olen joutunut vastaavaan tilanteeseen... Melkein.
Meitä ei uskonut kukaan, ei poliisit, ei sos.toimisto! Sukulaiset ainoastaan!
Pääasia, että itse tiedän mikä on totta ja mikä ei.
Tämän seurauksena olen päättänyt olla luottamatta tämän poliisivaltion oikeuteen täysin! Jos olisin rikas lähtisin.
Tämä ketju sai mun raivon nousemaan jälleen pintaan!
Yritä ap jaksaa! :hug: :'( |O

Meillä joskus 90 luvun alkupuolella esikoisen ollessa vauva, niin häneltä meni syöttötilanteessa(istui sylissäni ja kohensin asentoa)käsi sijoiltaan.Kuului kauhea napsahdus ja lääkäriin mentäessä totesi käden olevan sijoiltaan.Parani levossa.On tietenkin ihan eri asia kuin murtuma tms.Mutta toivon voimia teille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
:hug: olette ihania,kun jaksatte tukea ja kannustaa! nyt nukkumaan:)

M inulla on 23 vuotias tytär, joka sai syntymässä murtuman käteensäja kylkiluihin. hänellä todettiin sairauraus osteogenesis imperfecta eli synnynnäinen luun haurastumistauti. Alussa uusien murtumien ilmaantuessa minuakin epäiltiin pahoinpitelystä ennenkuin sain tietoa sairaudesta ja kerroin siitä viranomaisille. Kannattaa pyytää tutkimaan tämä sairaua varsinkin, jos on sinertävät silmän valkuaiset ja käyryyttä käsissä tai lonkissa, säärissä ja pää tuntuu pehmeältä. Voitte myös halutessanne soittaa perinnöllisyysklinikalle, jos epäilette sairautta laopsellanne.

Ihan sen takia vauva on nyt puolivuotias koska lapset kasvaa! Tuo murtumistapahtuma sattui 3kk sitten eli vauva oli silloin 3kk ikäinen... Ja tiedätkö mitä, sinäkin harmaa vieras olit 3kk nuorempi 3kk sitten :)

Alkuperäinen kirjoittaja vääntäärautalangastahän:
Ihan sen takia vauva on nyt puolivuotias koska lapset kasvaa! Tuo murtumistapahtuma sattui 3kk sitten eli vauva oli silloin 3kk ikäinen... Ja tiedätkö mitä, sinäkin harmaa vieras olit 3kk nuorempi 3kk sitten :)

Ap aloittanut ketjun 29.1.08

"meidän vauvalta 3kk murtu käsi."

Yhteistyössä