vauvan murtumasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu123

Jäsen
15.10.2007
429
0
16
puhu nyt omalla nikilläni.. lieneekö viisasta? ei.. mutta kuitenkin.. meidän vauvalta 3kk murtu käsi. syytä ei tiedetä. ei kuitenkaan vaikuta pahoinpitelyltä lukee lääkärin papereissa. (eikä sitä ole). kysyisin tälläistä että vauvamme oli vähän päälle 2 kk ikäisenä sairaalassa, jossa sitä kättä väännettiin verikoetta otettaessa. vauva itki silmät päästään. oli miehen sylissä. sen jälkeen ei antanut miehen koskea itseensä, heti kun tuli lähelle, alkoi paniikki itku. sitten 3kk iässä käsi meni yhtäkkiä veltoksi. lääkäri väittää että käsi on saanut naksahtanut ja sattunut kamalasti poikki mennessään.
mulla itselläni on mennyt lapsena 6v käsi kahdesta kohtaa poikki mutta mua ei sattunut yhtään. muistan sen itse ja sen muistaa myös muut. kertaakaan en valittanut.

voiko olla mahdollista että käteen olisi tullut hiusmurtuma tollain sairaalassa ja nyt mennyt esim kun nostelin häntä kädestä( niinkuin neuvolassa)?
hyväksyi isänsä heti kun käsi tuli kuntoon.

en halua ilkeitä kommentteja että läheisesi/miehesi/sinä olet satuttanut vauvaa koska tämä mahdotonta. olen ollut läsnä koko ajan. haluan mahdollisuuksia miten käsi olisi voinut mennä. olkavarresta. turvakaukalossa kuljetettu, samoikn kantoliinassa. käsillä leikein mutten tod. rajusti, mies puki (ei mikään hyvä siinä mutta, ei olisi saanut kättämurtumaan niin).

Auttakaa, poliisi uskoo meitä että emme ole syyllistyneet rikokseen. silti asia vaivaa kun tietoa ei ole.

Hui kamala :hug: Vaikea tietysti sanoa, mutta ainoalta mahdollisuudelta kuulostais se verinäytteen otto-tilanne. Sen ikäisellä vauvalla on vielä niin "pehmeät" luut että varmaankin ihan mahdollista hiusmurtuma tuollaisessa väännössä. Voi pikkuista :|

Jos kerran olette varmoja että itse ette ole aiheuttanut murtumaa, niin luulisi että lääkärit tutkisivat vauvan ettei hänellä ole mitään perussairautta joka voisi aiheuttaa tuollaista.

Kun kaikenlaisia ihme sairauksia on maailma pullollaan.

Jotenki se verikokeen otto kuulostaa aika loogiselta syyltä, meijän tytöltä otettin n.2kk ikäisenä verikoe ja lääkäri piti sylissä. Ja joutu aika lujaa pitää kiinni ku pieni pisti vastaan vähäsillä voimilla minkä pysty. Että hyvin voipi teidän tilanteessa murtuma johtu siitä. äläkä ystävä hyvä syllistä itseäsi=)

Mun kotipuolessa oli perhe joidenka ainakin yhdellä lapsella oli joku sairaus jonka takia lapseslle tuli pienestä kolhusta iso haaveri. Muistelen, että vaikka olis kaatunut niin saattoi saada käden tai jalan pakettiin. Mulla ei ole asiasta kuitenkaan tarkempaa tietoa.

Juu ja sellainenkin harvinainen sairaus on että lapsi ei tunne kipua lainkaan ja näin ollen teloo itseään jatkuvasti, mutta näin pieni ei sihen kyllä varmasti vielä pysty kun ei pahemmin liiku.

Minä vaatisin tutkimaan lapsen löytyykö taustalta jotain epäilyttävää.

poliisikuulustelut edessä mut juttelin tutkivan poliisin kanssa jo puhelimessa ja sano et uskoo meitä.. tää on vaan niin hiton rankkaa.. kaikki edunvalvojan hankkimiset.. uhkaillaan syytteillä ym.. vaikka tää on nykyään normikäytäntö. kaikkien alle 1-vuotiaiden kohdalla tehdään pahoinpitelyselvitykset... mä oon vaan niin loppu.. joututaan ramppaamaa sosiaalipediatrilla ym.. tarkistaa vauvan ettei ole mitään uutta tehty.. kaikki ravistelututkimukset, koko vauva kuvattiin. mitään ravistelua/vanhoja murtumia/jälkiä ei löydetty.. samoin tehtiin ne luuhaurastumiskokeet, niissäkään ei mitään.
synnytys on toinen.. mut ku ne perhana ei usko mua.. ku oon yrittänyt selittää et voi olla ollu hiusmurtuma taustalla ja sit mennä lopullisesti jossain.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
poliisikuulustelut edessä mut juttelin tutkivan poliisin kanssa jo puhelimessa ja sano et uskoo meitä.. tää on vaan niin hiton rankkaa.. kaikki edunvalvojan hankkimiset.. uhkaillaan syytteillä ym.. vaikka tää on nykyään normikäytäntö. kaikkien alle 1-vuotiaiden kohdalla tehdään pahoinpitelyselvitykset... mä oon vaan niin loppu.. joututaan ramppaamaa sosiaalipediatrilla ym.. tarkistaa vauvan ettei ole mitään uutta tehty.. kaikki ravistelututkimukset, koko vauva kuvattiin. mitään ravistelua/vanhoja murtumia/jälkiä ei löydetty.. samoin tehtiin ne luuhaurastumiskokeet, niissäkään ei mitään.
synnytys on toinen.. mut ku ne perhana ei usko mua.. ku oon yrittänyt selittää et voi olla ollu hiusmurtuma taustalla ja sit mennä lopullisesti jossain.. :'(

Ymmärrän että tuollainen rassaa, jos ei syytä epäillä ole, niinkun nyt tuskin teidän tapauksessa on.
Mutta noin yleisesti onhan tosi hyvä juttu että nämä asiat tutkitaan kunnolla, perheitä on niin monenlaisia :(
Toivottavasti teillä kaikki pian selkiää. *puhaltaa pikkuisen käsiressua*

pakko vastata tähän.
Meillä viisi vuotta sitten tytön 6viikkos lääkärin tarkastuksessa (minä olen varma) Murtui vasen reisi.
Vein lapsen seuraavana aamuna terveyskeskukseen, josta minut laitettiin kotiin ja todettiin että ei joka itkusta tarvitse sinne mennä. No jalka turposi illalla (tk lääkäri käänteli lonkkia) lisäää ja seuraavana aamuna takaisin tk:h sieltä laitettiin lähete keskussairaalaan jossa otettiin röntgenkuvat jaloista ja löydettiin vasemman jalan reisi murtuma kierteinen. siitä alkoi meidän tuoreen perheen helvetti taksi kiidätti meidät meilahteen ja tyttö oli kaksi viikkoa vedossa, sosiaali täti jahtasi minua ja miestäni ja kyseli mitä uskomattomampia kysymyksiä. siitä saimme pahoinpitely epäilyn, lääkärit ja poliisit hokivat että ei meitä syytetä vaan epäillään... no vihdoin kahden viikon kuluttua pääsimme kotiin ja perhetyöntekijä kävi meillä kolmen kuukauden ajan vahtimassa.
kävimme kuulusteluissa ja kahden vuoden päästä tuli postista lappu että jätetty syyttämättä näytön puutteen vuoksi. no jälki käteen ajateltuna oli hyvä tietysti että tutkivat koska pahoinpitelyjä niin paljon tapahtuu, mutta silloin se elämä tuntui helvetiltä. kamalinta oli kun tyttöni jalat ripustettiin roikkumaan niin sossu kysyi että miksi minä itken , minun olisi pitänyt olla onnellinen kun lapsen jalat parantuvat. totta kai olin "onnellinen" mutta se näytti niin hirveälle. mutta laittele y-viestiä jos haluat jutella enemmän... tämä oli tälläinen pikasepostus

:hug: :hug: mä en osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa. tuo on kuulostaa rankalta....toisaalta kun kaikki nuo on tehty, niin voivat vaan todeta teidät syyttömiksi....mut itse kyllä vaatisin perusteelliset tutkimukset, oisko synnytyksessä tullut tai oisko siitä verikokeesta.... :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Minnili:
pakko vastata tähän.
Meillä viisi vuotta sitten tytön 6viikkos lääkärin tarkastuksessa (minä olen varma) Murtui vasen reisi.
Vein lapsen seuraavana aamuna terveyskeskukseen, josta minut laitettiin kotiin ja todettiin että ei joka itkusta tarvitse sinne mennä. No jalka turposi illalla (tk lääkäri käänteli lonkkia) lisäää ja seuraavana aamuna takaisin tk:h sieltä laitettiin lähete keskussairaalaan jossa otettiin röntgenkuvat jaloista ja löydettiin vasemman jalan reisi murtuma kierteinen. siitä alkoi meidän tuoreen perheen helvetti taksi kiidätti meidät meilahteen ja tyttö oli kaksi viikkoa vedossa, sosiaali täti jahtasi minua ja miestäni ja kyseli mitä uskomattomampia kysymyksiä. siitä saimme pahoinpitely epäilyn, lääkärit ja poliisit hokivat että ei meitä syytetä vaan epäillään... no vihdoin kahden viikon kuluttua pääsimme kotiin ja perhetyöntekijä kävi meillä kolmen kuukauden ajan vahtimassa.
kävimme kuulusteluissa ja kahden vuoden päästä tuli postista lappu että jätetty syyttämättä näytön puutteen vuoksi. no jälki käteen ajateltuna oli hyvä tietysti että tutkivat koska pahoinpitelyjä niin paljon tapahtuu, mutta silloin se elämä tuntui helvetiltä. kamalinta oli kun tyttöni jalat ripustettiin roikkumaan niin sossu kysyi että miksi minä itken , minun olisi pitänyt olla onnellinen kun lapsen jalat parantuvat. totta kai olin "onnellinen" mutta se näytti niin hirveälle. mutta laittele y-viestiä jos haluat jutella enemmän... tämä oli tälläinen pikasepostus

:hug: :hug: :'( :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Tässäkin vastaavanlainen ketju..
http://keskustelu.kaksplus.fi/t950573

Vauva myös 3kk ja ketjun aloittajalta murtunut käsi kun oli 6v..

Saman alottajan ketju on tuo muistaakseni....kirjotti sillon vaan harmaana?

Ap, paljon jaksamisia teille. Pääasia kuitenki on, että itse tiedät olevasi syytön :hug:

minusta on ja "ihanaa"löytää tälläinen ketju, silloin viimeeksi kun tapahtui yritin tänne kirjoittaa ja sain vain tosi huonon kohtelun täällä ja olo vain paheni mutta nythän täällä on asiallisia ihmisiä

puhua asiasta.. ja mulla tää on kokoajan mielessä.. kalvaa jotenki k utoiset väittää että olet itse murtanut sen mut sit kukaan ei edes osaa sanoa onko kierre vai suora murtuma..onko tullut vääntämisestä vai esim.. et joku olis astunut päälle.. SANOIS JOKULÄÄKÄRI edes jonkun arvion..

Yhteistyössä