vauvan nukkuminen vatsallaan yöllä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hysteerikko

Vieras
Meidän tyttö 2kk nukahti vatsalleen iltapäikkäreille (tai luulin niitä iltapäikkäreiksi) mutta nukkuukin edelleen ja nyt en tiedä uskallanko itse mennä nukkumaan ja antaa tytön nukkua vatsallaan yön.. Nukkuu päikkäreitä vatsallaan silloin tällöin, ei koskaan öitä.
tyttö herää herkästi eli kääntäminen ei onnistu..
Olen ehkä turhan hysteerinen?

Meidän tyttö 2kk nukahti vatsalleen iltapäikkäreille (tai luulin niitä iltapäikkäreiksi) mutta nukkuukin edelleen ja nyt en tiedä uskallanko itse mennä nukkumaan ja antaa tytön nukkua vatsallaan yön.. Nukkuu päikkäreitä vatsallaan silloin tällöin, ei koskaan öitä.
tyttö herää herkästi eli kääntäminen ei onnistu..
Olen ehkä turhan hysteerinen?

mielestäni kyllä, mutta se on vain yhden äidin mielipide...

Muistan myös itse olleeni harvinaisen hysteerinen ja peloissani ja yksinkertaisesti kääntelin lasta ja jos heräsi, imetin takaisin uneen.. En itse vaan uskaltanut antaa nukkua, kätkytkuolema kun on ikävä ajatus.. Varsinkin kun sain tietää yhden kouluni opettajan vaimon lapsen juuri kuolleen kun olin pitkällä raskaana, sen opettajan kohtaaminen oli harvinaisen epämiellyttävää. Mielestäni tuo pelko on kuitenkin ihan normaalia, luonnollista suojeluntarvetta äidiltä. :)

Todennäköisesti ei potkaise tyhjää vaikka nyt nukkuisikin vatsallaan, MUTTA jos vahinko käy, niin varmasti syytät itseäsi loppuikäsi jos tietoisesti jätit vatsalleen.

hmm kun se vatsallaan nukuttaminen kun juuri aukoo niitä hengitysteitä. Mun toiseksi nuorinta jo laitoksella hoitajat nukuttu mahallaan sinivalossa. Meillä ainakin nukutaan mahallaan paremmin kun kylellään.

[QUOTE="äit";26478057]hmm kun se vatsallaan nukuttaminen kun juuri aukoo niitä hengitysteitä. Mun toiseksi nuorinta jo laitoksella hoitajat nukuttu mahallaan sinivalossa. Meillä ainakin nukutaan mahallaan paremmin kun kylellään.[/QUOTE]

no jaa, on tutkittu että mahallaan nukuttaminen lisää kätkytkuoleman riskiä..

[QUOTE="vieras";26478106]no jaa, on tutkittu että mahallaan nukuttaminen lisää kätkytkuoleman riskiä..[/QUOTE]

Vaikka nykyään suositellaan, että ei nukutettaisi vatsalla, ei yhteys vatsallaan nukkumisella ja kätkytkuolemalla ole ihan selvä. Kyllä ne on pääosin muut syyt, jotka enemmän sille altistaa (esimerkiksi äidin tupakointi). Meidän vauvalla oli hengitysvaikeuksia ja lääkäri sanoi, että parasta olisi nukkua nimenomaan vatsallaan. Suojasi kuitenkin selustaansa ja sanoi hymyillen, ettei kuitenkaan uskalla suositella sitä...

Silti varmaan olisin kääntänyt, kun hysteerinen myös itse olin :)

Yhteistyössä