vauvan pulauttelu korvikkeen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olemme aloittaneet korvikkeiden käytön ja nyt olen huomannut että pulauttelee todella paljon syönnin jälkeen ja välillä syönnin yhteydessä. Annan myös vielä satunnaisesti rintaa ja on alkanut pulauttelemaan rintasyönninkin aikana. Ennen meillä ei ole pulauttelua juuri ollut lainkaan. Vauva nyt siis 1kk.
ja korvikkeena tällä hetkellä Nan.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Meillä ei rintamaito aiheuttanut ns maitorohinaa mutta NAN kyllä, samoin pulautteli aika paljon. Korviketta alettiin antamaan reilu 2kk iässä. Loppui n. 6kk iässä kun alkoi kiinteitä saamaan enemmän.

mutta jatkoitte NANnilla vaivaihdoitteko?

voisiko johtua myös pullosta? meillä ainun pulloja ja niistä tulee se maitosuihku... mikä pullo olisi paras? MAM vai joku muu..?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Syö liikaa/liian nopeaa. Onko teidät tuttipullo yksireikäinen vai tuleeko maitoa useammasta reiästä?

useampi reikä on joo ja mietinki juuri että mihin pulloon/tuttiin vaihtaa?
olen kuullut että vauva ei itse voi syödä ns.liikaa vaan tietää oman rajansa.. kyllä meillä laitetaan suu suppuun kun ei enää halua maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jop:
aventin pullo on hyvä, ei tule liikaa maitoa kerralla

missä näitä pulloja myydään?

asun ulkomailla, täällä niitä myydän lastentarvikeliikkeissä ja tavarataloissa. En ole varma missä Suomessa myydään, mutta tiedän että myydään. Lastentarvikeliikkeissä ainakin? Joku muu osaa varmasti auttaa :)

Meillä tyttö pulautteli myös paljon. Vaihdettiin korvike Tutteli Omneoon, joka hillitsi vähän pulauttelua, koska paksumpaa kuin Nan. Tuttipullona meillä oli käytössä TommeeTippee pullo. Pulauttelun lopetti vasta joskus 7 kuisena, vaikka alkoi saamaan kiinteitä jo 4 kuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Syö liikaa/liian nopeaa. Onko teidät tuttipullo yksireikäinen vai tuleeko maitoa useammasta reiästä?

useampi reikä on joo ja mietinki juuri että mihin pulloon/tuttiin vaihtaa?
olen kuullut että vauva ei itse voi syödä ns.liikaa vaan tietää oman rajansa.. kyllä meillä laitetaan suu suppuun kun ei enää halua maitoa.

Aventia minäkin suosittelen. Ja nimenomaan yhdellä rieällä, niitäkin on usemmanlaisia. Saa ainakin monista lastentarvikeliikkeistä ja Stokkalta.

Meidän neiti pulautteli kanssa joka syötön aikana ja jälkeen, kun käyössä oli ainun silikoninen maito/vesitutti. Vaihdoin luonnonkumiseen anatomiseen tuttiin ja pulauttelu loppui, ja tyttö syökin tästä tutista rauhallisemmin, ilman hotkimista.

Avent on hyvä. tutti nro 1 kandee juu alussa olla. Aventin pulloja saa ainakin Stockalta. Joskus Aventin pullot saattaa vuotaa, jos ei oo tiukasti tuttiosaa vetänyt tai kunnolla kiertänyt paikoilleen. Tosi hyvä on myös Emman tuttipullo ja tutti, jossa on 1-2-3 vaihtoehdot kaikki samassa tutissa. Pidät vain sen ykkösen siinä lapsen nenän alla, niin on oikein. :)

Aventin pulloja saa vaikka mistä. Omamme ostimme ihan Citymarketista.

Tuo ap:n mainitsema myrkky lienee BPA, josta on hiljattain tullut jotain tutkimustietoa. Aventin uusissa tuttipulloissa ei pitäisi sitä olla, sen sijaan Ainuissa kyllä.

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=157

Yhteistyössä