[QUOTE="Joops";26483369]Taidat olla myös "korvikemutsi" ?korviketta kun saa helposti, imetyksen eteen täytyy nähdä vähän vaivaakin

[/QUOTE]
En mä tällä hetkellä imetä ketään. Huomenna ehkä jo imetän. Ihan riippuu siitä, milloin vauva tahtoo tulla ulos, ja mitä mieltä hän & lääkäri on asiasta (ts. jaksaako vauva imeä ja tahtooko lääkäri antaa lisämaitoa, joutuuko skidi kenties sokeritippaan, jne). Toiveissa on 6 kk rintaruokinta.
Mutta täysimetin tuota 6 v poikaa 6½ kk ja osittaisimetin 1 v 9 kk ikään asti.
Tyttöä imetin vain 3 kk, tehtyäni koko 3 kk ajan aika hitosti työtä imetyksen onnistumisen eteen. Sitten lopetin enkä oo osannut sitä itkeä, ihan hyvä lapsi tuo nykyään 8,5 v on.
Jokainen lunastaa taivaspaikkansa eri tavoin. Mä en oo kokenut tarvetta tehdä sitä stressaamalla jostain hiton soseista.
P.S. Oon myös kestovaippaillut, ja uudelle vauvallekin on iso läjä kestoja valmiina. Saako siitä pyhimyspisteitä? Vaivalloisempaahan se on kuin kertisten käyttö.
Ja sitä vielä, että en mä joutunut näkemään vaivaa pojan imetyksen suhteen. Se sujui kuin tanssi ihan itsestään (jos ei noin kymmentä rintatulehdusta lasketa), ja siksi imetinkin pitkään: koska oon laiska ja imetys oli helppoa.