Vauvan ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuMyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveellisyydestä en mene varmaksi sanomaan, mut ainakin itse tekeminen on erittäin paljon HALVEMPAA. Katopa huvikseen kuinka suuri osa kaupan soseista on vettä.

Tokihan terveellisempää varmasti saa itse tehtynä, uskoisin.
Meillä ollaan annettu osa kaupan hyllyltä (usein kun kokeiltu jotain uutta makua jonkun ruoan seassa, ni tuntunu turhalta ostaa sit kasviksia/vihanneksia tms mitä tarvii teelusikallisen eikä ite käytä.. ) ja sit osa tehty ihan ite.
Esimerkiks perunaa,bataattia yms aloitussoseita mun mielestä ollu helpompi antaa ihan ite..

purkkiruoka on varmasti terveempää. jos itse ostat jotain esim pakastemarjoja, saatat saada mitä vaan listerioita mukana. purkkiruuissa on tiukka valvonta suomessa!!!

Eiköhän se terveellisyys riipu käytetyistä raaka-aineistakin, että tuskin voi sanoa että satavarmasti on terveellisempää itse tehty. Pakastaessa monista kasviksista katoaa vitamiineja jne. Lapsi kasvaa varmasti kummalla tahansa ihan hyvin ja molemmat on hyviä tapoja ruokkia lapsi :)

kysyn kun aikaisemmin olin ihan vannoutunut että itse tehty terveellisempää, mutta sitten aloin tutkia asiaa ja sain selville että istetehdyissä paljo säilöntäaineita, myrkkyjä jne jne, mutta purkkiruuat TODELLA tarkoin tutkittuja ja esim. pellot joissa viljat kasvatetaan on valittu vuosia ennen kuin niitä aletaan käyttää vauvan ruuaissa. Lisäksi ei tarvitse miettiä saako vauva tarpeeksi monipuolista ruokaa, kun ihan varmasti saa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
kysyn kun aikaisemmin olin ihan vannoutunut että itse tehty terveellisempää, mutta sitten aloin tutkia asiaa ja sain selville että istetehdyissä paljo säilöntäaineita, myrkkyjä jne jne, mutta purkkiruuat TODELLA tarkoin tutkittuja ja esim. pellot joissa viljat kasvatetaan on valittu vuosia ennen kuin niitä aletaan käyttää vauvan ruuaissa. Lisäksi ei tarvitse miettiä saako vauva tarpeeksi monipuolista ruokaa, kun ihan varmasti saa!

Näistä syistä plus vähän laiskuudestakin johtuen meillä on menty pääosin purkkiruuilla. Soseita en ole koskaan itse tehnyt, hedelmät sitten saattanut muusata mutta niitäkin vasta vähän isommalle. Monipuolisuus edelleenkin valttikortti. Mistäs mä muuten repisin vaikka hyviä kypsiä mangoja joista vääntää mössöä :p Mutta ymmärrän silti hyvin että jotkut haluavat tehdä itse ja se on hyvä se.

Yhteistyössä