vauvan unirytmi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help...

Vieras
Onnistuuko sitä muuttaa millään? Meillä tyttö siis 5kk. Herää AINA viimeistään klo 4.30 ja nyt kun kellot siirrettiin, niin aamu koitti jo klo 3.30, huoh.. Menee illalla nukkumaan 8 aikoihin. on koitettu saada se venymään myöhempään, mutta siltikin ylhäällä samaan aikaan. Päivisinkään ei nuku paljona max 2 kertaa 30min ja 1 krt tunnin unet, tai 4 krt 30 min unet.

mun mielestä kyllä aikaisemmin yöunille. Nukkuu niin vähän että lienee ennemmin yliväsynyt. Herääkö yöllä itkien vai onko ihan hyväntuulinen herätessään? Annatko maitoa heti kun herää? Miten syö?

Nukkuu aika vähän vuorokaudessa.. Nukkuuko ulkona paremmin? Pidemmät päiväunet olisivat tarpeen. Nousetteko aamulla heti kun vauva herää? Mitäs jos antaisit vain olla hereillä ja jatkaisit itse unia, nukahtaisiko vauva uudelleen? Jos huoneen jättäisi hämäräksi eikä nostaisi pikkuista pois sängystä.

Tuonikäisen unentarve taitaa olla se n. 16 h vuorokaudessa, teidän vauvanne nukkuu n. 10 h. Se on aika vähän. Mitä jos kokeilette viikon kuurin tuota myöhemmin nukkumaanlaittamista ja aamun jatkamista sillä, ettei nostettaisi pois sängystä eikä nousta ylös ennen kuin esim. klo 6 aamulla?

Miten ruokailut?

Tyttö syö hyvin... 4-5 krt kiinteitä ja maidot ja vellit päälle, illalla saa myös puuron, eli ei pitäs nälkää olla ja tätä on ollut ihan pienestä saakka. Välillä herää yöllä ja saa maitoa. Ei herää itkien, vaan ihan hyvällä päällä. Olen koittanut tuota pimeessä (tai hämärässä) oloa ja en myöskään juttele tytölle heti, ettei virkoa, ja yleensä vielä yritän itse olla pyörimättä sängyssä, jotta joskohan tajuaisi nukahtaa, mutta ei. Kokeillaan siis taas tuota myöhempää nukkumista. Niin ja joo, vaunuissa ei sielläkään nuku tuota kauempaa. Välillä tosin jos ollaan vaunuilla kauan liikenteessä saattaa vetää sen 30 minuuttia ekstraa, mutta tosiaan se eiole paljoa vuorokauden uniin. Muutenkaan ei pimu juurikaan itkeskele, eli en usko että maha, nälkö tms vaivaa... Mutta kiitoksia teille kaikille vastanneille.