Vauvan yösyömisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mulla 7kk vauva joka menee iltasin n. 21-22 aikaan nukkumaan. Aamulla herää 8 aikaan, ja yöllä herää jopa kolme kertaa yössä syömään!
Oon yrittäny niin etten mee heti lämmittää maitoo, vaan silittelen ja tutilla koitan saada takas uneen, mut ei auta eikä lopu huuto ennenku tulee maitoa. Aina vetäsee sen 120ml.
Onko tästä jotain haittaa? Ku ne neuvolassaki et yösyönnit sais jo loppua..
Miten mä ne lopetan ku vauva huutaa niin kauan et maitoa tulee?

Vinkkejä?

meillä on aivan sama tilanne ja kyllä me annetaan maitoa pojalle niin saa massun täyteen ja kaikki nukutuksi, turhaa noin pientä kiusaamaan.myöhemmin voi koittaa sitte sillä tutilla nukkumaan

Ylipäänsä mitä tulee näihin asioihin niin jo vauva osaa vetää oikeasta narusta. Ja taatusti huutaa kun tietää saavansa maitoa sillälailla.
Mitä ap hän saa iltapalana? Kyl ainakin vois vähentää tuota yösyöntien määrää jollei kokonaan lopeta.

Annan illalla 8 aikaan puuron, ja siihen kylkeen jotain kuningatar hedelmäpilttiä tms.
Syö kyllä koko puuro lautasellisen, ja sit maito vielä ennen nukkumaanmenoa.

Miten voin vähentää?
Annnan vauvan parkua kunnes lopettaa?
Kyllähän toi aika paljon on mitä yöllä maitoa menee ja kyllä tää muaki väsyttää mut mitä teen..

ootko kokeillu jos antaisit enemmän kuin tuon 120ml ekalla kerralla kun herää? Meillä 6kk ikänen on heränny jo pitkään kerran joskus 3-4 aikaan ja annan 160ml maitoa ja sueraavan kerran syö n. puol 8 illalla annan 7 puuroa ja maitoa illalla ennen nukkumaan menoa 9 aikaan puuro alotettiin tosin vasta pari pv sitten toivon jossain vaiheessa tuon yösyönnin loppuvan vallan..

Mietin myös annatteko täyttävää iltapalaa vauvallenne?
Meillä kun aloitettiin iltapuuronkin anto väheni heräilyt parissa päivässä. Ja yöllä annoin myös velli pullon jos heräsi.

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Meillä kun aloitettiin iltapuuronkin anto väheni heräilyt parissa päivässä. Ja yöllä annoin myös velli pullon jos heräsi.

Siis mä annan iltasin sen puuron ja hedelmäpilttiä.
Ja sit oon joskus antanu ekalla yösyötöllä vellin, mut ei se oo asiaa mitenkään muuttanu, samalla tavalla herää silti.
Oiskohan tää noita hampaitaki :/ Kaks on tohon alas tullu jo.
Ja on maitoo ollu isommissa pulloissaki mut yleensä se juo sen 100-120ml yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:

Siis mä annan iltasin sen puuron ja hedelmäpilttiä.
Ja sit oon joskus antanu ekalla yösyötöllä vellin, mut ei se oo asiaa mitenkään muuttanu, samalla tavalla herää silti.
Oiskohan tää noita hampaitaki :/ Kaks on tohon alas tullu jo.
Ja on maitoo ollu isommissa pulloissaki mut yleensä se juo sen 100-120ml yöllä.

...ja sitte siis nukahtaa kesken kaiken taas.

meillä tuo poika oli ihan samanlainen tapaus ja tein itse niin että kun poika oli 9kk niin sitten "huudatin" poikaa kunnes tajusi ettei maitoa tule. hän söi siinä vaiheessa sen 2 kertaa yössä ja tämän huudatuksen jälkeen väheni kertaan ja se jäi sitten itsestään noin yksi vuotiaana pois. Huudattamisella tarkoitin siis sitä että kun poika alkoi vaatimaan maitoa niin yritin tutilla ja tassuttelulla rauhoittaa ja jos se ei riittänyt niin otin syliin ja siinä poika itki välillä puolikin tuntia mutta jo parin päivän jälkeen helpotti. Voimia teille!
Monilla jää kyllä itsestäänkin pois ne yösyömiset joten älä ota stressiä ainakaan neuvolan ohjeista.

Yhteistyössä