Tunneside tai ei, mutta jos toisen perheen äiti haluaa biologisen lapsensa takaisin niin miten motivoitunut ja kiinnostunut hän olisi hoitamaan minun omaa biologista lastani sen jälkeen kun hän on ilmaissut halunsa noin? En kyllä luottaisi enää ollenkaan, vaan ottaisin lapseni takaisin ja antaisin heille biologisen lapsensa koska voisin varmistua että he haluavat kasvattaa lasta ja rakastaa sitä omanaan.
Eihän kyse olekaan sun tunnesiteestä vaan siitä miten lapset voi ja tuntee. Jos se toinen perhe on reilu, niin lapseen varmasti pidetään yhteyttä myös sen jälkeen kun ne vaihdetaan "oikeaan" perheeseensä. Mistäs sinä voit tietää millaisiin olosuhteisiin tämän toisen äidin vauva on voinut joutua? Ehkä hän ei halua että biologinen lapsensa kasvaa sellaisessa perheessä vaan vaatii palautusta. Onhan se ikävää antaa se itse kasvattama lapsi heille takaisin johon on niin kovasti kiintynyt, mutta onko oikeastaan muutakaan mahdollisuutta. Eihän se lapsi oikeasti ole SINUN, vaan vanhemmillaan on tähän kasvattilapseen oikeus ja huoltajuus.
Kyllä minulle biologinen vanhemmuuskin on tärkeää. En tietoisesti ole valinnut adoptiota, vaan halunnut nimenomaan oman lapsen. Vauvojen vaihtuminen on ikävä ja traumaattinen kokemus jota ei pitäisi tapahtua kellekään, mutta jos niin tapahtuu niin ei sen korjaaminen myöhemmin pitäisi olla mikään äidin "kylmyydestä" ja tunnekyvyttömyydestä johtuva tapahtuma.
Tällaisessa tilanteessa vähät välittäisin omista tuntemuksistani, sillä lapsen etu on aina lapsen etu.