H
hihhuliheijaa
Vieras
kyllähän meitä mahtuu tänne maailmaan joka junaan ja jotkuhan ei halua edes rokotuttaa lapsiansa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:Mä en vaan nyt kyllä yhtään käsitä, että mistä ap on saanut päähänsä, että äidinmaidossa olisi lapselle tarpeeksi d-vitamiinia?? Olisiko siis heittää kehiin jotain faktaakin aiheeseen liittyen?
Ja tosiaan Devitolissa ei ole mitään ylimääräisiä lisäaineita tai etanolia.
Mä en kyllä muutenkaan käsitä, että miksi joku lähtisi oman lapsen terveydellä leikkimään, kun se d-vitamiini puutos voi lapsella esiintyä vasta lähempänä 50 vuoden ikää osteoporoosina. Haluatko sitä lapsellesi?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Oikein pahaa tekee lukea juttujasi, vaikutat todella kypsymättömälle ihmiselle. Mitähän jos menisit mamin luokse kotiin leikkimään kotia, ja antaisit aikuisten hoitaa aikuisten asiat.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja ?:NinaTT Vastaa sulle asetettuun kysymykseen
Alkuperäinen kirjoittaja NInaTT vastaa tähän::Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ai sä olet elänyt tuolla ajalla... mielenkiintoista. Kuinkas sitten yhä enemmän ihmisiä selvisi ja pystyi muuttamaan pitkin maailmaa kun keräilijät ja metsästäjät oppivat myös viljelemään maata. Ruokavalio yhdessä sairaanhoidon kanssa kylläkin lisää elinikää. Ei kaikki ole ainoastaan sairaanhoidon ansiota.. ja mielestäni suurin osa ihmisistä kylläkin yrittää syödä terveellisesti että he myös eläisivät mahdollisimman pitkään terveenä. Ihmiset synnyttivät jälkeläisensä hyvin nuorina.
Jos ihminen olisi huonommalla ravinnolla tullut nykyistä aikaisemmin sukukypsäksi... Niin, no se ei vaan ole mahdollista.
Miten selität sen että monissa kehitysmaissa, jossa ravitsemus on heikko, alle 10 vuotiaillakin on jo lapsia ja joku 12 v. on ihan normaali-ikäinen äiti?
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:Tuota tämä menee nyt varmaan vähän offtopic mutta mitä haittaa siitä d-vitamiinistä olisi jos antaisit sitä aina lapselle? Onko siitä liikaa vaivaa? Liian kallista? :/
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Oikein pahaa tekee lukea juttujasi, vaikutat todella kypsymättömälle ihmiselle. Mitähän jos menisit mamin luokse kotiin leikkimään kotia, ja antaisit aikuisten hoitaa aikuisten asiat.
Tekeekö sinun pahaa lukea, että aion antaa lapselleni suositusten mukaisesti d-vitamiinia syksyn/talven/kevään ajan? Itse en oikein ymmärrä, mitä pahaa siinä on![]()
Alkuperäinen kirjoittaja +++:Menée tääkin vähän aiheen ohi, mutta miten teidän vaipattomat yöt sujuu? Mä en vois kuvitellakaan... Ja ehdottomasti D-vitamiiniä vauvoille!!! Siitä on paljonkin tutkimuksia, jopa ihan googlettamalla löytyy päteviä...
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Arveluttaa suurten vitamiinimäärien antaminen pienelle vauvalle. Sen lisäks monessa vitamiinivalmisteessa on muitakin aineita, joita en vauvalle halua antaa, esim alkoholia. Ei sitä alkoholia siinä paljoo kehoon tulee, mutta kyllähän vauva sen silti maistaa, eiks? Ja pirtu ei ole ainakaan mun makuun.
Alkuperäinen kirjoittaja suositus:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Oikein pahaa tekee lukea juttujasi, vaikutat todella kypsymättömälle ihmiselle. Mitähän jos menisit mamin luokse kotiin leikkimään kotia, ja antaisit aikuisten hoitaa aikuisten asiat.
Tekeekö sinun pahaa lukea, että aion antaa lapselleni suositusten mukaisesti d-vitamiinia syksyn/talven/kevään ajan? Itse en oikein ymmärrä, mitä pahaa siinä on![]()
Niin ne suositukset ovat vanhemmille lapsille...ei vauvoille ja ttaperoille jotka tarttee d-vitamiinia ympärivuoden.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Voi jestas minkälaiset ihmiset saavat lapsia...ap:tä lähinnä meinaan. Tottakai monipuolinen ruoka on tärkeää jokaiselle, koska se on kehon toiminnoille tärkeää, mutta jos kerta d-vitamiinilisä on monessa eri lähteessä todettu lapsille tärkeäksi niin miksi jonkun maallikko-äidin on pakko inttää sitä vastaan kun lapselle on jopa KERRAN annettu d-vitamiinilisää ja siitä on tullut vatsanväänteitä. Voi yksinkertaisuus, pienen lapsen vatsa tarvitsee totuttelua ennen kuin se alkaa tottua uusiin ravinteisiin. Voihan olla, että mikäli lapsi on vielä rintamaidolla, niin äiti onkin syönyt jotain sellaista joka rintamaidon kautta aiheuttaa lapselle väänteitä tai korvike voi aiheuttaa vauvalle vatsaväänteitä. Eikä lasta voi verrata aikuisiin siinä mitä hän tarvitsee, aikuinen tulee vähemmällä toimeen kuin lapsi. Ja nimenomaan pienellä lapselle on tärkeää suojata pää, koska pää haihduttaa suuren osan lapsen kehosta, se on myös kummallista että auringon säteilyn on todettu olevan epäterveellistä, mutta sitäpä nämä kaikkitietävät äidit kyllä lapsillensa usuttaa.Mutta d-vitamiinilisästä ei ole epäterveellisiä vaikutuksia todettu, sitä tietysti tarvitsee epäillä ja vastustaa kotiäidin kaikkitietävyydellä. Jos jekovitin alkoholipitoisuus on liian suuri lapselle, niin älä vaan koskaan juo sitten yhtään ainuttakaan kulausta alkoholia niin kauan kuin imetät.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Arveluttaa suurten vitamiinimäärien antaminen pienelle vauvalle. Sen lisäks monessa vitamiinivalmisteessa on muitakin aineita, joita en vauvalle halua antaa, esim alkoholia. Ei sitä alkoholia siinä paljoo kehoon tulee, mutta kyllähän vauva sen silti maistaa, eiks? Ja pirtu ei ole ainakaan mun makuun.
Edelleen Devitolissa ei ole mitään ylimääräistä d-vitamiinin lisäksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja suositus:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Oikein pahaa tekee lukea juttujasi, vaikutat todella kypsymättömälle ihmiselle. Mitähän jos menisit mamin luokse kotiin leikkimään kotia, ja antaisit aikuisten hoitaa aikuisten asiat.
Niin ne suositukset ovat vanhemmille lapsille...ei vauvoille ja ttaperoille jotka tarttee d-vitamiinia ympärivuoden.
Kesällä sai aurinkoa, kuten myös ens kesänä. Kesällä suomessa on paljon enemmän aurinkoa kun etelässä, joten tuskinpa tarttee kesälläkin tunkea niitä vauvoja täyteen kaikkea.
Kaisa (en tiedä oletko sinä nyt sama, suositus, harmaista koskaan tiedä) voisit oppia vähän kunniottavampaa kieltä näin ihmisten ilmoilla. Minä olen ihan aikuinen ihminen, yritä nyt sinäkin käyttäytyä kuten aikuinen.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Arveluttaa suurten vitamiinimäärien antaminen pienelle vauvalle. Sen lisäks monessa vitamiinivalmisteessa on muitakin aineita, joita en vauvalle halua antaa, esim alkoholia. Ei sitä alkoholia siinä paljoo kehoon tulee, mutta kyllähän vauva sen silti maistaa, eiks? Ja pirtu ei ole ainakaan mun makuun.
Ei kaikissa. Edelleenkään. LUE. Silti arveluttaa luonnottoman suurten vitamiiniannosten antaminen kehittymättömälle pienelle vauvalle. Tuotteita, joihin on lisätty vitamiineja, ei saisi antaa alle 1-vuotiaalle tai monessa tapauksessa alle 3-vuotiaalle, ja ihan hyvästä syystä.
Alkuperäinen kirjoittaja suositus:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Arveluttaa suurten vitamiinimäärien antaminen pienelle vauvalle. Sen lisäks monessa vitamiinivalmisteessa on muitakin aineita, joita en vauvalle halua antaa, esim alkoholia. Ei sitä alkoholia siinä paljoo kehoon tulee, mutta kyllähän vauva sen silti maistaa, eiks? Ja pirtu ei ole ainakaan mun makuun.
Ei kaikissa. Edelleenkään. LUE. Silti arveluttaa luonnottoman suurten vitamiiniannosten antaminen kehittymättömälle pienelle vauvalle. Tuotteita, joihin on lisätty vitamiineja, ei saisi antaa alle 1-vuotiaalle tai monessa tapauksessa alle 3-vuotiaalle, ja ihan hyvästä syystä.
Eivät ole luonnottoman suuria annoksia vaan tarkkaan harkittu on se määrä...