Veden juomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Kun sanotaan että ainakin 2l päivässä pitäisi juoda, ja jopa enemmänkin, niin onko sillä merkitystä juoko kaiken vaikkapa kerralla ja onko pakko juoda tasaisesti pitkin päivää?
Ja siis laihdutusmielissä varsinkin onko eroa?
Ongelmana on useat vessassa käynnit jos juo pitkin päivää...

Ne useat vessakäynnit nimenomaan ovat hyväksi.

Elimistö ei hyödynnä vettä samalla tavalla, jos sen juo liian suurissa erissä eli nimenomaan tasaisesti pitkin päivää. Rasva ei pala, jos et juo vettä.

Ei kerralla vaan esim. ruokailujen ja kahvittelujen yhteydessä. Jos syö päivässä viisi kertaa niin ottaa samalla pari lasillista vettä niin 2 litraa on täynnä.

Jos kerralla heität huiviin 2 litraa vettä, niin inhan se varmaan parempi kuin että joisit ihan liika vähän, mutta siitähän tulee kauhea olo. Päätäkin voi alkaa särkeä. Mieluummin juo vaikka isoja lasillisia, mutta älä mitään litraa kerralla...

[QUOTE="zxc";29712081]No mulla on 0,5 vesipullo mukana ja siitä on helppo laskea. Mutta kun usein tulee juotua just se 0,5 kerralla, koska muuten ei oikein kerkiä..[/QUOTE]

No sehän on saman verran ku isoimmat juomalasit. Ei se mun mielestä oo paha. Huonoo siinä on tietty se, et tulee aika kova vessahätä. :D

Ei todellakaan ole janontunnetta kaikilla. Itse juon vetta n. 2 litraa päivässä ja näin olen tehnyt jo pari vuotta. Kun aloitin veden juonnin niin se näkyi kasvoista äkkiä. Kasvoista iho parani vilkkaamman aineenvaihdunnan vuoksi ja tästähän oli ihan mediassa juttukin ja kuvia. Itse olen sairaanhoitaja ja valitettavan usein potilaillakin se virtsa on kovin tummaa ja voimakkaalle haisevaa, kun ei juoda tarpeeksi. Virtsan pitää olla vaalean keltaista, ei semmoista "kusenkeltaista".

http://www.iltalehti.fi/terveys/2013103117669777_tr.shtml

Mä join kerran varmaan 2 litraa putkeen vettä nuorempana ja oksennushan siitä seuras ja kamala olo. Eli ei kannata kerralla ellei sulla nyt sattuis ap olemaan joku vuosisadan jano :D
Itse teen niin et mulla on semmonen 0,5 litran juomapullo jota pidän vieressä tietokoneella ja sohvapöydällä yms. ja juon siitä. Sit aina täytän pitkin päivää, siinä pysyy hyvin laskuissa mukana.

Turha venyttää mahalaukkua juomalla kerralla 2 litraa. Iso lasillinen pitkin päivää. Meillä on 3 dl juomalasit ja aina ruokailun yhteydessä juon vettä kaksi lasillista. Helposti tulee 2 litraa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla ei tule ikinä jano. Ei ikinä.

Mulla on muuten sama!
Mutta pakkohan sitä on yrittää juoda lasillinen vettä silloin tällöin.

Epäilen että saan tarpeeks nesteitä hetelmistä ja ruoasta.:D

Aapeelle: Ei kerralla kannata juoda, päivän mittaan pitäis tankata.
Toi on kyllä veemäinen juttu että sitä veskiä ei ole!

Jos nyt vasta aloitit juomaan sitä vettä runsaammin niin niitä kuonia poistuu sieltä tappotahtia, joten ensimmäiset viikot juoksuttaa enempi ja sitten tasaantuu. Näin mulla ainakin joskus kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29716067:
no jos pystyy, niin voi kai sen kitata kerrallakin. mutta kuka siihen sitten pystyy, eipäilenpä. ja vessareissut on vaan hyväksi

Liialliseen vedenjuontiin voi kuolla. Jos munuaiset ei pysty suodattamaan vettä, se menee vereen ja lähtee henki.

Yhteistyössä