Vein toisen lapsen hoitoon, äiti ja sisko sairaana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Kuopus aloitti sairastelun maanantaina silmätulehduksella. Hain pois hoidosta, kävin lääkärissä ja saatiin tipat. Pientä nuhaa on mut sitä on ollut jo sen muutaman viikon, mitä on päiväkodissa ollut. Itse sairastuin maanantaina myös silmätulehdukseen, nyt on lisäksi siitä asti ollut kuumetta, karmea flunssa ja yskä ja korvatulehdus. Nyt esikoisella korkea kuume toista päivää ja tod näk korvatulehdus, mennään tänään lääkäriin. Niin ja se silmätulehdus.

Eli minä ja esikoinen ollaan tosi kipeitä, eilen 1,5v pomppi pirteänä ympäriinsä ja tietty vaati osansa energiasta, mikä mulla alkaa kyllä sairaana, surkeilla yöunilla ja kahden lapselä hoidolla olla aika rajoilla..

Päädyttiin siis siihen, että mies vie pienemmän hoitoon (jää sinne jo hyvin ja viihtyy), että saadaan rauhassa sairastaa esikoisen kanssa ja käydä lääkärissä. Mies oli mennyt möläyttämään, että sisko on kovassa kuumeessa ja täti oli kuulemma mulkoillut. Enkö nyt sit olis saanut viedä? Kauhea kun pitää repiä stressi joka aiheesta mut en voi olla ajattelematta, että haukkuuko ne mut siellä nyt sitten kun laitoin toisen hoitoon, vaikka muut kipeenä.. Hoitoon menneellä siis ei ole missään vaiheessa ollut muuta kuin Se hemmetin silmätulehdus.

Kyllä haukkuu. Mutta on mahdotonta hoitaa lapsensa aina niin, etteikö joku arvosteltavaa löytäisi (pk:n tädit, työnantaja, toiset äidit, sukulaiset....), joten koita olla välittämättä.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Täällä on käsittääkseni sääntö, ettei mahatautisen sisarusta saisi tuoda. Meillä on nyt siis Se korvatulehdus tytön kanssa. Ja silmätulehdus, mut se ei kuulemma estä hoitoon vientiä, kun hoito aloitettu yli vrk sitten ja tipat on aloitettu maanantaina.

ja ekalle vastaajalle, mun mielestä se ois nyt ihan lastenkin etu, että mäkin vihdoin paranisin ja ennen kaikkea nyt esikoisen etu kun ehdin hoitamaan paremmin kun on ihan reppana kuumeessa. Lääkärin mukaan silmätulehduksen ei pitäisi enää olla tartuttava, kun hoito on aloitettu, joten päiväkodissa olemisesta tuskin on kellekään haittaa..

[QUOTE="...";29692006]Täällä on käsittääkseni sääntö, ettei mahatautisen sisarusta saisi tuoda. Meillä on nyt siis Se korvatulehdus tytön kanssa. Ja silmätulehdus, mut se ei kuulemma estä hoitoon vientiä, kun hoito aloitettu yli vrk sitten ja tipat on aloitettu maanantaina.

ja ekalle vastaajalle, mun mielestä se ois nyt ihan lastenkin etu, että mäkin vihdoin paranisin ja ennen kaikkea nyt esikoisen etu kun ehdin hoitamaan paremmin kun on ihan reppana kuumeessa. Lääkärin mukaan silmätulehduksen ei pitäisi enää olla tartuttava, kun hoito on aloitettu, joten päiväkodissa olemisesta tuskin on kellekään haittaa..[/QUOTE]Hoito kun on aloitettu saa viedä hoitoon. Täällä sama sääntö tuon vatsataudin kanssa, MUTTA viimeksi kun ilmoitin että ei tule hoitoon kun toinen lapsi oksensi hoitotäti oli sitä mieltä että voi tuoda hoitoon kerran on ok. En kylläkään viety, koska jotenkin se itsestäni tuntui inhottavalta ajatukselta tartuttaa sitten toinenkin päiväkoti. Tosin kukaan muu ei meilläkään sitten oksentanut tuon yhden lisäksi.

Okei, ei ois pitänyt kirjottaa tännekään. Virikehoidossa, whaaat? Ei lapsi missään virikehoidossa ole. Jos ei tytön kanssa oltais kipeenä niin olisin ihan normaalisti töissä ja lapset päiväkodissa. Okei, oon nyt vähän helposti provottavissa kun harmittaa jo valmiiks, kun mikään ratkaisu ei oo koskaan hyvä kaikkien mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Virikettätaaperolle;29692005:
Miten ne kotiäidit ikinä selviää, 1,5-vuotias virikehoidossa?
Onneksi oli mummot ja muut jotka halusivat hoitaa silloin kun tilanne oli kotona ollessa se että ei energia ei riittänyt terveelle. Hoito on hieno mahdollisuus kaiken ikäiselle.

[QUOTE="...";29692009]Okei, ei ois pitänyt kirjottaa tännekään. Virikehoidossa, whaaat? Ei lapsi missään virikehoidossa ole. Jos ei tytön kanssa oltais kipeenä niin olisin ihan normaalisti töissä ja lapset päiväkodissa. Okei, oon nyt vähän helposti provottavissa kun harmittaa jo valmiiks, kun mikään ratkaisu ei oo koskaan hyvä kaikkien mielestä.[/QUOTE]Ei kannata välittää noista "maailman täydellisimmistä äideistä jotka pyyhkii lapsensa perseenkin 18vuotiaaksi". Ihan olet oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan toiminut. EI kannata murehtia ja surkutella.

Ei kannata välittää noista "maailman täydellisimmistä äideistä jotka pyyhkii lapsensa perseenkin 18vuotiaaksi". Ihan olet oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan toiminut. EI kannata murehtia ja surkutella.

kiitos tästä.:) periaatteessa tiedän, etten toiminut mitenkään väärin ja moni muu tekis näin kanssa mut jää silti vaivaamaan tommoset hoitajien "mulkoilut".:p kiva myös niille, joilla on mahdollista saada joku auttamaan, meillä ei ole mahdollista kuin palkata joku, eikä siinä ainakaan olis järjenhäivää kun kerran yhtä hoitopaikkaa jo maksetaan.

Eiköhän lapsellakin ole mukavampaa hoidossa. Oon tehnyt itse samoin kun olen ollut kipeänä ja lapset reippaina pomppii ja vaatii pihalle pääsyä yms. Ihan tyhmää että pitäis muka aina äitien koittaa pärjätä ilman apua ja tukea, ei se onnistu, joskus tarvitsee apua. Aiemmin on ollut yhteisöt joissa on huolehdittu vähän ristiin kaikkien lapsista, eri asia ollut "entisvanhaan". Siinäpä mulkoileevat ihan vapaasti. Olen itse miettinyt että pitäisi olla mahdollisuus saada ilman kyselyitä esim. 3 päivää vuodessa kotiin apua kunnalta tilanteisiin joissa esim. itse ja lapset kipeinä, tai että mies (jolla sellaine kotona on) olisi oikeutettu jäämään hoitoavuksi jos on äitikin kipeä (tai toisin päin, jos mies kipeä, niin äiti saa jäädä avuksi). Itse yhden noron sairastanut niin että kaksi pientä oli kotona ja toinen heistä terveenä, se oli yhtä helvettiä ja ajattelin että en oikeasti selviä hengissä siitä päivästä. Soittelin päivän kaikille mahdollisille ihmisille, että kuka pääsisi auttamaan ja laittamaan vaikka ruoan lapsille. Itse makasin vessassa tärinöissä sikiöasennossa.

Minkälainen teidän hygienia on, etenkin käsihygienia? :O
Meillä 4 lasta ja ikinä ei ole silmätulehdus tarttunut lapsesta toiseen saatikka aikuiseen vaikka silmätulehduksia sillointällöin on tuolta hoidoista tullutkin jossa nyt luonnollisesti se hygienia ei välttämättä yletä kodin tasolle.
P.S en edes himo siivoojaksikaan tunnustaudu

Sun täytyy lakata ajattelemasta että mitä toiset (tädit tai palstamammat) susta ajattelee. Teet vain niinku parhaaksi näet. Minäkin vien joskus terveen lapsen hoitoon jos toinen lapsi on sairas. Parempi kun pääsee sielä ulkoilemaan ja touhuamaan mitä sisällä kököttää koko päivä telkkua töllöttämässä tms. Ja onhan se nyt sairaudestakin kiinni! Eri asia esim. sisaruksen vesirokko (varsinkin jos sairastanut sen jo) mitä oksutauti.

Minkälainen teidän hygienia on, etenkin käsihygienia? :O
Meillä 4 lasta ja ikinä ei ole silmätulehdus tarttunut lapsesta toiseen saatikka aikuiseen vaikka silmätulehduksia sillointällöin on tuolta hoidoista tullutkin jossa nyt luonnollisesti se hygienia ei välttämättä yletä kodin tasolle.
P.S en edes himo siivoojaksikaan tunnustaudu

Ihan normaali, kiitos vaan huolenpidosta..:D olen itse hoitoalalla, joten tiedän kyllä merkityksen ja itselläni oon käyttänyt käsidesiä ennen ja jälkeen kun oon esim. Silmätippoja laittanut. Molemmat lapset heräilevät etenkin kipeenä öisin ja olen sit ottanut viereen, joten siinä varmaan ainakin leviää tehokkaasti samalla tyynyllä.. Mies on ainoa, jolla ei ole mitään, ja miehen käsihygienia on huonoa, mutta on nyt nukkunut eri huoneessa kun sängyssä on ollut ruuhkaa..

sä ymmärtäsit sen mulkoilun jos olisit sen hoitajan asemassa. Ne sitten selittää muille vanhemmille miksi tautikierteitä ei saada poikki ja lapset ovat jälleen sairastuneet kesken päivän, vaikka päiväkodissa on kuinka yritetty olla hygienisia.

[QUOTE="vierailija";29692146]Sun täytyy lakata ajattelemasta että mitä toiset (tädit tai palstamammat) susta ajattelee. Teet vain niinku parhaaksi näet. Minäkin vien joskus terveen lapsen hoitoon jos toinen lapsi on sairas. Parempi kun pääsee sielä ulkoilemaan ja touhuamaan mitä sisällä kököttää koko päivä telkkua töllöttämässä tms. Ja onhan se nyt sairaudestakin kiinni! Eri asia esim. sisaruksen vesirokko (varsinkin jos sairastanut sen jo) mitä oksutauti.[/QUOTE]

Myönnän, Se on mun ongelma, etenkin lapsiin liittyvissä asioissa. Pyrin siitä eroon, mutta aina en vielä onnistu..

Miten koti äidit kykenevät hoitaan 3-4 omaa lastaan kipeinä.
Käyvät vielä moneen kertaan lääkärissä.

He suoriutuvat siitä HYVIN.
Miksi muut ei kykene, käsittämätöntä uusavuttomuutta .

Mun mielestä on itsekästä viedä pieni lapsi hoitoon kun kotona on sairautta, joka noinkin helppoon tarttuu toisiin (tai sitten teillä hygieniassa on melkoista puutetta).

Itse kävin vasta tutustumassa päikkyyn, mä en ymmärrä mitä te luulette lastenne (erityisesti alle 3 vuotiaat, jotka eivät edes vielä kavereista välitä) saavan erilaista siellä kuin kotona, meillä ainakin arkipäivät lasten kanssa kotona ei juurikaan eroa päiväkodin päivistä, leikkiä, ulkoilua, ruokailu ja nukkumista.

Suomessa on edelleen subjektiivinen ph-oikeus, joten pk ei voi kieltää tuomasta lasta, joka ei itse ole sairas! Mulkoilkoot rauhassa. Itse pidän molemmat kotona, kun toinen sairastaa. Saapahan ylimääräisen vapaan, mukaviahan ne on lapsestakin. Mutta kun itse olen sairas, niin vien hoitoon. En näe mitään järkeä maata raatona ja katsoa kun muksut yrittävät keksiä jotain tekemistä koko päiväksi.

sä ymmärtäsit sen mulkoilun jos olisit sen hoitajan asemassa. Ne sitten selittää muille vanhemmille miksi tautikierteitä ei saada poikki ja lapset ovat jälleen sairastuneet kesken päivän, vaikka päiväkodissa on kuinka yritetty olla hygienisia.

Näin.
Mä en jotenkin ymmärrä sitä, että osa lapsista viedään hoitoon kun osa on kotona kipeenä..... Ja se selitys, että pääse hoidossa sitten ulkoilemaan jne. Kait se isäkin sieltä iltapäivästä kotiutuu ja voi ulkoilla sen pienemmän kanssa illasta, nyt kun on jo niin valoisakin.

Näin.
Mä en jotenkin ymmärrä sitä, että osa lapsista viedään hoitoon kun osa on kotona kipeenä..... Ja se selitys, että pääse hoidossa sitten ulkoilemaan jne. Kait se isäkin sieltä iltapäivästä kotiutuu ja voi ulkoilla sen pienemmän kanssa illasta, nyt kun on jo niin valoisakin.

Eli se silmätulehduksen jo sairastanut lapsi ei saisi mennä hoitoon vaan hänen täytyy lähteä jonottamaan lääkärille muun perheen kanssa?? Älytön ajatuskin.

No, ajattelin, että nyt kun olen tän viikon hoitanut kahta sairasta lasta itsekin sairaana, ois ihan OK helpottaa hommaa yhdeksi päiväksi, kun yksi lapsi on jo terve ja päiväkotipaikka on olemassa. Pidin pienempäkin kaksi päivää terveenä kotona mut nyt ajattelin, että saisin välillä levätäkin, kun hoitaisin "vain" yhtä sairasta lasta. Ja oon tällä viikolla käynyt jo kolme kertaa lasten kanssa lääkärillä, ettei se siitä ole kyse, ettenkö voisi, mutta miksi pitäisi, jos toinen ratkaisu on kaikkien kannalta parempi? Olen myös ollut just 1,5v kotiäitinä, joten on siinä pari kertaa sairastettu. Mutta jääkää te tänne tappelemaan, mä lähden lapsen kanssa kahdestaan lääkäriin sillä aikaa kun terve lapsi leikkii tyytyväisenä päiväkodissa.:)

vielä korostan, poika ei ole kipeä. Mulla ja esikoisella on korvatulehdus (ei liene käsihygienialla estettävissä?). Silmätulehdus tuli päiväkodista ja sehän tunnetusti tarttuu helposti.

Yhteistyössä