Veisitkö tällaisen lapsen päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nöffi

Vieras
Apua, mä en tiedä mitä teen.

Veisitkö sinä päiväkotiin lapsen, jolla ei ole kuumetta, mutta joka yskii kurkunpääntulehduksen kuuloista yskää?

Mä en veisi, mutta kun mies ei suostu tulemaan töistä kotiin pelkän yskän vuoksi. Mä olen itse aloittanut töissä ihan pari päivää sitten ja työssäoppimisen kannalta mun melkein tarttis mennä töihin.

Mut en mä sairasta lasta halua turhaan päiväkotiin viedä. Millä argumenteilla mä saan miehen kotiin vai jäänkö itse? Vai vienkö kuitenkin tuon lapsen hoitoon?

Pienen raivostumisen jälkeen mies suostui tulemaan kotiin.. Itse olisin sitten jäänyt, jos mies olisi vastaan laittanut. Onneksi sovittiin ennen mun töihin lähtöä, että tässä alussa mies on kotona sairaan lapsen kanssa. Että sitten kun töissä alkaa asiat luistamaan, niin minäkin voin jäädä.

Minä käytin eilen kuumeetonta, mutta todella räkäistä ja yskäistä lasta lääkärissä. Lääkärisetä totesi, että jos lapsella ei ole kuumetta, niin voi viedä hoitoon. Että jos nuhan perusteella jäisi kotiin, saisi olla kotona koko ajan...kirjoitti kuitenkin lääkärintodistuksen tälle päivälle.

Koen huonoaomaatontua asiasta, mutta mielestäni lapseni EI OLE hoitopaikkakuntoinen. Lääkäri ilmeisesti oli sitä mieltä, että haluan vain lusmuta lapseni kanssa kotona...mutta huomenna lapsi menee hoitoon.

Onneksi monissa paikoissa saa olla ilman lääkärin todistusta kolme päivää pois vaikka just lapsen sairauden takia. Itsekkin jäin kotiin jos tytöllä ihan kauhee nuha, mitä järkeä viedä sinne tartuttamaan muita.

Yhteistyössä