Veljeni huijattiin isäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiinaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ette voi paeta tulevaa sukuiskakaraanne!

kyllä se niin on että isyys on pakko tunnustaa, ei siitä mihinkään pääse. sano sille veljelle että pilleritkään ei aina ole sata%sia vaan että jos veljesi kapula kovana haluaa käyttä hyväkseen tyttöä riski on aina olemassa miehillä joutua maksajaksi. veljesi on kovin lapsellinen.

eikä vanhempasi ole antaneet sexiopetusta terrkkuja heille.

toivon etä tyttö ei tee aborttia (mikä on murha) vaan saatte sinäkin ja koko perheesi nauttia tästä vauvasta! ette voi panna päätä pensaaseen ja JOKA tapauksessa se on sukulaisenne vaikka pistäte päänne pensaaseen. Ja joudutte myös muistamaan tämän kerran kuussa kun maksatte ruokkomaksuja. Onnea vaan!!

ehkä veljeäsi ei nussita vähään aikaan.

Vauveli on aina suuri ilo ja ihme! Suuri osa meistä on vahinkoja mitä sitten kuitenkin on alettu rakastaa. Neuvoisin alkuperäistä toimimaan perheessään päinvastoin:

- kehoita veljeäsi ottamaan vastuu, puolet lapsen geeneistä on hänestä, samoin vanhempiesi

- kääntäkää asenteenne kiitolliseksi tästä lapsesta, se on vanhempiesi 1. lapsenlapsi!! Se tulee näkymään heidän elämässään loppuelämän vaikka eivät haluakaan nyt. Lapsi kyselee ja...

- ehkä vanhempasi voisivat maksaa seur 10 v lapsen maksut jos veli opiskelee? Summa on noin 100 e kuussa. Isä voisi maksaa heille takaisin valmiina 12000 euroa!

- kääntäkää asia positiivikseksi. voisitte jo sisustaa lapselle kammarin, ostaa vaatteita ja vaunut joita sinäkin voit työntää. Asenteesi muuttuu!!

Voidaankohan 16 vuotiasta edes huijata näin. Hänellä teki mieli sipasta kerran jos toisenkin ja kun ""huonosti"" kävi yrittää pyytää äitiä (sukua) ja varsinkin tässä SISKOA apuun.

Ei muuta kun homma pakettiin, niin kuin lukemattomilla muillakin vastaavilla = PERHE. Toivotan onnea

Minulta ei heru minkäänlaista sympatiaa tätä poikaa kohtaan. 16-vuotias on aivan liian pentu harrastamaan seksiä, jos ei tiedä, että ilman kondomia harrastetusta seksistä voi tulla raskaaksi tai saada tarttuvan sukupuolitaudin. Voin lyödä vaikka 100 euroa vetoa, ettei kumpikaan näistä ""einsteineista"" käynyt edes AIDS-testeissä ennen seksin aloittamista.

Toki 16-vuotias voi aloittaa seksisuhteen. Mutta vain, jos on valmis kantamaan mahdolliset seuraukset. Tyttöystävän dumppaaminen heti ensimmäisen vastoinkäymisen jälkeen ei kuullosta aikuiselta käytökseltä, vaan mielestäni poika saisi kasvaa kotona muutaman vuoden ja leikkiä vaikka legoilla, ennen kuin päättää seuraavan kerran kokeilla aikuisen miehen elämää.

Ikävä kyllä uskon ettei velipoikaasi ole mikään pidätellyt kun hän on muna pystyssä vongannut saantia. Tuon ikäistä poikaa ei vokotella heillähän seisoo koko ajan :) Ei veljesi voi väittää ettei tiennyt miten lapsia tehdään! En kunnioita ap:n enkä hänen veljensä vastuutonta asennetta. Eikä 16 v tyttö voi olla paha eikä olekaan, hän on itsekin lapsi.

Se, kuka sen vastuun kantaa toki vaihtelee. Tunnen nuoren ex-parin jossa loppujen lopuksi teiniraskaus lapsi jäi isälle, nuori äiti ei halunnutkaan vielä perhe-elämää. Nyt kun lapsi on jo viiden äiti haluaisi hänet takaisin ja huoltajuudesta keskustellaan uudemman kerran. Tässä tapuksessa olisin toivonut että äiti olisi antanut asian jo olla, mutta luulenpa että kyse on pitkälti myös taloudellinen, elatusmaksut on kova juttu.

""mutta luulenpa että kyse on pitkälti myös taloudellinen, elatusmaksut on kova juttu.""

Kyllä lapsen eläminen on kalliimpaa kuin elatusmaksut kaksinkertaisina. Lapsen eläminen on rahallisesti kalliimpaa lähivanhemmalle kuin etävanhemmalle. Taloudellisilla seikoilla huoltajuuden haluamista on turha perustella.

Silti olen sitä mieltä, että hyvin hoidettu etävanhemmuus on huomattavasti vaativampi ja vaikeampi tehtävä kuin hyvin hoidettu lähivanhemmuus.

Helkkarin hyvä provo ap:ltä, on tullut mielipiteitä laidasta laitaan niinkuin varmaan oli tarkoituskin... Jos tämä olis ollut aito tapaus niin ap varmaan olis kommentoinut tuolla välissä montakin kertaa. Jonkun aikaa kun vielä menee niin ap ilmoittaa tytsyn saaneen keskenmenon että voi siististi lopettaa spekuloinnin. Ei varmaan ole kanttia tunnustaa että tulipa keksittyä hyvä tarina.

No jos isukki on noin tunnekylmä että oikeen juristin haluaa ottaa mukaan pikkulikkaa painostamaan, niin en ihmettele nuoren kollin sekä tiinaliinan käyttäytymistä. Omena nyt vaan on pudonnut ihan siihen puun juureen. Olisiko pitänyt tiinaliisan vanhempien käyttää kumia aikoinaan? Tehkää palvelus ja muuttakaa jonnekkin korpeen!

""Kaikki"" aloittavat seksisuhteen ennenkuin ovat valmiita kantamaan seurauksia! Nuorilla ihmisillä hormonit hyrrää ja se on menoa se. Vaikka kuinka olisi vastuuntuntoinen ja huolehtisi ehkäisystä, sekin saattaa pettää.

AIDS-testejä harva 16- tai 17-vuotias ajattelee, ellei nyt ole ollut kovasti vilkas ja epämääräinen seksielämä. Eikä mielestäni tarvitsekaan. Riski on olemassa, mutta tuonikäisellä, normaalisti käyttäytyvillä, se on kuitenkin minimaalinen. Ja jos suhde on molemmille ensimmäinen: nolla.

Kyllä minuakin äitinä kauhistuttaa, kun tiedän lapseni seksiä harrastavan, että mitäs jos sittenkin... On valistettu ja muistutettu moneen kertaan. Mutta jos kuitenkin käy vaikka vahinko? Minulla on molempia sukupuolta olevia lapsia ja kaikille olen painottanut opiskelun tärkeyttä. Kuitenkin tuntuu siltä, että pojan olisi helpompi tehdä päätös opiskelemaan lähtemisestä, vaikka vahinko sattuisi; tyttöhän joutuisi raskauden kokemaan ja lapsen synnyttämään. Ja yksikään 17-vuotias poika ei ole kypsä isäksi, joku harva tyttö saattaa olla kypsä äidiksi.

Summa summarum: Minä äitinä kannustaisin poikaani joka tapauksessa lähtemään opiskelemaan (meidän tapauksessa ulkomaille), mutta ottaisin sitten tarvittaessa vastuulleni lapsen elatuksesta huolehtimisen. Tytärtäni neuvoisin aborttiin, mutta en kuitenkaan painostaisi. Ja jos hän päätyisi vauvan synnyttämään, huolehtisin vauvasta niin, että hän voi kuitenkin aloittaa opiskelunsa ja hoitaa ne kunnialla. Onneksi olen itse hankkinut lapseni nuorena, joten jaksaisin vielä mainiosti hoitaa vauvaa ja lasta; monet ikäiseni vielä suunnittelevat muutenkin iltatähtiä :)

Eikö se lutka voi tehdä aborttia? Olen sitä mieltä, että tollasessa tilanteessa kun toinen huijataan isäksi, pitäisi lain puuttua ja pakottaa tyttö/nainen aborttiin. Se on 100% totuus, että sun veljen elämä on pilalla kun tuollasen horatsun kanssa kakara tulee. No, toivotaan parasta että se ämmä sais keskenmenon.

""Olen sitä mieltä, että tollasessa tilanteessa kun toinen huijataan isäksi, pitäisi lain puuttua ja pakottaa tyttö/nainen aborttiin.""

Kerrohan vielä sekin, kuinka todistetaan, että lapsi on salaa suunniteltu eikä aito vahinkolapsi?

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että yksi moraalittomimpia tekoja mitä nainen voi parisuhteessa tehdä on hankkiutua omalla päätöksellä raskaaksi. Vahinko taas on aina vahinko. Vahingon todistaminen huijaukseksi (ja päin vastoin) on mahdotonta.

kun on ihmeellisiä mielipiteitä. ihan kuin tässä olisi vain yhden henkilön teko, joka olis esim jonkun kotoa käynyt varastamassa ""kaapista"" muutamia siittiöitä. Eikö tässä ole toinenkin osapuoli?

Olis poika kuunnellu koulussa tunnilla. Turhaa sitä on yhtä osapuolta horoksi syttää

Ap on kirjoittanut parin seurustelleen 1,5 vuotta ja tytön myöntäneen valehdelleensa ehkäisystä.

16 tai 36, ihan sama. Jos parisuhteessa valehdellaan noin isoissa asioissa, menee varmasti luottamus. Ja suhteella ei ole tulevaisuutta kun luottamus on mennyt, on sitten huijattu raha-asioista, muista suhteista tai ehkäisystä.

Minusta pojalla on oikeus lähteä kälppimään, mutta silti kannattaisi pitää jonkinlaiset välit lapseen. Hän on syytön asiaan.

""Paremman"" suvun poika kyllä tiesi mihin oli ryhtymässä. Aina on riski.

Samaa mieltä olen siitä, että tuleva lapsi on itse asiaan osaton. Hän tarvitsee isän ja äidin.

Kyllä he varmaan nuoresta iästä johtuen tarvisevat varsinaisten aikuisten, vaikapa vanhempiensa tai sitten lastensuojelun tukihenkilöiden tukea. Mutta kyllä he vanhenevat (ja kasvanevat) lähivuosien mittaan ja eipä aikaakaan, kun he ovat iältään ihan sopivia ottamaan kokonaisvastuun lapsestaan.

Kannattaa sitä elämäänsä ja tuntemuksiansa siitä mitä kulloinkin on tehnyt ajatella jo nyt. Ettei asia tule sitten ""peikkona"" vaivaamaan myöhemmässä iässä, kun katselee omia tulevia tai muiden lapsia ympärillään.

Todella hyvä tuuri käynyt sellaisella joka ei ole tavannu nyky-yhteiskunnan kasvattamia kaikki-heti-mulle-nyt-teinityttöjä.

Itse olen nyt 18,5v, mutta jouduin valitettavasti seuraamaan entisen parhaan ystäväni sekoilua tämän asian kanssa... Tyttö oli päättänyt jo 14 vuotiana haluavansa suurperheen... Harrasti seksiä ilman ehkäisyä sen hetkisen poikaystävänsä kanssa, tuli raskaaksi ja oli aivan haltioissaan.. Mielessä siinsivät kuvat yhteisestä perhe-elämästä yms.. Poika ei ""valitettavasti"" tykännyt ideasta, mutta oli valmis kantamaan vastuunsa. Tyttö sai kuitenkin keskenmenon ryyppäämisen ja sen aiheuttaman ""kompuroinnin"" takia. Vauvakuume ei kuitenkaan laantunut mihinkään.

Vaihtoi miestä kuin sukkia, yritti etsiä miestä joka olisi valmis aloittamaan perheen lisäyksen.. Heitti hyviäkin kundeja menemään vain koska ei halunneet kihloihin ja lasta. Meni sitten kihloihin 16-vuotiaana 27v. äijän kanssa, muutti ovet paukkuen kotoa ja tuli raskaaksi, sai keskenmenon ja alkoi sitten odottaa uudestaan... Jätti koulun kesken, sanoi että on onnellinen kassalla... Sai oman kodin ja vauvan ennen kuin täytti 19.

Saldo: yksi kipale lähes 30v. äijää, jolla lievästi väkivaltaisia taipumuksia ja pettämisestä ja sen yrityksestä jäänyt kiinni jo pari kertaa (tyttö ei halua jättää koska perheidyli särkyisi)

keskenjäänyt keskiasteen tutkinto, jota tyttö ei edes sure, ""koska on niin onnellinen perheestään, ei edes tykänny opiskelusta""

kassatyö, johon omien sanojensa mukaan jää koko loppuiäkseen, koska tykkää jutella ihmisten kaa

elää sosiaaliavustuksilla, koska ei voi saada vakipaikkaa, koskei ole edes perusmerkonomin tutkintoa.

koulutus: peruskoulu, suoritetty hädintuskin hyväksytysti.

Että jos vielä väitätte, ettei teinityttö ole voinut huijata nuorta poikaa isäksi, niin elätte haavemaailmassa. Tämä on raakaa totuutta. Itse yritin puhua ystävälleni järkeä, mutta ystäväni tuomitsi minut kateelliseksi kapitalistiksi, joka haluaa vain uraputken ja on kateellinen hänen onnestaan. Minä sanoin että onnea valitsemalleen ""uralle"" ja lähdin läiskimään. Ihmisen ei tarvitse kuunnella ihan mitä tahansa keskenkaivuisen aikuisen suusta.

Niinhän sen pitäisi olla, että vauva on kauhukuva alaikäiselle. Valitettavasti se on sitä enää vähiin käyvälle osalle nuoria.