Verikokeista kysymys (tsh, prl ja prog)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Duffy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Duffy

Aktiivinen jäsen
08.06.2008
1 675
0
36
Eli siis missä vaiheessa kiertoa nuo nyt otetaan. Oliko niin, että keltarauhashrmoni kierron lopussa ja sit tuo maitohormoni heti kierron alussa? Mulla meni eilen vähän ohi se gynen sepustus. Mietin sitäki, että kun mulla on epäsäännöllinen kierto niin mistä sen tietää millon on kierron loppu?! Tai siis kuinka lähellä kuukautisia tuo keltarauhashormoni ois hyvä ottaa. Kiitos jos jokutietäväinen osaa vastata.

Moi!

TSH, FSH ja prolaktiini (prolaktiini voidaan kai ottaa milloin vaan?) otetaan ainakin Väestöliitossa kierron alussa kp3-5. Keltarauhashormoni otetaan 7 päivää ovulaatioplussan (=LH-huippu, ei välttämättä ovulaatiota tapahdu) jälkeen...eli täytyy tikutella ovista aika ahkeraan. VL:llä käydään kierron kartoituksessa ultrassa, jossa nähdään onko folleja kypsymässä ja lääkäri osaa neuvoa, milloin tikuttelu pitäs aloittaa.

Itsellä juuri tässä kierrossa nuo mittaukset tehty ja parin viikon päästä menen lääkärin tuomiota kuuntelemaan.

Pinkkis :wave:

Unhodin kirjottaa ,että mulla on diagnosoitu pco, mikä pitkittää kiertoja aj ton oviksen/lh-huipun testaaminen ei onnistu, koska pco sekottaa ja saattaa noita huippuja työnnellä testiin vähän millon sattuu..nostan samalla tätä, jos vielä löytys kokemuksia asiasta.

Yhteistyössä