Verinen vuoto raskausviikolla 13..kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaapeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaapeeee

Vieras
Eli minulla olisi tällä hetkellä rv 13+2. Minulla on ollut pientä vuotoa tässä n. 4 päivää. Välillä on ollut sellaista kirkasta punaista verta ja välillä ruskeaa. Sitä on ollut noin pyyhittäessä ja nyt pitäisi kai olla menkkojen aika, joten ajattelin ensin että johtuu siitä vaikkei kyllä muuten ole raskauden aikana menkkojen aikaan ollut tällaista. Kuitenkin tänään sitä vuotoa tuli jo ilman pyyhkimistäkin, ei se nyt vieläkään runsasta ole, mutta..kuitenkin jouduin laittamaan pikkuhousunsuojan. Onko todennäköistä että keskenmeno "aluillaan"? Mitään kipuja ei ole ollut. Paitsi toissailtana tunsin muutamia kipeitä vihlaisuja oikealla alavatsassa.. Lisäksi tuntuu, että raskausoireet ovat kutakuinkin hävinneet viimeisen viikon aikana.. Mutta jotenkin ajattelin, että pahoinvointi helpottaa muutenkin yleensä näillä viikoilla... (on ollut aika rajuakin pahoinvointia alkuraskaus). Huomenna on kyllä ensimmäinen ultra. Pelkään vain niin paljon, että näen ruudulta lapseni elottomana. Myös lapsen isä on todella hädissään, mikä vain lisää omaa paniikkiani.

Täytän tänä vuonna 21v ja ei, lapsi ei ollut suunniteltu, mutta todellakin toivottu ja rakastettu eikä missään vaiheessa ole käynyt kummallakaan pienessä mielessäkään etteikö lasta pidettäisi. Olen niin odottanut että huomenna näkisi pienen ensi kertaa, tällä viikolla kuunneltaisiin myös sydänäänet..

Tiedän, että raskaus on joka tapauksessa aika alussa ja useat kokevat keskenmenon vielä näillä viikoilla, mutta.. En tiennyt että se voisi silti tuntua näin pahalta. Olen kyllä eilisestä asti varautunut mielessäni siihen että lääkäri toteaa huomenna lapsen olevan eloton. En silti tiedä miten selviän.

Älä nyt ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Ei ole välttämättä keskenmeno, mutta en kyllä odottaisi huomiseen asti lääkäriin menoa. Vuoto voi olla esim. tulehduksen aiheuttamaa, tai sitten kohdunsuulla on suoni joka vuotaa. Tai sitten tulee ihan vaan kohdun kasvusta.

Voi olla miten vaan. Eli keskenmeno tai sitten harmitonta vuotoa. Mulla on 2/5 raskauksista ollut harmitonta vuotoa aina tuonne rv 16 asti molemmilla kerroilla kyse on ollut hematoomasta kohdussa ja toisessa oli myös etinen istukka joka todella helposti vuoteli. Välillä verta tuli ihan lorisemalla ja välillä vuodottomia päiviä.

Tiedän miten vaikeeta on olla ajattelematta asiaa, mutta stressaaminen ei ainakaan auta asiaa. Sinulla on kuitenkin niin vähän aikaa ultraan, että yritä rayhallisesti odotella huomista.
Toivotaan, että kaikki on ok :)

yksit. pääsee heti ultraan jos haluu.. mä tein niin aina kun oli tuo epävarma olotila milloin mistäki syystä.. pari kolme kertaa raskauksien aikana näin oli..

Odotan kuitenkin huomiseen, kun on se ultra muutenkin. Siellähän se selviää.. Tiedän ettei stressaaminen ainakaan mitään auta, mutta mieskin ilmoitti äsken ettei varmaankaan pääse ultraan mukaan. Olisin kuitenkin kaivannut tueksi sinne..Päätä on kyllä särkenyt näiden neljän päivän aikana joka päivä, välillä on mennyt pois mutta suurimman osan päivästä on jomottanut enemmän tai vähemmän. Tiedä sitten liittyykö se mihinkään? Täytyy vain odotella huomista ja toivoa parasta.

Kuolluthan se oli. Tosin jo viikoilla 8-9. Näin jo heti ruudulta ettei se liiku. Pian hoitajakin sanoi ettei mitenkään vastaa viikkoja. Istukka on tiukasti kiinni joten äitiyspolille aikaa odotellessa...

Kiitos osanotosta. Päivä kerrallaan mennään. Onneksi ei omat sukulaiseni/ystävät vielä tienneet koko raskaudesta niin ei tarvi muille selitellä. Mies on kyllä paras tuki, valitettavasti vain asuu monen sadan kilometrin päässä. Tulee kyllä tänne ylihuomenna.

Onneksi sulla on hyvä mies vaikkakin nyt kaukana. Pitäkään huolta toisistanne ja käykää asiaa läpi omalla tavallanne. Jutelkaa tai kirjoittakaa tai kuunnelkaa tai olkaa hiljaa, mutta yhdessä. Itse olen ollut (useita kertoja) tuossa tilanteessa, mutta ympärilläni hyörii monta lastakin. Toivon sulle nyt rauhallista yötä ja voimia tuleviin päiviin.

Yhteistyössä