Verta yhdynnän jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sussi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sussi

Vieras
Olen 31-vuotias nainen, ehkäisyn (yhdistelmäpillerit) jätin huhtikuussa raskauden toivossa. Vielä en valitettavasti ole raskaana. Huomasin eilen yhdynnän jälkeen vuotavani vähän verta- kyseessä on todellakin vain muutama tippa, ja veri oli limamaista ja aika vaaleaa. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Olen aikoinani ""kärsinyt"" hiivatulehduksista. Kärsinyt-sana on lainausmerkeissä, koska yleensä hiivatulehdus on havaittu gynekologikäynnin yhteydessä ja tullut minullekin yllätyksenä. Tänään olen huomaavinani pientä kutinaa alapäässä, hiivan tapaista. Voisikohan hiivatulehdus aiheuttaa lievää verenvuotoa yhdynnän yhteydessä/jälkeen?

Viimeisestä gynekologikäynnistä ja papa-kokeesta on jo 1,5-2 vuotta aikaa, ja olen huolissani myös siksi, että minulla on ollut kondylooma, joka siis saattaa aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Muut seksitaudit ovat poissuljettuja.

Mikäli oireet jatkuvat, soitan heti lääkärilleni. Halusin vain tiedustella miten yleistä verenvuoto yhdynnän jälkeen on?

Mulla vuotaa lähes joka kerta tippa tai pari, joskus enemmänkin. Tosin veri on aivan kirkasta. Mulla syynä on ohuet limakalvot, jotka saattavat yhdynnässä vähän nirhautua, vaikka ihan kostea olisinkin.

Minulla oli joskus samoja oireita, vain yhdynnän jälkeen tuli vaaleaa punertavaa vuotoa. Klamydiahan siellä oli ja oli ollut jo useita kuukausia muuten oireettomana.