Vesirokosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
Eilen huomasin, että tytöllä on 6 punaista näppylää jotka on jo kuivuneet. Tajusin, siis että näköjään on rokko. Hävettää, koska lapsi on ollut on tarhassa :(
Ei kuumetta, eikä muutakaan ihmeellisestä.
Ja noi näppylät on eripuolella kehoa. Nyt on naamassa kaksi uutta.. Muualle ei oo tullu.
Milloin tuon lapsen uskaltaa viedä sitten hoitoon? periaatteessa, hän jo tartuttanut kaikki =/
Eilen soitin mun isälle, ja silläkin sitten välähti että lapsella oli ollu kummassakin jalassa yhdet näppylät, eikä ollu tajunnu rokoksi.. Eli viikko sitten perjantaina bongattu nuo kaksi ja eilen aamulla nuo 6.

Mun yks työkaveri sanoi, että KAKSI viikkoa pitää olla sisällä :O ?
Olen siis yh, ja pakkohan mun kaupas käydä ja ulkona. Koska mulla on toinenkin lapsi. Hän on sairastanut jo tuon taudin. Ja siis mikä ihaninta... Mähän saan palkkaa vaan 3:lta päivältä. Ja YH:na se tekee kyllä tiukkaa, jos jää joku viikokin palkka pois =(

Kaksi viikkoa on taudin itämisaika ja tuo siis ennen näppyjen ilmaantumista. Ei tartuta enää kun kaikki näpyt on kuivuneet. Siihen meni meillä ainakin muutama päivä (max. viikko).

Okei. Näin minäkin ajattelin. Hyvällä tuurilla nuo kaksi on huomenna jo kuivuneet.
Lapsi on virkeä ja kuumettakkaan ei ole.
En tiiä onko paha viedä huomenna hoitoon. Onhan tuo jo viikon siellä ollut.. eikä ne on hoidossakaan huomannu mitään.
Tiistaina lapsi sais olla kotona.
Jotenkin tällaset sairasjutut ahdistaa.. saisinpa jonkun hoitajan meille huomenna, niin ei tarvis sitäkään stressata..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Toi hyvä puoli siinä ettei tule enää:)
Vesirokko on viruksen aiheuttama lastensairaus, johon voi sairastua vain kerran.

Juu tiedossa on..
Paitsi, että siihen voi kuulemma nykyään sairastua uudelleen ;) mutta harvinaista se on..
Silti se harmittaa, jos yli viikon palkka jää samaatta. Ei oo muutenkaan kovin hääppönen palkka..
Vai pystyykö sitä hakemaan kelalta jotenkin?!

[QUOTE="Apua";24743915]Juu tiedossa on..
Paitsi, että siihen voi kuulemma nykyään sairastua uudelleen ;) mutta harvinaista se on..
Silti se harmittaa, jos yli viikon palkka jää samaatta. Ei oo muutenkaan kovin hääppönen palkka..
Vai pystyykö sitä hakemaan kelalta jotenkin?![/QUOTE]
Mäkin olen kuullut, että nykyään siitä ekasta kerrasta ei välttämättä saisikaan sitä immuniteettia.

Yhteistyössä