VETI JOULUMIELEN MAAHAN :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi täällä hyökätään taas kimppuun kuin yleiset syyttäjät.vahinkohan tuo oli ja niitä sattuu paljon lapsiperheissä.ikävä juttu,mutta kaikesta oppii,lapsetkin.toivottavasti fiilis paranee teillä kaikesta huolimatta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
miksi täällä hyökätään taas kimppuun kuin yleiset syyttäjät.vahinkohan tuo oli ja niitä sattuu paljon lapsiperheissä.ikävä juttu,mutta kaikesta oppii,lapsetkin.toivottavasti fiilis paranee teillä kaikesta huolimatta :hug:

vastuuttomia ihmisiä ei ole tapana mulla ainakaan silittää päähän.
jA toiv.ap ei ota uutta ennenkun lapset on tarpeeksi kypsiä huolehtimaan lemmikistä

Mä en voi sietää eläinten huonoa kohtelua, oli kyse tahallisesta teosta tai vahingosta. Eläinten kanssa pitää olla huolellinen ja muistaa että ne reppanat on meidän ihmisten vastuulla, täysin puolustuskyvyttömiä.

Siis vahinkohan tuo oli! Jos oikein rupeaa jeesustelemaan niin kaipa tuonkin olisi voinut estää. Mutta tärkeintä on että lapset varmasti muistavat tämän tulevaisuudessa ja oppivat siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:

jA toiv.ap ei ota uutta ennenkun lapset on tarpeeksi kypsiä huolehtimaan lemmikistä

vastuuttomia ihmisiä on sitten maailma pullollaan jos noin ajattelee.onneksi ei mennyt ihmishenkiä...

Mun joulufiilis laski nyt tän jutun takia, ei olis pitänyt tulla koko palstalle tänään. Poistun ja menen hellimään omaa hamsteriani. Joka on hengissä ja hyvissä voimissa.

vastuuttomia ihmimisiä on sitten maailma pullollaan jos noin ajattelee.onneksi ei mennyt ihmishenkiä...

kyllä pikkasen pitää ajatella minkä ikäselle aletaan lemmikkiä ottamaan.

Aivan. Se oli vahinko ja asia surettaa lapsia nyt, mutta lapset unohtaa onneksi pian tuollaiset kumminkin. Harmi vaan, että niin kävi :hug:

Itselläni oli joskus pentuna kani, sillä oli kesällä ulkohäkki jossa se oli myös yöt. Isälläni oli metsästyskoira, joka oli eräänä päivänä karannut ja äitini koko illan mulle sanoi että hae se kani sisälle, Aapo on vapaana, mutta mä en vaan "jaksanut" hakea. Aamulla sain sitten suru-uutisen -koira oli tappanut kanin. Ajattelemattomuutta sen kanin yöksi jätin ja vahinko kävi, en uskonut että se koira sinne kanin tarhaukseen pääsee mutta niin se vaan oli häkkiin reijän pureskellut :o

vastuuttomia ihmimisiä on sitten maailma pullollaan jos noin ajattelee.onneksi ei mennyt ihmishenkiä...

vahinkoja sattuu isommillekkin lapsille...ja aikuisille...

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
jos lapset käyttäytyy noin niin ei ole tarpeeksi vanhoja pitämään lemmikkiä. minkäikäisiä ovat? häkki ois pitäny sulkee jollain mitä ne ei saa auki,jos kovin pieniä on. ja samoten häkin pitäis olla paikassa mihin ne ei pääse sörkkiin,eläimellä pitää olla rauha. varsinkin kun on ihan uusi tulokas.
vahinkoja sattuu,sille ei voi mitään. ja eihän se lasten syy olekkaan,eivät ajattele niinkun aikuiset.
itse en ostaisi uutta eläintä ennenkun on lapset ymmärtäneet miten niidenkanssa tulee käyttäytyä.

Kyllähän pojat on jo täysi-ikäisiä ja osaavat avata häkin luukun, vaikka sen millä telkeäisikin ( uskokaa vain, yritetty on)

Onneksi loppu tuli hamsulle pikaisesti! Meinaan kun tuon nuorimmaisen jalalla sitä kokoa on ja ylipainoakin viimetarkistuksen jälkeen oli rapeat 23 kiloa...

Ollaan pojille sanottu, että häkin luukku pitää sulkea tarkasti, mutta taisivat olla niin tohkeissaan perheen uudesta pikku vipeltäjästä ja jouluaatosta, että luukku unohtui auki :/

Suuressa osassa maapalloa hamsut ja marsut ja hiiret on RUOKAA! ja täällä niille on jotain fakin näyttelyitä, tervettä?

Toivottavasti lapset tuosta oppii ja myös vanhemmat, ei hei oikeasti ole mitään syytä ottaa lemmikkiä jos niitä ei syö!

T. häpeän olla länsimainen

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti hei:
Suuressa osassa maapalloa hamsut ja marsut ja hiiret on RUOKAA! ja täällä niille on jotain fakin näyttelyitä, tervettä?

Toivottavasti lapset tuosta oppii ja myös vanhemmat, ei hei oikeasti ole mitään syytä ottaa lemmikkiä jos niitä ei syö!

Oli varmaan toinen sun lapsista, kun ajeli tuossa tiellä polkupyörillä kerran kesällä ja yritti ajaa siilin päälle ja kun ei onnistuneet niin räkäisivät kuitenkin siiliä kohti.

Ihmettelin silloin raivoissani, että millaisilta vanhemmilta kasvaa sellaisia lapsia, jotka jo pienenä yrittävät tappaa ihastuttavan siilin, joka taapertaa tiellä, mutta sain juuri vastaukseni...

vahinkoja sattuu isommillekkin lapsille...ja aikuisille...

Tähän on helppo peesata!jessus sentään..tytöltä pääsi viime kesänä 3v hamsteri karkuun eikä löytyny sittemmin,tais mennä kuoleen ylhäiseen yksinäisyyteen..olishan se kuitenkin kohta kuollut kuitenkin,mutta kovasti tyttö suri tietty . Mää en taas käsitä ihmisiä jotka pitää pikkueläimiä häkissä kuin vankilassa,täytyyhän niitten nyt päästä muuallekkin kuin häkkiin!Meillä vilistelee nykyään 5 rottaa joka ehtoo täällä vapaana..hui kamala!
Vahinkohan tuo oli jestas sentään!!vai eikö aikuiset joskus astu esim.vahingossa koiran hännän päälle tmv?????????????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti hei:

Oli varmaan toinen sun lapsista, kun ajeli tuossa tiellä polkupyörillä kerran kesällä ja yritti ajaa siilin päälle ja kun ei onnistuneet niin räkäisivät kuitenkin siiliä kohti.

Ihmettelin silloin raivoissani, että millaisilta vanhemmilta kasvaa sellaisia lapsia, jotka jo pienenä yrittävät tappaa ihastuttavan siilin, joka taapertaa tiellä, mutta sain juuri vastaukseni...

Me nimenomaan rakastetaan eläimiä ja sen takia emme niitä lemmikisi otakaan!

ps. mulla on ollut tapan mennä nukkumaan ennen valomerkkiä.. eli vinkvink, kun aivot ei enää toimi, niin se tahtoo sanoa sen, että sänky kutsuu..

Meillä hamsteri aukaisee häkin luukut itse ja karkailee. Mies meinas tappaa sen hiirenä yksi ilta kun oli hellan takana rapistelemassa. Eli mikä ero siinä onko se hamsteri vai hiiri? Hiiren monikin täällä on valmis tappamaan mutta kun hamsteri kuolee vahingossa niin hirveä haloo syntyy????

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Meillä hamsteri aukaisee häkin luukut itse ja karkailee. Mies meinas tappaa sen hiirenä yksi ilta kun oli hellan takana rapistelemassa. Eli mikä ero siinä onko se hamsteri vai hiiri? Hiiren monikin täällä on valmis tappamaan mutta kun hamsteri kuolee vahingossa niin hirveä haloo syntyy????

No ei mikään. Moni on tänään tapettua sikaa poskeensa vetäny, ja ihan innoissaan. Eiks jutun juuri ollut että lapsille tuli paha mieli, ei siis se että maailmassa on yksi hamsteri tai hiiri vähemmän eikä myöskään se että keskustelupalstan äidit saavat sättiä toisiaan.

Voi harmi :(

Ja en malta olla kommentoimatta noihin kauhisteleviin "ei lemmikkiä lapsille" kommentteihin... Miksei lapselle voi ppienenäkin hankkia lemmikkiä? Aikuisen se vastuu siitä eläimestä loppupeleissä on hyvinkin pitkään, oli lapset ihan pieniä tai ei. Yhdessä hoitamisen kautta lapsi sen vastuun siitä eläimestä oppii kantamaan.
Tämä tapaus nyt on onnettomien yhteensattumien summa´, mistä ei ketään tarvitse syytellä. Eri asia olisi, jos penskat tahallaan astuisivat hamsterin päälle tai sitä tieten tahtoen kiduttaisivat.

Olen pahoillani sattuneesta vahingosta :(
Viela enemman olen pahoillani suurimmasta osasta ketjuun vastanneiden kommenteista. Etta se vahingon ilo on paras ilo. Kylla pitaa olla joulumielen kortilla jos ei taman enempaa heru ap:lle. Havettaa teidan puolesta

Taitaa perheessä olla muutakin pielessä kuin todellisuudentaju että minkä ikäisille voi mitäkin ostaa, varsinkin kun eläimistä kysymys. Miksi pojalla 23 kiloa ylipainoa????
Ei varmaan ollut ensimmäinen tapaus kun lapsille otetaan lemmikiksi joku helppo elukka, joka sitten on niin pieni ja vikkelä että jää rusentumaan alle.
Siskonlapset saivat aikoinaan gerbiilejä ja kas kummaa, sielläkin jäi hiirulainen sitten ison paperirullan alle ja kuoli. Ihmettelen miksi pienille lapsille hankitaan noin hankalia vipeltäjiä, joita ei voi käsitellä kuin silkkihansikkain.
Vähän sitä järkeä päähän vanhemmat!
Ja syy ei ole todellakaan sen pojan vaan vanhempien. toivottavasti pojan joulu ei mennyt pilalle. Vanhempien ansaitsisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Taitaa perheessä olla muutakin pielessä kuin todellisuudentaju että minkä ikäisille voi mitäkin ostaa, varsinkin kun eläimistä kysymys. Miksi pojalla 23 kiloa ylipainoa????
Ei varmaan ollut ensimmäinen tapaus kun lapsille otetaan lemmikiksi joku helppo elukka, joka sitten on niin pieni ja vikkelä että jää rusentumaan alle.
Siskonlapset saivat aikoinaan gerbiilejä ja kas kummaa, sielläkin jäi hiirulainen sitten ison paperirullan alle ja kuoli. Ihmettelen miksi pienille lapsille hankitaan noin hankalia vipeltäjiä, joita ei voi käsitellä kuin silkkihansikkain.
Vähän sitä järkeä päähän vanhemmat!
Ja syy ei ole todellakaan sen pojan vaan vanhempien. toivottavasti pojan joulu ei mennyt pilalle. Vanhempien ansaitsisi mennä.

Pojalle kertyi ylipainoa sen jälkeen kun sai ajokortin ja oman auton; ei ole enää maistunut mamman pöperöt, kun nopeasti pääsee pikaruokaloihin sun muihin , eikä liikukaan enää jalkaisin minnekään:(

Ei pojan joulu onneksi piloille mennyt. Tokeni sitten mummolan reissun jälkeen ja nyt jo kovasti suunnittelee undulaatin hankkimista.

Yhteistyössä