VETI JOULUMIELEN MAAHAN :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippyli

Vieras
Ei kivasti alkanut tämä meidän joulunvietto...

Ostettiin 2 päivää sitten lapsille hamsteri joululahjaksi, kun olivat sitä jo kauan toivoneet. Tänä aamuna nuorimmainen pojista astui joulukuusen koristelu hässäköissä pikkuisen päälle :( Hamsteri oli mennyt lattialla olevan tyynyn väliin meidän tietämättä...

Täällä on päivä sujunut itkuisissa merkeissä vaikka ei onneksi vielä kovasti ehdittykään hamsuun kiintyä. JA voin vain kuvitella miltä nuorimmaisesta nyt tuntuu :/

Pian lähdetään mummolaan joulupukkia odottelemaan, jospa ikävät jutut siinä unohtuisi...

Häkissä sen oli tarkoitus ollakin, mutta meidän pojanviikarit ei aina tahdo tehdä niinkuin sanotaan. Olisi varmaankin pitänyt itse olla tarkempi asian kanssa, mutta kun on ollut semmoista hössötystä koko aamun.

Ollaan asiasta juteltu poikien kanssa, mutta ei voi olla vihainen, kun tietää että lapsilla on muutenkin paha olo. Vietettiin pieni muistotilaisuus yhdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Voi kurjuus! Kuulostaa ihan puhtaalta vahingolta. :hug:

Niin vahinko se olikin. En tiedä kuka pojista oli hamsterin ulos päästänyt, mutta epäilen juuri tuota nuorimmaista. Tai sitten se oli päässyt ulos jotenkin ihan itseskseen...

Tosi harmillinen onnettomuus:/

Kiitos sinulle myötätunnosta :)

Jos nyt yhtään lohduttaa, niin ihan varmasti (jos uuden otatte) pojat uskovat ja tietävät miksi sen hamsterin paikka on häkissä.Sellaisia nuo lapset on,kantapään kautta oppii :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Häkissä sen oli tarkoitus ollakin, mutta meidän pojanviikarit ei aina tahdo tehdä niinkuin sanotaan. Olisi varmaankin pitänyt itse olla tarkempi asian kanssa, mutta kun on ollut semmoista hössötystä koko aamun.

Ollaan asiasta juteltu poikien kanssa, mutta ei voi olla vihainen, kun tietää että lapsilla on muutenkin paha olo. Vietettiin pieni muistotilaisuus yhdessä...

Ostakaa uusi vasta kun pojat tekevät niinkuin sanotaan..

Lemmikin pitoon liittyy niin iso vastuu, että jos ei lapset osaa eläntä kohdella asiallisesti, kannattaa hankkia vain leikkieläimiä. Itse olen tottunut vain kissoihin ja koiriin, mutta kummastelen miten lapset voi päästää hamsterin vapaaksi???

jos lapset käyttäytyy noin niin ei ole tarpeeksi vanhoja pitämään lemmikkiä. minkäikäisiä ovat? häkki ois pitäny sulkee jollain mitä ne ei saa auki,jos kovin pieniä on. ja samoten häkin pitäis olla paikassa mihin ne ei pääse sörkkiin,eläimellä pitää olla rauha. varsinkin kun on ihan uusi tulokas.
vahinkoja sattuu,sille ei voi mitään. ja eihän se lasten syy olekkaan,eivät ajattele niinkun aikuiset.
itse en ostaisi uutta eläintä ennenkun on lapset ymmärtäneet miten niidenkanssa tulee käyttäytyä.

Ei missään tapauksessa uusia eläimiä teidän perheeseen. Ei ehkä koskaan, jos et osaa paremmin vahtialemmikin turvallisuutta, joka kuitenkin lapsiperheessä on aikuisen vastuulla!

Kyllä minulla aikoinaan hamsteri juoksenteli lattialla vapaana! Välillä juoksi pallon sisällä ja väliin ilman sitä. Tosin mulla ie kyllä sillon ollut viä lapsia...

Mua ärsyttää tollanen vastuuttomuus!!!!!! Hamsterin paikka on häkissä eikä missään vapaana. Ettekö te tosiaan ymmärrä että hamsteri on vilkas otus joka ehtii hetkessä minne tahansa. Sitä ei saa jättää sekunniksikaan valvomatta.
Kun saisin teidät käsiini niin...

Tässä tilanteessa nyt on varmaan turha alkaa syytellä ketään, vahinko on jo käynyt ja lapsilla paha mieli :(. Toivottavasti lapset nyt kuitenkin viettävät ihanan joulun surusta huolimatta :hug:

Yhteistyössä