Vetoomus: Älä äänestä demareita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha porvari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kai sinä ymmärrät:
että kannattamasi uusliberalistinen ajatusmaailma, ei pidä siitä, että kotiäitiyttä tuetaan ollenkaan yhteiskunnan varoilla? Siis oikeiston kantahan on se, että äitien pitäisi palata heti takaisin töihin, eikä mitään tukia tulisi kenellekään maksaa kotona makaamisesta.

Kai sinä ymmärrät, että minä olen just sitä mieltä kun olen. Enkä ole erityisesti minkään uusliberalistisen ajatuskokoelman kannalla. Eikä minusta kokoomus esim. ole mikään erityisen hyvä puolue, en ole vielä edes päättänyt mikä puolue on kanssani vähiten eri mieltä.

Tuli kehuttua muutamaa demaria ihan nimellä. Kai se pitää nostaa esiin jotain positiivista nykyisistä demareistakin. Nykyisistä demareista nostaisin luettavaksi pajamäen blogin [ http://www.osku.net/ ] Vanhemmissakin demareissa on aina jotain yllättävää, kuten esim. kk 881/2006 vp osottaa. Siinä vanhempi demaripoliitikko ajaa huumeidenkäytön rangaistusten poistamista.

Äänestät sitten mitä puoluetta tai ihmistä tahansa, niin mikään ei Suomessa muutu. Se on fakta. Pitäs saada joku järkevä diktaattori tänne valtaan. Semmonen hyvä diktaattori (ei mitään Hitleriä). Kun on liikaa porukkaa päättämässä, niin kaikki on vaan paskanjauhantaa ja mitään ei osata päättää tai sitten päätetään vaan nostaa omaa palkkaa. Ihan perseestä koko suomen eduskunta ja hallitus!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Äänestät sitten mitä puoluetta tai ihmistä tahansa, niin mikään ei Suomessa muutu. Se on fakta. Pitäs saada joku järkevä diktaattori tänne valtaan. Semmonen hyvä diktaattori (ei mitään Hitleriä). Kun on liikaa porukkaa päättämässä, niin kaikki on vaan paskanjauhantaa ja mitään ei osata päättää tai sitten päätetään vaan nostaa omaa palkkaa. Ihan perseestä koko suomen eduskunta ja hallitus!!!

Njaa... Huonohan tää systeemi kyllä on, mutta kukapa pyyteetön ja omaa etuaan ajamaton jaksaisi hallita oikeudenmukaisesti. Ja vaikka jaksaisikin, niin eipä riitä aika kaikkiin pikkuasioihin, ja siitä päästään virkamiehiin. Ja sehän tiedetään, mitä siitä seuraa ...

Vieläkö jotkut yksinkertaiset tyypit uskoo, että kotiäiti tulee yhteiskunnalle kalliiksi??? Kotiäiti on kuulkaas ihmiset sellainen pakkau, joka säästää yhteiskunnalle yhdestä lapsesta 8000 euroo vuodessa. Kahdesta 16 000. Ja kolmannesta 24 000 jne. Repikää siitä älykääpiöt!! Työssäkäyvien lasten vanhemmat on delegoitu yhteiskunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja työssäkäyvä yökkö:
Vieläkö jotkut yksinkertaiset tyypit uskoo, että kotiäiti tulee yhteiskunnalle kalliiksi??? Kotiäiti on kuulkaas ihmiset sellainen pakkau, joka säästää yhteiskunnalle yhdestä lapsesta 8000 euroo vuodessa. Kahdesta 16 000. Ja kolmannesta 24 000 jne. Repikää siitä älykääpiöt!! Työssäkäyvien lasten vanhemmat on delegoitu yhteiskunnalle.

Olen joskus jossain vallan muussa ketjussa tuonut esiin sitä, että kokonaistaloudellisestikin voisi olla järkevää hoitaa lapsia kotona, jos heitä on paljon. Mutta jos lapsia esim. vain yksi, yhteiskunta jää luultavasti plussalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Olen joskus jossain vallan muussa ketjussa tuonut esiin sitä, että kokonaistaloudellisestikin voisi olla järkevää hoitaa lapsia kotona, jos heitä on paljon. Mutta jos lapsia esim. vain yksi, yhteiskunta jää luultavasti plussalle.

se riippuu sen yhden ihmisen palkasta. Otetaan esim siivooja, jonka palkka on vaikkapa (en tiedä siivoojan todellista palkkaa) 1500 euroa kuussa. Tällä siivoojalla on lapsi, jonka hoito maksaa yhteiskunnalle 1000 euroa kuukaudessa. Hän maksaa siitä itse max.220 euroa (onks ihan tarkka luku). Tällöin yhteiskunnalle jää maksettavaa 800 euroa. Yhteiskunta ottaa tältä hoitajalta veroa 300 euroa. Maksettavaa jääpi yhteiskunnalle 500 euroa.

Jos tämä lähihoitaja olisi kotona lapsen kanssa hän saisi kh-tukea ja lisiä max.450 (tästä vielä 20 prossaa veroja)....

Tajuatko mitä yritän selittää??? Tosin sitä asiaa ei periaatteessa voisi yksinkertaistaa, koska on otettava huomioon myös kuinka paljon ihminen muuten kuluttaa yhteiskunnan varoja....Mutta sellaista laskutoimitusta ei voida tehdä.

se riippuu sen yhden ihmisen palkasta. Otetaan esim siivooja, jonka palkka on vaikkapa (en tiedä siivoojan todellista palkkaa) 1500 euroa kuussa. Tällä siivoojalla on lapsi, jonka hoito maksaa yhteiskunnalle 1000 euroa kuukaudessa. Hän maksaa siitä itse max.220 euroa (onks ihan tarkka luku). Tällöin yhteiskunnalle jää maksettavaa 800 euroa. Yhteiskunta ottaa tältä hoitajalta veroa 300 euroa. Maksettavaa jääpi yhteiskunnalle 500 euroa.

Jos tämä lähihoitaja olisi kotona lapsen kanssa hän saisi kh-tukea ja lisiä max.450 (tästä vielä 20 prossaa veroja)....

Tajuatko mitä yritän selittää??? Tosin sitä asiaa ei periaatteessa voisi yksinkertaistaa, koska on otettava huomioon myös kuinka paljon ihminen muuten kuluttaa yhteiskunnan varoja....Mutta sellaista laskutoimitusta ei voida tehdä.

Mielestäni, mutta ollaanko me tästä kotiäidin tapauksesta jotenkin eri mieltä?

Lisäksi saanen huomauttaa, että tasa-arvon nimissä suurilapsisen perheenkin on voitava käyttää yhteiskunnan palveluja hyväkseen. Ei voida olettaa, että yksilapsisen perheen oikeus päivähoitoon ajaisi monilapsisen perheen ohi. Tämä aiheuttaisi sen, että yli 1 lapsen perheet köyhtyisivät, joka aiheuttaisi mahdollisesti muita kuluja yhteiskunnalle.

Näin pikakelauksella ei osunut sitä faktaa silmään, että vasemmistopuolueethan sitä yksityistämistä vastaan nimenomaan on olleet. Kyllä yksityistämiset on meidän kunnassa olleet porvareiden eli kokoomuksen ja keskustan heiniä.

Lisäksi saanen huomauttaa, että tasa-arvon nimissä suurilapsisen perheenkin on voitava käyttää yhteiskunnan palveluja hyväkseen. Ei voida olettaa, että yksilapsisen perheen oikeus päivähoitoon ajaisi monilapsisen perheen ohi. Tämä aiheuttaisi sen, että yli 1 lapsen perheet köyhtyisivät, joka aiheuttaisi mahdollisesti muita kuluja yhteiskunnalle.

Joo, en missään vaiheessa ole ollut jaottelemassa oikeutta näihin palveluihin lapsiluvun mukaan. Olin vaan kanssasi samaa mieltä siitä, että kotiäiti ei välttämättä tule ollenkaan kalliiksi, koska päivähoito maksaa oikeasti enemmän kuin mitä päivähoitomaksut on.

Mielestäni, mutta ollaanko me tästä kotiäidin tapauksesta jotenkin eri mieltä?

Mitä mieltä sinä siis olet??? Minä olen sitä mieltä, että kotiäidit (niin yhden kuin useamman) tekevät itse asiassa palveluksen yhteiskunnalle. Jos kysymyksessä on sitten joku yksittäinen huippuosaava äiti, niin yhteiskunnan kannalta hän on tietysti hyödyllisempi töissä kuin kotona. Toisaalta taas lastensa kannalta hänen olisi hyvä olla kotona. Tämä kuitenkin riippuu siitä, että onko hän kypsä äiti ja hoitaako lapsiaan huolella ja rakkaudella.

Suomalainen yhteiskunta on jatkuvassa muutoksessa. Järkevää diktaattoria ei ole vielä ollut missään ja muutosten hitaudelle on olemassa perustelut.

Demokratia on ainut vaihtoehto. Toinen esitetty malli eli anarkistien malli on vain enemmän hajautettua demokratiaa.

Todellakin äänestän!
Ja sitäpaitsi eikös noi vasemmistopuolueet (ok, SDP ei nyt ihan oo kumpaakaan..) niin oo yksityistämistä vastaan!? Porvarithan sitä haluaa.. kaikki mulle heti!

Joo, en missään vaiheessa ole ollut jaottelemassa oikeutta näihin palveluihin lapsiluvun mukaan. Olin vaan kanssasi samaa mieltä siitä, että kotiäiti ei välttämättä tule ollenkaan kalliiksi, koska päivähoito maksaa oikeasti enemmän kuin mitä päivähoitomaksut on.

Hmm. Taisin ymmärtää sinut jotenkin väärin. Koska ymmärsin, että mielestäsi tulisi monilapsisten perheiden hoitaa lapset kotona, koska se on halvempaa yhteiskunnalle...anteeksi jos olin väärässä suhteesi.

Alkuperäinen kirjoittaja b.j:

Suomalainen yhteiskunta on jatkuvassa muutoksessa. Järkevää diktaattoria ei ole vielä ollut missään ja muutosten hitaudelle on olemassa perustelut.

Demokratia on ainut vaihtoehto. Toinen esitetty malli eli anarkistien malli on vain enemmän hajautettua demokratiaa.

äsh. suomessa hallitsee vaan itseasiassa tunteeton antidemokratia. Se näyttäytyy alamaisilleen demokratiana, mutta on todellisuudessa suuri diktatuurinen koneisto. Yksittäinen diktaattori olisi jopa helpompi syöstä vallasta. Edellyttäen todin, etteivät kansalaiset ole sokeina väärinkäytöksille.

Mitä mieltä sinä siis olet??? Minä olen sitä mieltä, että kotiäidit (niin yhden kuin useamman) tekevät itse asiassa palveluksen yhteiskunnalle. Jos kysymyksessä on sitten joku yksittäinen huippuosaava äiti, niin yhteiskunnan kannalta hän on tietysti hyödyllisempi töissä kuin kotona. Toisaalta taas lastensa kannalta hänen olisi hyvä olla kotona. Tämä kuitenkin riippuu siitä, että onko hän kypsä äiti ja hoitaako lapsiaan huolella ja rakkaudella.

No sitä, että kyllä kokonaistaloudellisesti (=kun lasketaan yhteen muun yhteiskunnan ja yksilön saama hyöty) kotihoito on useissa tapauksissa kannattavaa. Poikkeuksena ehkä juuri jotkut yksilapsiset äidit. Se taas, kuinka hyvällä huolenpidolla äiti hoitaa lapsiaan, jää taloudellisen tarkastelun ulkopuolelle

Yksittäinen diktaattori olisi jopa helpompi syöstä vallasta. Edellyttäen todin, etteivät kansalaiset ole sokeina väärinkäytöksille.

Mielestäni nykyinen malli, jossa valtaa pitävät syöstään vallasta neljän vuoden välein on parempi, kuin malli, jossa pitää odottaa asellista yhteenottoa.

Hmm. Taisin ymmärtää sinut jotenkin väärin. Koska ymmärsin, että mielestäsi tulisi monilapsisten perheiden hoitaa lapset kotona, koska se on halvempaa yhteiskunnalle...anteeksi jos olin väärässä suhteesi.

No siis useamman lapsen kotiäidin kohdalla voitaneen varmasti sanoa, että tulisi halvemmaksi hoitaa kotona, yksilapsisen tapauskohtaisesti. Mielestäni yhteiskunnan ei kuitenkaan tulisi ohjailla tätä valintaa mitenkään suoranaisesti, tietysti joku maksu siitä päivähoidosta tulee periä.

Yksittäinen diktaattori olisi jopa helpompi syöstä vallasta. Edellyttäen todin, etteivät kansalaiset ole sokeina väärinkäytöksille.

Mielestäni nykyinen malli, jossa valtaa pitävät syöstään vallasta neljän vuoden välein on parempi, kuin malli, jossa pitää odottaa asellista yhteenottoa.

No se neljän vuoden väli tuo kyllä sen hankaluuden, että politikot keskittyvät suuren osan ajasta niihin seuraaviin vaaleihin, eikä siihen varsinaiseen työhönsä.

en minä aseellista yhteydenottoa toivo. Mä siis suorastaan vihaan väkivalaa. Siis tämä diktaattori olisi semmoinen rauhanomainen ja haluaisi palvella yhteiskuntaa hyvällä johtajuudella. Hän olisi myös sen verran kykenevä itsekritiikkiin, että jos möhlisi, niin ymmärtäisi ottaa itse loparit. Ja jos ei osaisi, niin voishan sen vaikka sit pistää linnan vähäksi aikaa istumaan, kunnes mieli muuttuis.

Yhteistyössä