Vetoomus: Älä äänestä demareita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha porvari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja b.j:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Yksittäinen diktaattori olisi jopa helpompi syöstä vallasta. Edellyttäen todin, etteivät kansalaiset ole sokeina väärinkäytöksille.

Mielestäni nykyinen malli, jossa valtaa pitävät syöstään vallasta neljän vuoden välein on parempi, kuin malli, jossa pitää odottaa asellista yhteenottoa.

No se neljän vuoden väli tuo kyllä sen hankaluuden, että politikot keskittyvät suuren osan ajasta niihin seuraaviin vaaleihin, eikä siihen varsinaiseen työhönsä.

Vaaleissa menestyminen on kiinni politikon tekemästä työstä. Esitetyssä vaihtoehtoisessa mallissa valtaapitävä keskittyisi toisinajattelijoiden tappamiseen ja varustautuisi aseelliseen konfliktiin. Siihen päälle kurjuus ja köyhyys yhdistettyinä rajojen sulkemiseen.

Yksittäinen diktaattori olisi jopa helpompi syöstä vallasta. Edellyttäen todin, etteivät kansalaiset ole sokeina väärinkäytöksille.

Mielestäni nykyinen malli, jossa valtaa pitävät syöstään vallasta neljän vuoden välein on parempi, kuin malli, jossa pitää odottaa asellista yhteenottoa.

No se neljän vuoden väli tuo kyllä sen hankaluuden, että politikot keskittyvät suuren osan ajasta niihin seuraaviin vaaleihin, eikä siihen varsinaiseen työhönsä.

Siis näinhän se juuri menee. ja mun mielestä suurin osa siitä porukasta on ihan pellejä. Koko ajan jotain skandaaleja menossa. Miksei ne osaa elää normaalisti???? Keskittyisivät työhönsä, eivätkä johonkin naurettaviin pikkuseikkoihin.

en minä aseellista yhteydenottoa toivo. Mä siis suorastaan vihaan väkivalaa. Siis tämä diktaattori olisi semmoinen rauhanomainen ja haluaisi palvella yhteiskuntaa hyvällä johtajuudella. Hän olisi myös sen verran kykenevä itsekritiikkiin, että jos möhlisi, niin ymmärtäisi ottaa itse loparit. Ja jos ei osaisi, niin voishan sen vaikka sit pistää linnan vähäksi aikaa istumaan, kunnes mieli muuttuis.

Tästä olen sitten eri mieltä :saint: Ensinnäkin, mistä tuollaisen löytäisi, ja toisekseen, koska aika ei riitä kaiken hallintaan, virkamiehet sössivät kuitenkin. Ei maailma silti varmaan pilalle menisi, vaikka nykyistä politikkomäärä vähän karsittaisiin.

Vaaleissa menestyminen on kiinni politikon tekemästä työstä. Esitetyssä vaihtoehtoisessa mallissa valtaapitävä keskittyisi toisinajattelijoiden tappamiseen ja varustautuisi aseelliseen konfliktiin. Siihen päälle kurjuus ja köyhyys yhdistettyinä rajojen sulkemiseen.

Nii mut tää mun oma diktaattori on ihan kiltti poika. Ei se ketään tapa. Vähän niinkun joku väinämöinen. Muttei se silti ahdistele kyl naisia, niinkuin se väinämöinen sitä alastonta mimmiä siellä jorpakossa.

Hän olisi myös sen verran kykenevä itsekritiikkiin, että jos möhlisi, niin ymmärtäisi ottaa itse loparit.

Neuvostoliitossa oli tälläinen johtaja. Gorba itse.

Päättivät, että Neuvostoliiton aika on tullut. Valtiovalta lähti kotiin. Viimeinen sammutti valot.

en minä aseellista yhteydenottoa toivo. Mä siis suorastaan vihaan väkivalaa. Siis tämä diktaattori olisi semmoinen rauhanomainen ja haluaisi palvella yhteiskuntaa hyvällä johtajuudella. Hän olisi myös sen verran kykenevä itsekritiikkiin, että jos möhlisi, niin ymmärtäisi ottaa itse loparit. Ja jos ei osaisi, niin voishan sen vaikka sit pistää linnan vähäksi aikaa istumaan, kunnes mieli muuttuis.

Tästä olen sitten eri mieltä :saint: Ensinnäkin, mistä tuollaisen löytäisi, ja toisekseen, koska aika ei riitä kaiken hallintaan, virkamiehet sössivät kuitenkin. Ei maailma silti varmaan pilalle menisi, vaikka nykyistä politikkomäärä vähän karsittaisiin.

juu. siis ihan ehottomasti ainakin puolelle porukasta fudut. Sitähän on tutkittu, että suomessa on liikaa hallintoelimissä työskentelevää porukkaa verrattuna valtion asukaslukuun. Kyl ne saa yhtä tyhjänpäiväiset ajatuksesa lauottua pienemmässäkin porukassa. Joukossahan vaan tyhmyys tiivistyy. Ja sit menee kansalta kauheesti veroja, kun pitää ylläpitää sitä porukkaa.

Nii mut tää mun oma diktaattori on ihan kiltti poika. Ei se ketään tapa. Vähän niinkun joku väinämöinen. Muttei se silti ahdistele kyl naisia, niinkuin se väinämöinen sitä alastonta mimmiä siellä jorpakossa.

Vähän niinkun väinämöinen, joka laittoi ensimmäiselle vastaansanojalle luun kurkkuun ja upotti suohon?

Hän olisi myös sen verran kykenevä itsekritiikkiin, että jos möhlisi, niin ymmärtäisi ottaa itse loparit.

Neuvostoliitossa oli tälläinen johtaja. Gorba itse.

Päättivät, että Neuvostoliiton aika on tullut. Valtiovalta lähti kotiin. Viimeinen sammutti valot.

ootsä muuten mies vai nainen??? Ihan asian vierestä, mut alko pikkasen nääs kiinnostaa??? Voiko tosiaan olla, että olen löytänyt näin valaistuneen naisen täältä. (en tässä lauseessa halua missään nimessä halveksia muita läsnäolijoita)

Vähän niinkun väinämöinen, joka laittoi ensimmäiselle vastaansanojalle luun kurkkuun ja upotti suohon?

juu. mut sen pitäs kyl sit olla aina oikeessa, koska jos se ois väärässä, niin vi...ksi menisi taasen. Tosi mä en oikeesti diggaa Väinämöisestä. Musta se Ilmarinen on kyl paljon miehisempi. Sil väinämöisellä on varmaan joku narsistinen vamma... Ehkä se ilmarinen oiski parempi diktaattori???

Mitä hiton tekemistä tolla jutulla on demareitten kanssa? Onko demarit syypää siihen että mummo ei saanut hyvää hoitoa, ja kuinka, jos saan kysyä?
Ja mitäpä sitten kun ap ja hänen kumppaninsa kaupallistavat kaiken ja VAIN NE joilla hoitoon on varaa, voivat sitä ostaa. Mitä tapahtuu niille tuhansille joiden luona kukaan ei käy edes kääntymässä? Annetaan mätääntyä kellarikerroksiinsa vai?
Ei kai nykynuorten heikko työmoraali ole minkään yksittäisen puolueen vika.

Alkuperäinen kirjoittaja ANTEEKS VAAN:
Mitä hiton tekemistä tolla jutulla on demareitten kanssa? Onko demarit syypää siihen että mummo ei saanut hyvää hoitoa, ja kuinka, jos saan kysyä?
Ja mitäpä sitten kun ap ja hänen kumppaninsa kaupallistavat kaiken ja VAIN NE joilla hoitoon on varaa, voivat sitä ostaa. Mitä tapahtuu niille tuhansille joiden luona kukaan ei käy edes kääntymässä? Annetaan mätääntyä kellarikerroksiinsa vai?

Tuota yksittäistapausta nyt on aika paha vierittää minkään puolueen viaksi. Mutta nykysysteemistä on vielä hyvin pitkä matka siihen, että kaikki kaupallistettaisiin yksityisten ostettavaksi.

Ja btw, yleisesti ottaen ihmisten pitäisi kyllä pitää sen verran huolta lähimmistään, etteivät jää mätänemään kellarikerroksiin |O Yhteiskunta sitten täydentää sen huolempidon, mitä normaalia, läheisten kautta saatavaa reittiä ei ole mahdollista saada.

Ja btw, yleisesti ottaen ihmisten pitäisi kyllä pitää sen verran huolta lähimmistään, etteivät jää mätänemään kellarikerroksiin |O Yhteiskunta sitten täydentää sen huolempidon, mitä normaalia, läheisten kautta saatavaa reittiä ei ole mahdollista saada.

työssäni olen huomannut, ettei oikeastaan meidän yhteiskunnassa välitetä omaisistaan ainakaan pätkän vertaa. surullinen totuus. Niin paljon pahaa olen nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ANTEEKS VAAN:

On, juuri demarit vastustavat kovimmin palvelujen yksityistämistä. He ovat itse pikkuvirkamiehinä kunnissa ja pelkäävät omien suojatyöpaikkojensa puolesta, kyllä papereita käännellään mutta tositöitä ei tehdä. Nyt kun joku pistää hommat hoitumaan, niin sitä sitten itketään. Eikä tässä ole kyse siitä, kellä on varaa, edelleen homma tehdään verovaroilla, mutta tehokkaammin.

Kyllähän muutamankin laiskan demarin työmoraali rapauttaa isonkin firman. Ruotsi on hyvä esimerkki.

Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Mä äänestänkin vihreitä.

sama asia kuin vasemmisto

Tuntuu, että tänä päivänä todellinen jako löytyy taajamien ja haja-asutuksen väliltä, eikä oikea-vasen väliltä.

Virheiden leimaaminen vasemmistoon on monessa suhteessa virheellistä.

Kaiken yksityistäminenkin olisi virhe. Yleisesti vähintäänkin luonnolliset monopolit kuuluvat yhteiskunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä:
äänestä!

Se on mun tapa vaikuttaa ja olla vaikuttamatta, en äänestä. Pettymään sitä joutuis kuitenkin.

Älä todellakaan äänestä. Siten meidän järkevien äänille tulee enemmän painoarvoa.

Sä olet järkevämpi, koska..? Sä äänestät sellaista jonka kuvittelet ajavan sun asiaas ja joku muu äänestää toista joka ajaa hänen asiaa. Ei ole sellaista poliitikkoa joka ajais meille kaikille tärkeitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Älä:
äänestä!

Se on mun tapa vaikuttaa ja olla vaikuttamatta, en äänestä. Pettymään sitä joutuis kuitenkin.

Älä todellakaan äänestä. Siten meidän järkevien äänille tulee enemmän painoarvoa.

Sä olet järkevämpi, koska..? Sä äänestät sellaista jonka kuvittelet ajavan sun asiaas ja joku muu äänestää toista joka ajaa hänen asiaa. Ei ole sellaista poliitikkoa joka ajais meille kaikille tärkeitä asioita.

koska....

Kyseessä on ihan rehellinen yllytys äänestämään. Uskon, että täällä olevalle porukalle tekisi ihan hyvää olla paremmin edustettuna päättäjien valinnassa. Eläkeläinen äänestää kyllä. Entä kotiäiti?

Tällä kertaa minun on kyllä todettava, että ehdokkaani ei aja minun asiaani. Ehdokkaani on huumeidenkäyttäjien, syrjäytyneiden ja ongelmanuorten asialla. Ja se on hyvä se.

Juu, en todellakaan äänestä demareita vaan kokoomusta. Kaikista asioista en ole kokoomuksenkaan kanssa samaa mieltä (sellaista puoluetta ei olekaan joka ajaisi kaikkia asioita juuri kuten MINÄ haluan), mutta perusideologiassa on sellaiset erot että valinta on helppo tehdä. Demarithan lähtevät siitä, että yhteiskunnan on paapottava kaikkia laiskuireitakin, jos ei huvita tehdä töitä niin kotonakin saa löhötä ja yhteiskunta maksaa tukia. Kokoomuskin toki kannattaa julkisia palveluita (eikä ole poistamassa esim. julkista sairaanhoitoa kuten jotkut tietämättömät väittävät), mutta kohtuuden rajoissa. Joskus voi olla kustannustehokkaampaa ostaa palvelut yksityiseltä yritykseltä kuin kunnan tuottaa itse, ei se tarkoita että kaikki kuntien terveyskeskukset lakkautettaisiin!!! Ja työttömyyskoravuksetkin, asumistuet ja muut perusturvapalvelut toki kokoomuskin haluaa säilyttää, ketään ei ole tarkoitus jättää oman onnensa nojaan. Jos ei itse PYSTY elättämään itseään niin yhteiskunnan on toki autettava kokoomuslaistenkin mielestä. Perusero on juuri siinä, että kokoomuksen mukaan ihmisten tulisi ottaa ITSE vastuu omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan, ja jos se ei onnistu niin sitten yhteiskunta tarjoaa tukiverkon ettei pudota tyhjän päälle. Demareiden lähtökohta taas on että sossu hoitaa kaiken jos itseä ei huvita, ja sellaista asennetta en hyväksy. Itse omassa elämässä käyn töissä voidakseni ostaa palveluita joita tarvitsen. Jos haluan mennä lasten kanssa uimahalliin, niin miksi ihmeessä kunnan pitäisi se kustantaa? (Ainakin täällä päin demarit vaativat uimahallia maksuttomaksi, nykyään pääsymaksu on 4 e/kerta ja lapset pääsevät ilmaiseksi). Jos ei ole rahaa maksaa 4 egeä, niin sopii mennä töihin tienaamaan. Eri juttu on tietty jos sairauden tms. vuoksi ei pysty käymään töissä, mutta siihen on sitten tosiaan sosiaalitoimi olemassa (ja sen kokoomuskin haluaa säilyttää!). Toivottavasti ymmärrätte pointin!!!

Yhteistyössä