Vielä ehtii eroamaan kirkosta vuodelle 2014!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirkoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyseinen henkilö sai avustusta suoraan kirkolta ja tämän lisäksi seurakunta järjesti tilaisuuden, jossa sai osallistujat osallistua keräykseen jonka tulot annettiin kotinsa menettäneelle miehelle.

Tämän vuoksi minua aloituksesi loukkasi, koska mielestäni tuo oli yksi hieno esimerkki sekä kirkon konkreettisesta avusta , että myös lähimmäisenrakkaudesta, jota ei mielestäsi seurakunnissa tunneta.

Siellä "ison, pahan, kirkon" takana on monta pientä ihmistä tekemässä hyvää, näkemässä vaivaa ja järjestämässä asioita joiden taustavaikuttimina on auttaa hädässä olevia ihmisiä.

Lähin esimerkki ovat esim. vanhat mummot jotka ympäri vuoden kutovat villasukkia, leipovat pullia ja myyvät nämä eteenpäin lahjoittaen tulot lähetystyöhön tai vaihtoehtoisesti lähialueella tapahtuneiden hädässä olevien auttamiseen.

Kumpa JOSKUS edes tulisi keskustelussa esille tämäkin puoli, edes välähdys, kun puhutaan ahneesta ja vallanhimoisesta isosta,pahasta seurakunnasta.

Peesi tälle!

Tuntuu jotenkin kauhean kylmältä ihmisten ajattelu nykyään. Se tekee surulliseksi.

Joo kyllä se 500€ vuodessa kannatta pistää ihan itelleen säästöön. Sillä voi sitten kustantaa itse itselleen ja perheelleen esim. terapia-apua, ruoka-apua, kerhotoimintaa, tukea, neuvontaa, vertaistukea jne.

Hakua on suotava käyttää + kommentoida saa myötä ja vastaan.

Kyllä vain saa kommentoida. Mieluusti aiheeseen liittyen. Sinä siirsit keskustelun koskemaan aloituksen tarpeellisuutta sen sijaan että keskustelisit aiheesta. Näin ollen oletan että sinua ei aiheesta keskustelu ylipäänsäkään kiinnosta. Jos näin on, niin siinä niitä on pinossa muitakin aiheita tai voit aloittaa vaikka oman. Ehkäpä tuo kapselikeittimet olisivat sinulle mielenkiintoisempi alue.

Ilmeisesti et ymmärrä ketjun ajoituksen merkitystä. Jos joku muistuttaa veroilmoituksen tekemisestä, niin toteatko että "pää kiinni, viime vuonna samat jutut, käytä hakua"?

Minä erosin aikanaan tuon weppisivun kautta. Helppo homma. Täytin tiedot ja postissa tuli varmistus. Suosittelen, jos ei kirkon touhut nappaa.

[QUOTE="Rane";29393393]Kyllä vain saa kommentoida. Mieluusti aiheeseen liittyen. Sinä siirsit keskustelun koskemaan aloituksen tarpeellisuutta sen sijaan että keskustelisit aiheesta. Näin ollen oletan että sinua ei aiheesta keskustelu ylipäänsäkään kiinnosta. Jos näin on, niin siinä niitä on pinossa muitakin aiheita tai voit aloittaa vaikka oman. Ehkäpä tuo kapselikeittimet olisivat sinulle mielenkiintoisempi alue.

Ilmeisesti et ymmärrä ketjun ajoituksen merkitystä. Jos joku muistuttaa veroilmoituksen tekemisestä, niin toteatko että "pää kiinni, viime vuonna samat jutut, käytä hakua"?

Minä erosin aikanaan tuon weppisivun kautta. Helppo homma. Täytin tiedot ja postissa tuli varmistus. Suosittelen, jos ei kirkon touhut nappaa.[/QUOTE]

Kommenttini liittyi täysin aiheeseen. Ei ole mitenkään vastoin sääntöjä tehdä vastakommentteja aiheisiin. Kyse ei ole viime vuodesta eikä vuodesta 1970 vaan ihan lähipäivän ketjuista. Mikä ihmeen keskustelupalstan kuningas sä kuvittelet olevasi?

[QUOTE="noh";29393392]Joo kyllä se 500€ vuodessa kannatta pistää ihan itelleen säästöön. Sillä voi sitten kustantaa itse itselleen ja perheelleen esim. terapia-apua, ruoka-apua, kerhotoimintaa, tukea, neuvontaa, vertaistukea jne.[/QUOTE]

Minäpä taidan kustantaa itselleni matkan jonnekin lomalle.

Perheapua, ruoka-apua, kerhotoimintaa, tukea, neuvontaa ja vertaistukea on tarjolla myös kunnallisella puolella ilman kirkon vaikutusta. Tosin myös kirkko tarjoaa näitä palveluita (valtion osittaisella rahoituksella).

Eli samalla periaatteella voidaan lopettaa kirkolle annettavat varat näiden palveluiden ylläpitoon. Kirkko voi minun puolestani kerätä rahat näihin ihan itse omilta jäseniltään.

Minäpä taidan kustantaa itselleni matkan jonnekin lomalle.

Perheapua, ruoka-apua, kerhotoimintaa, tukea, neuvontaa ja vertaistukea on tarjolla myös kunnallisella puolella ilman kirkon vaikutusta. Tosin myös kirkko tarjoaa näitä palveluita (valtion osittaisella rahoituksella).

Eli samalla periaatteella voidaan lopettaa kirkolle annettavat varat näiden palveluiden ylläpitoon. Kirkko voi minun puolestani kerätä rahat näihin ihan itse omilta jäseniltään.

Kunnan avut ne vasta vitsi onkin. Vai mikä kunta sulle kustantaa uuden kämpän ja roinat palaneen tilalle? Vai mikä oli aloituksen esimerkin pointti? Kyllä ne palaneet talot ym vakuutuksilla kustannetaan, ja ne vakuutuksetkin pitää maksaa kuule ihan itse.

Ja ei ne kunnan ja valtion avut tästä ainakaan paranemaan päin ole... Jos kirkko erotetaan valtiosta eikä se enää raha-apuja saa, se joutuu väistämättä myös valikoimaan mihin apua annetaan. Siinä jääkin moni tyhjän päälle, kun on erottu kirkosta muutaman roposen säästämisen toivossa ja kunnilta on turha kovin kummoisia tukitoimia odottaa tulevaisuudessa. Vaikka jokainen uskovainen toivoisikin että maailmanrauha tulisi rukoilemalla ja viiniä pöytään pappi taikoisi vedestä niin ei, kyllä se vaan kirkonkin on ne rahat jostain ensin saatava jotta se voi apua tarvitseville antaa ja jakaa. Kovin outo ajatus, että kirkosta pitäisi kaikkea maallistakin mammonaa ja apua saada ihan ilmaseksi, vaan siksi kun se on kirkko. Ei kyllä sovikkaan mun luterilaiseen ajatusmaailmaan vaan tuo ottamisen meininki. Kaikki mulle tänne heti nyt. Kyllä se on hyvinä aikoina omistaan annettava, jolloin apua saa myös itse omina huonoina aikoina.

Meinaatteko että ne ruoka-apu tilaukset tehdään suoraan Jumalalle ja ne tipahtaa sit ilmaseksi taivaasta, vai... ?

Kunnan avut ne vasta vitsi onkin. Vai mikä kunta sulle kustantaa uuden kämpän ja roinat palaneen tilalle? Vai mikä oli aloituksen esimerkin pointti? Kyllä ne palaneet talot ym vakuutuksilla kustannetaan, ja ne vakuutuksetkin pitää maksaa kuule ihan itse.

Ja ei ne kunnan ja valtion avut tästä ainakaan paranemaan päin ole... Jos kirkko erotetaan valtiosta eikä se enää raha-apuja saa, se joutuu väistämättä myös valikoimaan mihin apua annetaan. Siinä jääkin moni tyhjän päälle, kun on erottu kirkosta muutaman roposen säästämisen toivossa ja kunnilta on turha kovin kummoisia tukitoimia odottaa tulevaisuudessa. Vaikka jokainen uskovainen toivoisikin että maailmanrauha tulisi rukoilemalla ja viiniä pöytään pappi taikoisi vedestä niin ei, kyllä se vaan kirkonkin on ne rahat jostain ensin saatava jotta se voi apua tarvitseville antaa ja jakaa. Kovin outo ajatus, että kirkosta pitäisi kaikkea maallistakin mammonaa ja apua saada ihan ilmaseksi, vaan siksi kun se on kirkko. Ei kyllä sovikkaan mun luterilaiseen ajatusmaailmaan vaan tuo ottamisen meininki. Kaikki mulle tänne heti nyt. Kyllä se on hyvinä aikoina omistaan annettava, jolloin apua saa myös itse omina huonoina aikoina.

Meinaatteko että ne ruoka-apu tilaukset tehdään suoraan Jumalalle ja ne tipahtaa sit ilmaseksi taivaasta, vai... ?

Esim. SPR tekee paljon mainitsemaasi työtä.

Esim. SPR tekee paljon mainitsemaasi työtä.

Tekee toki. Onneksi niin. Äitini tekee SPR:lle työtä. Mutta eipä niillekkään työntekijöille ihmisten mielestä pitäisi palkkaa maksaa, vaan kaikki pitäisi ilmaseksi tehdä ja saada. Mutta eipä noistakaan kritisoijista kukaan itse varmasti ole päivääkään tehnyt vapaaehtoistöitä... kädet ojossa vaan ollaan ja otetaan, se kyllä osataan.

Mitähän keräyksiä mahdat tarkoittaa?

Entisenä kirkontyöntekijänä ja kirkosta eronneena voin sanoa, että jos ja kun tulee julki mihin niitä kirkollisvaroja mm. käytetään niin tulee uusi kirkosta eroamisen aalto. Pidemmän aikaa olen miettinyt annanko lehdille vinkin ja esimerkkejä näistä rahan käytöistä.
Ihan pienenä vinkkinä mainitsen alkoholikulut (enkä tarkoita ehtoollisviiniä). Ravintolalaskuun kun voi tilata mitä itse haluaa ja tokihan siihen niiden vapaavalintaisten ruokien lisäksi kuuluu alkoholikin. Edustuskuluja turhan monella papillakin.....

Kommenttini liittyi täysin aiheeseen. Ei ole mitenkään vastoin sääntöjä tehdä vastakommentteja aiheisiin. Kyse ei ole viime vuodesta eikä vuodesta 1970 vaan ihan lähipäivän ketjuista. Mikä ihmeen keskustelupalstan kuningas sä kuvittelet olevasi?

Keskustelupalstan kuningas hehe, aika hyvä.

Minusta täällä hyökättiin asiattomasti aloittajaa vastaan, joten kirjoitin oman osani aloituksen puolustukseksi.

Tämä meni jankuttamiseksi puolin ja toisin. Minusta avaus oli aiheellinen ajankohtaisuutensa vuoksi. Sinusta ei, joten se siitä. Jos et harkinnut kirkosta eroa, niin eipä tämän ketjun sinua otskikonkaan perusteella olisi pitänyt liikuttaa. Jos haluat puolustaa kirkkoa ja vaikuttaa ihmisten päätöksiin, niin kannattaisi varmasti pyrkiä argumentoimaan kirkon puolesta. Mutta ihan miten haluat. Saa täällä tyhjääkin huudella, ei sitä kiellä kuninkaat eikä kuningattaret.

Uskontoihin liittyvät keskustelut ovat täällä useimmiten varsin eläviä ja jopa hyviäkin puheenvuoroja tulee puolin ja toisin. Lisää vain.

[QUOTE="Rane";29394182]Keskustelupalstan kuningas hehe, aika hyvä.

Minusta täällä hyökättiin asiattomasti aloittajaa vastaan, joten kirjoitin oman osani aloituksen puolustukseksi.

Tämä meni jankuttamiseksi puolin ja toisin. Minusta avaus oli aiheellinen ajankohtaisuutensa vuoksi. Sinusta ei, joten se siitä. Jos et harkinnut kirkosta eroa, niin eipä tämän ketjun sinua otskikonkaan perusteella olisi pitänyt liikuttaa. Jos haluat puolustaa kirkkoa ja vaikuttaa ihmisten päätöksiin, niin kannattaisi varmasti pyrkiä argumentoimaan kirkon puolesta. Mutta ihan miten haluat. Saa täällä tyhjääkin huudella, ei sitä kiellä kuninkaat eikä kuningattaret.

Uskontoihin liittyvät keskustelut ovat täällä useimmiten varsin eläviä ja jopa hyviäkin puheenvuoroja tulee puolin ja toisin. Lisää vain.[/QUOTE]

Jos kaikki minun kirjoitukset oli tyhjää, niin etpä sinä itse sen paremmaksi ole laittanut. Tyhjää jankutusta ja jänkätystä mitä saa ja ei saa sun mielestä ketjuun kirjoittaa.

Meillä on onneksi sen verran rahaa, ettei kirkollisvero vie konkurssiin. Halutaan kuitenkin käyttää kirkollisia palveluja, niin mielelläni niistä maksankin :)

Minä olen samaa mieltä. En ole aktiivinen seurakunnassa, mutta haluan olla kirkon jäsen ja kuulua siihen, käydä toiminnassa ja tarjota apua tarvitseville apua. Saatanhan itsekin tarvita joskus apua.

Saatko sä jotain rahaa tästä? Joka päivä näitä aloituksia että vielä ehtii erota kirkosta. Ilmeisesti sun palkkio on siitä kiinni että kuinka moni ehtii erota tänä vuonna, kun on noin hätä tuon asian kanssa. Enpä kuule ilkeyttänikään eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja läpinäkyvää;29394422:
Saatko sä jotain rahaa tästä? Joka päivä näitä aloituksia että vielä ehtii erota kirkosta. Ilmeisesti sun palkkio on siitä kiinni että kuinka moni ehtii erota tänä vuonna, kun on noin hätä tuon asian kanssa. Enpä kuule ilkeyttänikään eroa.

Sama kävi mullakin jo mielessä, että mikä eroamishihhuliporukka tässä on kyseessä :)

Jotenkin naurattaa kun osa sanoo eron syyksi kirkollisveron. Eikö he tajua, että jos kirkko lakkaa tuottamasta palveluja rahan puutteen takia, johtaa se joko palvelujen (perhekerhot mm.) loppumiseen tai siihen, että kunta alkaa niitä järjestää ja se taas johtaa kunnallisveron nousuun... Mutta ei, kun ei nähdä metsää puilta. Parhaita on ne eroajat, jotka kuitenkin haluaa kirkkohäät, lapsensa kastettavan ja käyvät joka joulu kuuntelemassa kauneimmat joululaulut. Vittu mitä porukkaa, tuskin osaavat edes hävetä.

Alkuperäinen kirjoittaja läpinäkyvää;29394422:

Niiden jotka ovat aikeissa erota, oli ihan hyvä tiedostaa että säästää vuoden verot eroamalla nyt eikä ensi viikolla.

Jos et ole eroamassa, niin sitten tämä keskustelu on sinulle turha. Jumalasi varmasti haluaa että tutkisit mieluummin pyhiä kirjoituksia kuin jauhat paskaa internetissä.

Jotenkin naurattaa kun osa sanoo eron syyksi kirkollisveron. Eikö he tajua, että jos kirkko lakkaa tuottamasta palveluja rahan puutteen takia, johtaa se joko palvelujen (perhekerhot mm.) loppumiseen tai siihen, että kunta alkaa niitä järjestää ja se taas johtaa kunnallisveron nousuun... Mutta ei, kun ei nähdä metsää puilta. Parhaita on ne eroajat, jotka kuitenkin haluaa kirkkohäät, lapsensa kastettavan ja käyvät joka joulu kuuntelemassa kauneimmat joululaulut. Vittu mitä porukkaa, tuskin osaavat edes hävetä.

Kirkollisvero on kyllä todella harvalle mikään syy erota mistään. Oikea syy on se että ei usko eikä kirkon tapa toimia miellytä. Nyt kyse on vain ajoituksesta. Eroamalla heti eikä kohta, olisi säästänyt vuoden verot.

Typeryyttään ja ylpeyttään pitäisi hävetä niiden, jotka kuvittelevat uskonnottomien olevan kiinnostuneita kirkon palveluista. Nimenomaan haluamme kirkon pois yhteiskunnasta. En missään nimessä laittaisi lapsiani mihinkään kirkon järjestämään kerhoon. En kiellä sitä muilta tietenkään, mutta turha kuvitella että kirkon palveluita haluan. Missään muodossa.

Uskovaiset ovat takapajuisia, elämässään epäonnistuneita, menestyville ja fiksummille kateellisia ja katkeria. Se on säälittävää ja läpinäkyvää.

[QUOTE="Ukko";29394598]Kirkollisvero on kyllä todella harvalle mikään syy erota mistään. Oikea syy on se että ei usko eikä kirkon tapa toimia miellytä. Nyt kyse on vain ajoituksesta. Eroamalla heti eikä kohta, olisi säästänyt vuoden verot.

Typeryyttään ja ylpeyttään pitäisi hävetä niiden, jotka kuvittelevat uskonnottomien olevan kiinnostuneita kirkon palveluista. Nimenomaan haluamme kirkon pois yhteiskunnasta. En missään nimessä laittaisi lapsiani mihinkään kirkon järjestämään kerhoon. En kiellä sitä muilta tietenkään, mutta turha kuvitella että kirkon palveluita haluan. Missään muodossa.

Uskovaiset ovat takapajuisia, elämässään epäonnistuneita, menestyville ja fiksummille kateellisia ja katkeria. Se on säälittävää ja läpinäkyvää. [/QUOTE]

:laugh:

Parhaat naurut sain tästä tälle iltaa, kiitos :D

:laugh:

Parhaat naurut sain tästä tälle iltaa, kiitos :D

Ole hyvä. Saat nauraa vielä lisää: uskovaiset ovat harhaisia, todellisuudesta irtaantuneita, tekopyhiä, vajaapäisiä, heikkotahtoisia, lapsuudessa särkyneitä ja pelokkaita ihmisen puolikkaita. Mitä isompi vale, sen paremmin se menee tähän ryhmään läpi. Jos ette olisi luterilaisia, olisitte mormoneja tai skientologeja. Mitä vain kunhan joku ottaa rahat ja päättää puolestasi kaiken.

[QUOTE="Ukko";29394693]Ole hyvä. Saat nauraa vielä lisää: uskovaiset ovat harhaisia, todellisuudesta irtaantuneita, tekopyhiä, vajaapäisiä, heikkotahtoisia, lapsuudessa särkyneitä ja pelokkaita ihmisen puolikkaita. Mitä isompi vale, sen paremmin se menee tähän ryhmään läpi. Jos ette olisi luterilaisia, olisitte mormoneja tai skientologeja. Mitä vain kunhan joku ottaa rahat ja päättää puolestasi kaiken.[/QUOTE]

Mieluummin kuulun omaan ryhmääni kuin siihen, missa sunlaisia on :)

[QUOTE="ukko";29394722]Näin on parempi. Pysykää poissa minun elämästäni. Minäkin pysyn teidän. Ahvenanmaasta uusi luterilaisten Israel. Suomen muslimit samalle saarelle, niin saatte ihan rauhassa keskenänne larpata.[/QUOTE]

Toivottavasti pysytkin, alat nimittäin kuulostaa joltain Suomen Brejvikiltä noine puheinesi.

Yhteistyössä