Vielä yksi kysymys...Hengästymisestä ja syvään hengittelyn tarve

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairauspelkone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta en edelleen ymmärrä miten keuhkotulppa voi oireilla kauan!! Esim. sillä kansanedustajalla oli oireita koko kevään.

Olen nyt polkenut pyörällä kaikki mäet ihan testiksi ja hengästyn kyllä:/

Eikö tämä minusta jauhaminen ikinä täällä lopu...

Ei mulle kukaan ehdottanut täällä astmaa ennen huhtikuun loppua, ja sekään joka sitä mulle ekana ehdotti ei ollut kukaan tällä palstalla. Kyllä mä sen astman silloin uskoinkin, mutta terveyskeskuslääkäri ei uskonut sitäkään. Oiskin joku ehdottanut sitä jo aiemmin kun kaikki ehdotteli vain luulosairautta ja flunssaa ja keuhkoveritulppaa. Itse en sitä astmaa edes tajunnut miettiä vaihtoehtona, kun en tiennyt että siinä voi olla niin pitkäaikaista hengenahdistusta, luulin että vaan lyhyitä selviä kohtauksia ja luulin vielä ettei se voi tulla enää aikuisena

Ja turha väittää vastaan siitä että mitä täällä on niissä mun aloittamissa ketjuissa puhuttu, mulla on ne molemmat koneella tallessa ja voin tarkistaa asiat milloin vaan.

Ja mitä sitä paitsi itsellänne tulisi mieleen hengenahdistuksen syyksi jos se alkais sen jälkeen kun olette hengittäneet desifiointiainetta joka on todettu erittäin myrkylliseksi ja myyntikiellossa sen takia että se aiheuttanut keuhkofibroosia ja nekroosia, ja missään ei puhuta mistään astmassa mitään. Kaikki tutkimukset puhuu vaan siitä nekroosista ja fibroosista ja siitä miten vaarallista jo todella pinei määrä sitä on. Aika monella varmaan tulis ensimmäisenä mieleen että on se nekroosi/fibroosi sitten. Mutta ette te osaa samaistua tilanteeseen. Youtubesta löytyy mm. joku Kuningaskuluttajan video jossa on joku nainen joka asuu kämpässä jonka keittiön allaskaapin alusta on myrkytetty tuolla samalla aineella (samanvahvuista ainetta kuin se munkin) ja se on saanut siitä pysyviä hengitystieoireita ja kulkee asunnossa semmonen valtava erikoissuodattimilla varustettu hengitysnaamari kasvoilla koko ajan ja ei voi siivota muka sitä myrkkyä pois koska se nousisi muka silloin hengitysteihin ja aiheuttais nekroosia. Sekin on varmaan teistä luulosairas.

Ja aloittajalle: Se että hengästyy kun polkee mäet ylös on ainakin ihan normaalia. Mä en jaksanut keväällä ja kesällä edes polkea yhtään mäkeä ylös kun ei saanut henkeä, vaikka mulla on hyvä kunto kun ennen jaksoin pyöräillä 30km päivässä ilman että se tuntui missään

Kerro sun oireista, oliko samoja kun mulla nyt? Millasta oli hengenahdistus? Mulla siis hengästymistä ja tarve vetää syvään henkeä, ihan kamalan ahdistavaa.

No aluksi ne ilmeni just aina pyöräillessä tai kävellessä, mutta se ei ollut mitään tavallista hengästymistä vaan sellaista että hengittäminen tuntui vaikeammalta kuin normaalisti, en osannut sitä silloin sanoin kuvata, mutta keuhkot tuntui ahtaammilta ja tuntui superhuonokuntoiselta. Mitään mäkiä ei pystynyt polkemaan ollenkaan. Sitä hengittämistä ei kyllä mun tarvinnut miettiä silloin yhtään, vaan sen huomasi ihan selvästi ettei se oo normaalia. Suosittelen että sinäkään et mieti ja kokeilet että onko ne oireet niin selkeitä että ne huomaa silti. Lisäksi mulla oli keuhkot kipeät, ja välillä yskitti ja kutitti keuhkoja ja välilä tuntui kuin ne ois täynnä roskia tai haavoja ja niitä poltteli. Alle kahdessa viikossa se meni jo sellaiseksi että ahdisti sisälläkin henkeä koko ajan kun käveli ja tuntui kuin rintakehä ois vähän puristuksissa. Ja yöllä heräili siihen kun tuntui kuin ois ollut kymmeninen kilojen paino rinnan päällä. Sitten ne oireet paheni pikkuhiljaa koko ajan ja oli lopulta reilun viiden viikon päästä niiden alkamisesta pahimmillaan sellaisia että tuntu että keuhkoihin ei mennyt enää yhtään ilmaa ja tuntui kuin ne ois olleet ihan läjässä ja joutui hengittämään voimalla ja tiheään että sai henkeä ja kasvot näytti ihan harmaankalpeilta. Sitten kun nukahti niin alkoi hengittää liian kevyesti ja heräsi siihen kun happi loppuu eli veti kauheasti henkeä. Eli vikalla viikolla ennen kuin sai avaavaa nukahtaminen oli jo tosi vaikeaa kun ei enää löytänyt asentoa jossa ois pystynyt hengittämään edes sen vertaa että ois nukahtanut. Kasasin tyynyjä ja vaikka mitä että sain itseni pystyasentoon, mutta sekään ei riittänyt.

Mutta keuhkoveritulpassa ois varmaan ihan erilaiset oireet, mulla ei oo ollut keuhkoveritulppaa vaan astma. Sun pitäis kysyä oireita joltain sellaiselta jolla on ollut keuhkoveritulppa. En vaan jotenkin usko että nekään jaksaa mäkiä polkea.

Viimeksi muokattu:
Olen ihan työssä käyvä, 30 ja 40v välissä;)

Kävin sitten taas lääkärillä. Mun mieliks ja maksamana otettiin myös se tulppakoe, joku d-dimeeri ja tulos oli normaali. Myös perusverikokeet ok eikä esim. anemiaa ole.

Noh, pari päivää meni hyvin mutta nyt TAAS!!! Tälläkertaa en saa vedettyä syvää henkeen ja se aiheuttaa ahdistuksen, aiemmin siis jouduin vetää useesti syvään henkeä. Miten voi mennä näin laidasta laitaan oireet!!

Ihan kaikella ystävyydellä sanon, että kyllä se "vika" nyt on enemmän henkisellä puolella, kuin fyysisellä. Ihan omakohtaista kokemusta on. Oli aika, jolloin mulla oli jatkuvasti kaikkia mahdollisia fyysisiä oireita, mm. päänsärkyä, hengitysvaikeuksia, keuhkokipua, kaikenlaista kolotusta siellä sun täällä, en jaksanut mitään, silmissä pimeni, näköhäiriöitä, huimausta, sydänmentykytystä, vapinaa...jne. jne... Lista on loputon. Ja ravasin lääkärillä harva se viikko. Tutkittiin kaikki mahdollinen ja mahdoton. Ei löytynyt syöpää, ei aivokasvainta, ei keuhkosairauksia, ei silmäsairauksia, ei yhtään mitään! Kunnes sitten joku lääkäri ymmärsi, että vika onkin psyykkinen. Ja mulla diagnosoitiin paniikkihäiriöön, ahdistuneisuuteen ja masennukseen viittaavia oireita. Ja sain siihen avun. Terapiaa ja lääkityksen. Nyt olen jo pitkään ollut "terve". Kun sain psyykkisen puolen kuntoon, hävisi fyysisetkin oireet. Joten hae oikeanlaista apua, niin asiat paranee!

Siis kyllä mulla ahdistuneisuushäiriö on, ei siinä mitään.

Eilen taas lääkärissä käydessä jäin vaan miettimään että meneekö kaikki sairaudenpelon piikkiin:(

Tää hengitysoire on tosi raastava koska sitä tulee tarkkailtua kokoajan ja sitä hankalemmalle hengitys tuntuu. Siinähän se kierre sit on valmis.

Tää hengitysoire on tosi raastava koska sitä tulee tarkkailtua kokoajan ja sitä hankalemmalle hengitys tuntuu. Siinähän se kierre sit on valmis.

Minä ymmärrän kyllä, mulla oli ihan sama juttu silloin aikanaan! Ja se oli pelottavaa, todella! Ja mitä enemmän asiaa mietti, sitä pelottavammalta se tuntui. Mulla kuvattiin keuhkot ja otettiin verikokeita, paljon! Ja mitään vikaa keuhkoissa ei ollut.

Onko sulla sitten oikeanlainen lääkitys? Kannattaisiko se tarkistuttaa?

[QUOTE="vesimeloni";28913410]Minä ymmärrän kyllä, mulla oli ihan sama juttu silloin aikanaan! Ja se oli pelottavaa, todella! Ja mitä enemmän asiaa mietti, sitä pelottavammalta se tuntui. Mulla kuvattiin keuhkot ja otettiin verikokeita, paljon! Ja mitään vikaa keuhkoissa ei ollut.

Onko sulla sitten oikeanlainen lääkitys? Kannattaisiko se tarkistuttaa?[/QUOTE]

Lääkitys on nyt nostettu maximiin, ennen auttoi mutta nyt uudella kierroksella ei tunnu auttavan.

Mä haluaisin ton keuhkokuvan koska nyt sit alkaa keuhkosyövän pelko kun muita syitä suljettu pois!!

Oliko sullakin siis tota huokailua ja sitten sitä ettei pysty hengittää syvään?

Eikö tämä minusta jauhaminen ikinä täällä lopu...

Ei mulle kukaan ehdottanut täällä astmaa ennen huhtikuun loppua, ja sekään joka sitä mulle ekana ehdotti ei ollut kukaan tällä palstalla. Kyllä mä sen astman silloin uskoinkin, mutta terveyskeskuslääkäri ei uskonut sitäkään. Oiskin joku ehdottanut sitä jo aiemmin kun kaikki ehdotteli vain luulosairautta ja flunssaa ja keuhkoveritulppaa. Itse en sitä astmaa edes tajunnut miettiä vaihtoehtona, kun en tiennyt että siinä voi olla niin pitkäaikaista hengenahdistusta, luulin että vaan lyhyitä selviä kohtauksia ja luulin vielä ettei se voi tulla enää aikuisena

Ja turha väittää vastaan siitä että mitä täällä on niissä mun aloittamissa ketjuissa puhuttu, mulla on ne molemmat koneella tallessa ja voin tarkistaa asiat milloin vaan.

Ja mitä sitä paitsi itsellänne tulisi mieleen hengenahdistuksen syyksi jos se alkais sen jälkeen kun olette hengittäneet desifiointiainetta joka on todettu erittäin myrkylliseksi ja myyntikiellossa sen takia että se aiheuttanut keuhkofibroosia ja nekroosia, ja missään ei puhuta mistään astmassa mitään. Kaikki tutkimukset puhuu vaan siitä nekroosista ja fibroosista ja siitä miten vaarallista jo todella pinei määrä sitä on. Aika monella varmaan tulis ensimmäisenä mieleen että on se nekroosi/fibroosi sitten. Mutta ette te osaa samaistua tilanteeseen. Youtubesta löytyy mm. joku Kuningaskuluttajan video jossa on joku nainen joka asuu kämpässä jonka keittiön allaskaapin alusta on myrkytetty tuolla samalla aineella (samanvahvuista ainetta kuin se munkin) ja se on saanut siitä pysyviä hengitystieoireita ja kulkee asunnossa semmonen valtava erikoissuodattimilla varustettu hengitysnaamari kasvoilla koko ajan ja ei voi siivota muka sitä myrkkyä pois koska se nousisi muka silloin hengitysteihin ja aiheuttais nekroosia. Sekin on varmaan teistä luulosairas.

Ja aloittajalle: Se että hengästyy kun polkee mäet ylös on ainakin ihan normaalia. Mä en jaksanut keväällä ja kesällä edes polkea yhtään mäkeä ylös kun ei saanut henkeä, vaikka mulla on hyvä kunto kun ennen jaksoin pyöräillä 30km päivässä ilman että se tuntui missään
Muistan sen ohjelman kyllä.

Yhteistyössä