Vieläkään en tiedä mitä tekisin lasten kanssa viikonlopun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyläile. Mun mies oli siraalassa joku aika sitten ja viipyi siellä muutaman päivän. Oltiin mun vanhempien luona, anoppilassa ja pari kaveria kävi meillä kylässä. Käytiin kaupassa ja kirjastossa, saunottiin.. Kyllä kävi kieltämättä aika pitkäksi välillä! Mulla lapset 3 ja 5

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Kyläile. Mun mies oli siraalassa joku aika sitten ja viipyi siellä muutaman päivän. Oltiin mun vanhempien luona, anoppilassa ja pari kaveria kävi meillä kylässä. Käytiin kaupassa ja kirjastossa, saunottiin.. Kyllä kävi kieltämättä aika pitkäksi välillä! Mulla lapset 3 ja 5

misääs täällä kyläilisi. mummot ja vaari asuu 500 km päässä ja muut tuttavat viettävät viikonloppua perheen kesken. Ei tulisi mielennkään mennä häiritsemään.

Pitääkö tehdä mitään? Olkaa vaan kotosalla, ulkoilkaa, tehkää yhdessä ruokaa, kattakaa piknik olohuoneen lattialle, rakentakaa legoja, katsokaa piirrettyä, yms. Siis ihan tavallista yhdessäoloa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Pitääkö tehdä mitään? Olkaa vaan kotosalla, ulkoilkaa, tehkää yhdessä ruokaa, kattakaa piknik olohuoneen lattialle, rakentakaa legoja, katsokaa piirrettyä, yms. Siis ihan tavallista yhdessäoloa :)

sä oot tylsä! Kyllä meilläkin pitää jotain repäsevää olla!

Meilläkin mies poissa huomenna ja ajattelin mennä lasten (4,5v, 2v3kk ja 9kk) kanssa leikkipuistoon, sieltä kotiin tekemään ruokaa, leivotaan varmaan mokkapaloja tai esikoisen toiveesta muffinseja ja illalla tehdään pizzaa =)

Menkää vaikka RAXiin syömään yhdessä.. Ja siitä sitten jätskille. Vuokratkaa joku kiva aikuisiakin viihdyttävä leffa illaksi, käykää nimenomaan valitsemassa se vuokraamosta kimpassa.
Pienillä lapsilla on vähän eri käsitys repäisevästä kun aikuisilla. Siksi tuo piknikkin voisi olla hauska idea. Tai eväsretki metsään!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

sä oot tylsä! Kyllä meilläkin pitää jotain repäsevää olla!

No keksi sitten jotain repäisevää.

Tuo, että äiti on kahdestaan kahden lapsen kanssa, on meillä se normaali viikonloppu, joten en osaa ajatella sitä mitenkään erikoisena tilanteena.
Me lähdetään mökille, ainakin yhdeksi yöksi, minä ja mukelot :)

En tiedä missä asut mutta itse menisin noin pienten kanssa korkeasaareen (tai vastaavaan), uimaan, metsäretkelle tai johonkin peuhumaahan tyyliin hoplop.

Aika usein kun mies poissa niin mun kaveri lapsineen tulee meille yöksi ja keksitään yhdessä jotain.

Ens viikonloppuna kun mies häippäsee niin me mennään tivoliin tai leffaan, shoppailemaan ja johonkin hyvään ravintolaan.

Meillä kapset tykkäävät enemmän metsäretkistä, kuin että mentäisiin jonnekin (esim. korkeasaari tms, vaikka tokihan ne on kivoja paikkoja nekin). Viimeksikin oltiin metsäretkellä mun kotikylässäni ja pojat näkin hirven, noukkivat ja söivät puolukoita, keräsivät syksyn lehtiä. Kolme tuntia viivyttiin metsässä ja voi, kun pojilla oli mukavaa :) Lapset saavat irti niin paljon pienistä asioista, jotka meille aikuisille ei välttis merkkaa paljon mitään.

Enkä nyt tarkoita, että teidän pitäisi tykätä samoista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä kapset tykkäävät enemmän metsäretkistä, kuin että mentäisiin jonnekin (esim. korkeasaari tms, vaikka tokihan ne on kivoja paikkoja nekin). Viimeksikin oltiin metsäretkellä mun kotikylässäni ja pojat näkin hirven, noukkivat ja söivät puolukoita, keräsivät syksyn lehtiä. Kolme tuntia viivyttiin metsässä ja voi, kun pojilla oli mukavaa :) Lapset saavat irti niin paljon pienistä asioista, jotka meille aikuisille ei välttis merkkaa paljon mitään.

Sama juttu meidän muksuilla =), tosin viihtyyhän ne Korkeasaaressakin tms.
Mä vaan periaatteesta kierrän kaikki muksulandiat kaukaa viikonloppuisin, kun siellä on "muutama" muukin samaan aikaan liikenteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Sama juttu meidän muksuilla =), tosin viihtyyhän ne Korkeasaaressakin tms.
Mä vaan periaatteesta kierrän kaikki muksulandiat kaukaa viikonloppuisin, kun siellä on "muutama" muukin samaan aikaan liikenteessä.

Mun nakit on varmaan jotenkin kohmeessa, kun näppisvirheitä satelee kokoajan :headwall:

Noissa lapsille tarkoitetuissa puuhapaikoissa on kyllä viikonloppuisin väkeä ihan tuhoton määrä. Mun hermot ei kestä tungoksessa olemista yhtään :ashamed:

Yhteistyössä