Vieraiden esittely häissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan mitään typeriä "tutustumisleikkejä". Eikä sellaista, että ripotellaan vieraat täysin sekaisin pöytiin, että "voitte sitten tutustua". Jos näitä vieraita ihmisiä näkee vain täällä häissä, niin ei ketään oikeasti kiinnosta tutustua. Paljon mieluummin juttelisi omien sukulaisten kanssa, joita kuitenkin näkee aika harvoin.

Jossain häissä esiteltiin pöydittäin sillain, että täällä on morsiamen sukulaisia ja täällä sulhasen sukua ja tässä työkavereita ja tässä lapsuuskavereita jne. Mun mielestä tällainen yleisesittely oli ihan OK. Mutta ei mitään yksilöesittelyitä (ellei sitten ole tosi pienet juhlat).

olin viime kesänä kaksissa häissä ja molemmissa esiteltiin vieraat näin: kuulutettiin esim. morsiamen serkut ja piti nousta ylös ja huutaa moi. Tolla kaavalla käytiin kaikki eri vierasryhmät läpi

Alkuperäinen kirjoittaja ei näin:
Ei ainakaan mitään typeriä "tutustumisleikkejä". Eikä sellaista, että ripotellaan vieraat täysin sekaisin pöytiin, että "voitte sitten tutustua". Jos näitä vieraita ihmisiä näkee vain täällä häissä, niin ei ketään oikeasti kiinnosta tutustua. Paljon mieluummin juttelisi omien sukulaisten kanssa, joita kuitenkin näkee aika harvoin.

PEES. NÄÄ LEIKIT PANNAAN. JA AVIOPARIT VIEREKKÄIN EIKÄ SEKASIN PÖYTIIN.

Alkuperäinen kirjoittaja plop:
olin viime kesänä kaksissa häissä ja molemmissa esiteltiin vieraat näin: kuulutettiin esim. morsiamen serkut ja piti nousta ylös ja huutaa moi. Tolla kaavalla käytiin kaikki eri vierasryhmät läpi

miksi, ketä kiinnostaa

Yleisesittely on ihan jees, jos on pakko jotain esittelyä olla, mutta ei tuolla mitään oikeaa informaatioarvoa kenellekään ole. Morsiamen serkut jäävät hääväelle edelleen ihan yhtä vieraiksi, kukaan ei takaisin istumaan laskeutumisen jälkeen enää muista kuka oli morsiamen serkku, tai joku muu sukulainen.

Ei vittu ole hääpärin tehtävä päättää siitä kuka vieras haluaa olla esiteltävänä.
Pidä morsian huoli vaan omasta puvustasi ja jätä ihmisten piinaaminen jollekkin muulle. =)

Ap:lle ja muille: on monia joille tällaiset häiden tapaiset sosiaaliset tilaisuudet ovat itsessään vaikeita tilanteita. Jos siihen vielä lisätään jotain pakkososiaalistavia esittelyitä ja leikkejä niin..... Muista siis myös erilaisten vieraiden viihtyvyys! :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Yleisesittely on ihan jees, jos on pakko jotain esittelyä olla, mutta ei tuolla mitään oikeaa informaatioarvoa kenellekään ole. Morsiamen serkut jäävät hääväelle edelleen ihan yhtä vieraiksi, kukaan ei takaisin istumaan laskeutumisen jälkeen enää muista kuka oli morsiamen serkku, tai joku muu sukulainen.

totta!

Esim. vanhan koulukaverin häissä oli kivaa nähdä muita vanhoja koulukavereita ja viettää heidän kanssaan samassa pöydässä koko ilta. Ei ois voinu vähempää kiinnostaa tutustua hääparin sukulaisiin tai muihin ventovieraisiin...

Me päätettiin olla esittelemättä ja todella hyvin ihmiset kyllä tutustui toisiinsa. Meillä ei ollu edes istumajärjestystä ja jokainen sai istua missä halus=) Meil oli reilu 70 henkeä.

Yhteistyössä