J
juuh
Vieras
Näemme anoppia ja appea kolme neljä kertaa vuodessa välimatkasta johtuen. Olimme siellä joulun aikaan ja lähes koko aika meni TAAS siihen, kun anoppi puhuu tyttärensä (eli mieheni siskon) lapsista. Jauhaa vaan taukoamatta siitä, mitä kukakin tyttärensä lapsista on milloinkin sanonut ja selittää, mitä kukakin on oppinut missäkin iässä tekemään. Siis sellaisella kerrontatyylillä, ei mun mielestä vertaile tyttärensä lapsia meidän lapsiimme. Totuus toki on se, että he näkevät tyttärensä lapsia paljon useammin.
Mä en edes ole asiasta loukkaantunut, joskus vaan mietityttää. Mä sitten väkipakolla
D) johonkin väliin aina kerron omista lapsistamme. Meidän lapsiamme ei siis kohdella mitenkään eriarvoisesti noihin serkkuihin nähden (tai minua ja poikaansa heidän tyttäreensä ja hänen mieheensä nähden), vaan muistavat kyllä aina yhtä lailla meidän lapsiamme heidän synttäreillään, jouluna jne. Mökillensäkin aina lapsiamme pyytelevät (lapset olivat viime kesänä ensi kerran siellä ilman meitä vanhempia) ja tiedän, että haluaisivat viettää enemmän aikaa heidän kanssaan.
Onkohan se sitten niin, että kun harvoin nähdään, niin anoppi kertoo siitä, mitä heille on tapahtunut ja nuo kaikki jutut vaan yksinkertaisesti yleensä liittyvät tyttärensä perheeseen. Eivät he juuri muiden sukulaistensa kanssa ole edes tekemisissä.
Mutta juu, onko kellään muulla näin?
Mä en edes ole asiasta loukkaantunut, joskus vaan mietityttää. Mä sitten väkipakolla
Onkohan se sitten niin, että kun harvoin nähdään, niin anoppi kertoo siitä, mitä heille on tapahtunut ja nuo kaikki jutut vaan yksinkertaisesti yleensä liittyvät tyttärensä perheeseen. Eivät he juuri muiden sukulaistensa kanssa ole edes tekemisissä.
Mutta juu, onko kellään muulla näin?