Viestit miehen puhelimessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sharla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohuomasin että hänelle tuli viestejä ja hän naputteli vastauksia vähän niin kuin salaa ja lopetti kirjoittamisen, kun tulin huoneeseen. Itse aina kerron, kuka soitti tai lähetti viestin. Päätin sitten kurkistaa kännykkään ja siellä oli paljon viestejä tuolta naispuoliselta ystävältä ja osa niistä oli sellaisia joissa oli jotain sydämiä yms.. ja niistä kävi myös ilmi, että he ovat tavanneet, eikä mieheni ole sanonut niitsä tapaamisista minulle. Pahoitin mieleni ja oli pakko kertoa miehelle että olen katsonut hänen kännyään. Mies suuttui ja loukkaantui aika tavalla , mutta antoi anteeksi kuitenkin.

Siis mies touhusi sinun selkäsi takana toisen naisen kanssa "ystävyydellä" tekstareita sydämin ja tapaamisia, mutta "antoi anteeksi" sen, että olit katsonut, mitä peliä hän pelaa.

Minusta tuossa olisi miehen pitänyt pyytää anteeksi ja antaa vielä kännynsä sinun hoteisiinsa, kunnes tulee voittaneeksi uudestaan luottamuksesi.

Juu, niin minäkin laitan omalle Rakkalleni viestejä oli yö tai päivä. Ei haittaa kun pikkuvaimo tietää jo asiasta! Mitäs enää on väliä lukeeko hän viestit vai ei kun käry on käynyt! Ja ei me malteta muutenkaan olla erossa toisistamme, pakko aina välillä nähdä ja sekstailla! Kiitos pikkuvaimo lainasta!

Oi aikoja oi tapoja:
miehen lähettämissä viesteissä ei ollut sydämiä, vaan tän naisen viesteissä. Siitä sydämestähän loukkaannuin kun ajattelin että se nainen on ihastunut mieheeni ja yrittää häntä hurmata... Mieheni kuitenkin sanoi että he on tunteneet jo vuosikausia ja jos he olisivat toisistaan kiinnostuneita muutenkin kuin ystävinä, olisi heillä ollut tilaisuus alkaa olemaan yhdessä silloin kun molemmat olleet sinkkuja.. Itseä hävettää oma mustasukkaisuuteni, mutta kyllä miehellänikin on osuutta siihen että mustasukkaisuuden tunne kasvoi.. ja on hänkin sitä pyytänyt minulta anteeksi.

Ei minulle tulisi vaan mieleenkään pistää sydämie tekstareihin miehelle, joka on pelkkä kaveri ja jolla vielä on tuore vaimoke kainalossa. Että pidähän silmäsi auki sen naisen suhteen.

"Mies suuttui ja loukkaantui, kun hänen kännykkäänsä oli tutkittu". Totta hemmetissä suuttui ja hermostui, kun oli vaarassa kärähtää.

No, joskus on helpompi uskoa vedätys ja uskotella asioiden olevan ok selvistä merkeistä huolimatta. Jotkut osaavat vedättää niin taitavasti, että selvissäkin asioissa alkaa epäillä omaa mielikuvitustaan. Tästä hyvänä esimerkkinä on Mikko Rouhiala Tahdon asia-ohjelmasta ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja ksdad:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Et siis ymmärrä että miehellä voi olla naispuolinen kaveri jonka kanssa voi käydä vaikka oluella erikseen siitä sinun kanssasi neuvottelematta? Voiko hän käydä oluella miespuolisten kavereittensa kanssa? Mikä ero?

Asiasta kertomisen ja neuvottelemisen/luvan kysymisen välillä on mielestäni vissi ero. Samoin on eroa siinä, onko ko. viesti salainen vai avoimesti muidenkin luettavissa.

Taidan olla yhtä vanha kuin nimim. vanhako jo, kun mun kännyn viestit sais lukea koska vaan puoliso (tai kuka vaan), ei siellä ole sellaisia drinkkikutsuja, jotka ei kestäis päivänvaloa tai olis muutenkin puolison tiedossa.

Meillä taas on niin että vaikka AINA kerron miehelleni menoistani (minne menen, kenen kanssa ja milloin), niin kuitenkin hän alkaa murjottamaan jos olen miespuolisen kaverin kanssa käynyt esim oluella. Että mistä moinen murjottaminen voi johtua? Ei ainakaan siitä että salailisin jotain. Kavereitani en kuitenkaan jätä moisen typerän ja aiheettoman mustasukkaisuuden (?) takia. En tiedä kuinka vanha sinä ja nimim. "vanhako jo" olette, mutta emme mekään enää ihan teinejä olla... :)

Olen silti kanssasi ihan samaa mieltä siitä että täytyy voida kertoa puolisolleen jos on sopinut tapaamisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. AP:n ei tarvitse olla huolissaan siitä että mies käy drinksulla naiskaverin kanssa, vaan pikemminkin siitä että mies SALAA drinksulla käynnit...

Alkuperäinen kirjoittaja eri asia:
On se kuulkaa pikkuisen eri asia, käykö Reiska drinkillä Sepon vai Sannan kanssa. Ne vastakkaista sukupuolta olevat ystävät on kyllä syytä ensin tutustuttaa puolisoon ja sitten puolison kanssa keskustella, voiko juuri sen ja sen kanssa käydä vaikka drinkeilläkin.

Ai että aikuisen ihmisen pitäis puolisollaan "hyväksyttää" kaverinsa?

On se kuulkaa pikkuisen eri asia, käykö Reiska drinkillä Sepon vai Sannan kanssa. Ne vastakkaista sukupuolta olevat ystävät on kyllä syytä ensin tutustuttaa puolisoon ja sitten puolison kanssa keskustella, voiko juuri sen ja sen kanssa käydä vaikka drinkeilläkin.

Jos on kysymys vastakkaisesta sukupuolesta, niin ainakin tutustuttaa. Eletään nimittäin maailmassa, jossa seksuaalinen vetovoima on yksi elämän peruspilareista niin hyvässä kuin pahassa. Älä aliarvioi seksuaalisuuden voimaa.

Olen hyvä ystävä exäni kanssa ja puolisoni hyväksyy sen. En kuitenkaan tekstittelisi ja drinksuttelisi exän kanssa kertomatta puolisolle. Se olisi minun puoleltani tosi törppöä.

Aikuinen ihminen ymmärtää, että myös toisela aikuisilla ihmisellä on tunteet. Aikuiselle ihmiselle ei tule mieleenkään olla kuin pikkuvauva: "MINÄ saan tehdä kuten haluan MINÄ menen kaljalla kenen kanssa huvittaa"
Mielestäni on enemmänkin lapsellinen kuin aikuinen sellainen ihminen, joka kuvittelee että puoliso vain napsahtaa iloiseksi eikä epäile mitään, sen takia että on niin aikuinen.

Aikuinen myöskään ei sitten turhaan valita toisen aikuisen kavereista, vaan yrittää ymmärtää jos kykenee, ja ottaa huomioon sen jos sentään yrittää pitää suhteen avoimena ja rehellisenä kertomalla kavereistaan, myös vastakkaista sukupuolta olevista, ja tutustuttamalla puoliso niihin jos iakoo aikaansa viettää heidän kanssaan drinkeillä yötä myöten.

Siis mies touhusi sinun selkäsi takana toisen naisen kanssa "ystävyydellä" tekstareita sydämin ja tapaamisia, mutta "antoi anteeksi" sen, että olit katsonut, mitä peliä hän pelaa.

Minusta tuossa olisi miehen pitänyt pyytää anteeksi ja antaa vielä kännynsä sinun hoteisiinsa, kunnes tulee voittaneeksi uudestaan luottamuksesi.

[/quote]

Huh mitä soopaa!

Iteltäni on tyttöystävä lukenut viestejä, ja jos toiste lukee niin se on sitten siinä. Jossakin menee yksityisyyden raja, jota JOPA puolison tulee kunnioittaa.

Eiköhän sen muustakin huomaa jos toisella on jotain peliä.

toisen tekstareita ei lueta!! kukaan muu kuin osapuolet itse eivät voi tietää, mistä kommunikoinnissa on kyse ja se on painava osasyy kirjesalaisuuden olemassaoloon. penkomalla toisen viestejä urkit myös toisen osapuolen yksityselämää, jota ei ole tarkoitettu sinun tietoosi.

Alkuperäinen kirjoittaja viisasta joskus lukeakin:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen30.:
toisen tekstareita ei lueta!!

Kuinka paljon itkua ja kärsimystä vältettäisiin, kun otetaan ja luetaan ja tajutaan, että toiselta puuttuu rehellisyys, selkäranka ja tunteet.

kyllä se täytyy tajuta ihan muutenkin. niin paljon psykopaatteja ei tähän maahan mahdu, ettei ihmisen käytöksestä voisi lukea hänen tunne-elämäänsä. mutta moraalittomia tirkistelijöitä näyttää löytyvän...

Laitan nyt minäkin lusikkani tähän soppaan... Kyllä minun mielestäni toisen viestien lukeminen on hyväksyttävää viimesijaisena keinona. Jos toisen käytöksessä on jotain epäilyttävää - hän esimerkiksi pitää puhelinta äänettömällä tai pöydällä väärinpäin ja tekstailee "salaa" - ja kysyttäessä hän kiistää kaiken, silloin ainoana keinona selvittää asia on mennä puhelimelle omine lupineen. Jos toisen yksityisyyden loukkaamisella voidaan estää se, että suhteen toinen osapuoli tulisi petetyksi ja luokatuksi, kyllä silloin minun mielestäni puhelimen tutkiminen on hyväksyttävää.

Minulle kävi viime kesänä tällainen tilanne. Olin juuri alkanut seurustella miehen kanssa, jonka olin tosin tuntenut ehkä ala-asteelta saakka. Vaistosin todella pian, että jotain on vialla - mies sai puheluita ja viestejä keskellä yötä ja alkoi lopulta pitää puhelinta äänettömällä ja jossakin piilossa. Suihkussa ollessani hän saattoi laittaa vielä varmistukseksi telkkarin ääntä isommalle ja puhua puhelimessa. Kun kysyin asiasta, hän väitti, että oli puhunut kaverinsa kanssa, mutta näin hänestä aivan selvästi, että hän valehteli. Mitä muuta siis olisin voinut tehdä, kuin tutkia puhelimen? Kysyminen ei auttanut, sillä luin häntä kuin avointa kirjaa ja tajusin selvästi hänen valehtelevan. Lopulta katsastin puhelimen ja löysin eroottissävytteisiä viestejä, joissa mieheni sopi tapaamista seuraavalle viikonlopulle toisen tytön kanssa. Sain sellaisen käsityksen, että tyttö oli toiselta paikkakunnalta ja oli tulossa poikaystäväni luo yöksi. En koskaan kertonut "poikaystävälleni", että sain hänet kiinni - ilmoitin vain, että suhteemme on loppu.

Jos joku vielä väittää, että toisen puhelinta ei saa missään tilanteessa tutkia, niin kertokaa ihmeessä, mitä minun olisi pitänyt tehdä tuossa tilanteessa! Vainoharhainen toisen kyttääminen on asia erikseen, mutta tietyissä tapauksissa merkit pettämisestä/selän takana pelaamisesta ovat ilmiselvät.

Alkuperäinen kirjoittaja _manna_:
Laitan nyt minäkin lusikkani tähän soppaan... Kyllä minun mielestäni toisen viestien lukeminen on hyväksyttävää viimesijaisena keinona. Jos toisen käytöksessä on jotain epäilyttävää - hän esimerkiksi pitää puhelinta äänettömällä tai pöydällä väärinpäin ja tekstailee "salaa" - ja kysyttäessä hän kiistää kaiken, silloin ainoana keinona selvittää asia on mennä puhelimelle omine lupineen. Jos toisen yksityisyyden loukkaamisella voidaan estää se, että suhteen toinen osapuoli tulisi petetyksi ja luokatuksi, kyllä silloin minun mielestäni puhelimen tutkiminen on hyväksyttävää.

tuo on todella vastenmielistä!! mikä sinä olet päättämään, mikä on toisen käytöksessä epäilyttävää??

esimerkkinä: ystäväni kertoi luottamuksellisesti todella ikävästä sairaudestaan minulle tekstarilla. vastasin. olin varmasti todella epäilyttävä, salaileva, puhelin koko ajan mukana ja muissa maailmoissa. jos mieheni olisi käynyt puhelimellani, niin...

tajutkaa jo, että kun luette toisten kirjeenvaihtoa, oli se meiliä, tekstareita tai jotain muuta, tunkeudutte aina vähintään kahden ihmisen yksityisalueelle. se ei teille kuulu.

jollette osaa hoitaa parisuhteitanne niin, että tunne-elämästä puhutaan, niin olkaa yksin. te saatte minut voimaan pahoin!

Mitä muuta siis olisin voinut tehdä, kuin tutkia puhelimen? Kysyminen ei auttanut, sillä luin häntä kuin avointa kirjaa ja tajusin selvästi hänen valehtelevan.

sanoa hänelle, että tiedät hänen valehtelevan (kun kerran luit kuin avointa kirjaa) ja jättää hänet. typerä lehmä!

Jos joku vielä väittää, että toisen puhelinta ei saa missään tilanteessa tutkia, niin kertokaa ihmeessä, mitä minun olisi pitänyt tehdä tuossa tilanteessa! Vainoharhainen toisen kyttääminen on asia erikseen, mutta tietyissä tapauksissa merkit pettämisestä/selän takana pelaamisesta ovat ilmiselvät.

jos merkit ovat selvät, toisen voi jättää.

Ihan hyvin voi tutkia toisen puhelimen, jos siltä tuntuu. Ei se ole sen suurempi synti kuin pettäminenkään. Jollei tässä kaiken sallivassa maailmassa saa yhtä puhelinkonetta tutkailla ilman hirveää haloota, ni jopas on. Sopii tyhjentää puhelimensa todistusaineistosta, jos on jotain salattavaa. Ja jollei ole, ja toinen silti tutkii puhelimen, niin mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja pallontallaaja:
niinhän se menee, että kännykkä on pyhä, siihen ei kukaan toinen saa koskea mutta pettäminen sen sijaan on sallittua!

aikuiset ihmiset osaavat sopia parisuhteensa pelisäännöt. vieraissa käyminen sekä kännyn katsominen voivat molemmat olla yhteisestä sopimuksesta sallittuja. mikäli sopimista ei ole, niin KUMPIKAAN EI OLE!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä se niin:
on, että luvatta kännykän tutkiminen on isompi rikos, kuin pettäminen.

toisen rikokseen saa sallitusti aina vastata rikoksella, eikö niin? ai niin, vain toinen noista oli lain mukaan rikos...

Alkuperäinen kirjoittaja rikollisiako:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä se niin:
on, että luvatta kännykän tutkiminen on isompi rikos, kuin pettäminen.

toisen rikokseen saa sallitusti aina vastata rikoksella, eikö niin? ai niin, vain toinen noista oli lain mukaan rikos...

Mutta vain toisen vuoksi jopa tapetaan.

Yhteistyössä