Vietättekö joulun mielellänne anoppilassa? Miksi/miksi ette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viihdyn kyllä, paremmin kuitenkin omien vanhempieni luona, ,koska joulua vietetään siten kuin minä olen joulua tottunut viettämään. Muuten anoppilassa joulun vietossa ei ole mitään vikaa, mukavaa on sielläkin, ja onhan se taas miehelleni se mieluisampi paikkaa, kun on ne hänelle tutut joulutavat. Joten yritetään olla tasapuolisesti molemmissa ja välillä omallakin porukalla vaan.

Vietän erittäin mielelläni joulun anoppilassa. Siellä vietetään tunnelmallista kristittyä joulua ilman alkoholia. Mun suvun tapoihin taas raitis joulu ei kuulu. Varsinkin nyt, kun on omia lapsia, haluan raittiin joulun, ehdottomasti! Ja joulupukki ei myöskään sovi mun ajatusmaailmaan ollenkaan, senkään takia ei mennä aattoa mun suvun luokse.

Ei vietetä joulua anoppilassa tai miun vanhemmillani. Anoppilassa päivä on yksi muiden joukossa, sitä juhlistetaan kinkulla ja kuusella mutta siinäpä se.
Miun äidilläni on taas kauhea sähellyt koko päivän eikä voi rauhoittua ollenkaan.

Muutama vuosi sitten tehtiin päätös että joulut vietetään omassa kodissamme. Saa laittaa ja viettää just sellaisen joulun kuin halutaan. Ja saa olla ne aaton jälkeiset päivät rauhassa kotona. Syödä jouluruokia, nauttia siitä yhdessä olosta ja rauhasta.

Ennen aattoa kyllä käydään molemmissa mummoloissa ja muuten näemme kyllä ja vietämme aikaa yhdessä.

Mutta joulu me vietetään kotona omassa rauhassa. Ei autossa istuen ja huonoaomatuntoa potien kun pitäisi käydä monessa paikassa ja missään ei loppujen lopuksi ennätä kunnolla olla.
Lapsetkin ansaitsevat rauhaisan joulun.

Vietän juu, en kuitenkaan joka joulu koska haluan olla omien vanhempieni kanssa myös. Tänä jouluna aatto ollaan varmaan mun vanhemmilla. Anoppilassa jouluun panostetaan enemmän kuin lapsuuden kodissa, paljon enemmän perinteitä yms. ja nautin niistä.

En oikein mielelläni mene.. Heidän joulunviettotapansa eroaa niin kovasti siihen mihin on itse tottunut. Esim. heillä ei käy jouluna ketään, paitsi ovella tuomassa lahjat. isovanhemmat asuu 100m päässä mut silti he viettävät jouluaatonkin kaksistaan ku me meidän perhe+ appivanhemmat ovat yhdessä. Appiukolla on hirveen huono viinapää ja edelliselläkin kerralla tais juoda hippasen liikaa ruokaviiniä ja hihitteli siihen malliin ja naureskeli. En ois kauheesti jaksanu kuunnella ja kattoo moista menoa. Muutenki aika kuluu siellä kauheen hitaasti ja kinkku viimeks oli viljakinkku ja oli aika kauheeta.

Meillä kun taas jouluna kerääntyy lähipiiri samaan paikkaa. Kenenkään ei tarvitse olla yksin. Viljakinkkua ei tule meille vaikka maksettas:D

mutta kyllä sen nyt kestää jokatoinen vuosi

Yhteistyössä