Vihaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24367520]Mutta isiksi haluavien ei tietysti tarvitse käydä mitään... Jepjep.[/QUOTE]

No, vaihdetaan sitten termiä sinä likainen pilkunviilaaja Jokaisen joka haluaa VANHEMMAKSI. En vain osannut ajatella sitä siinä hetkessä kun kirjoitin, mutta tiedän että kasvatukseen vaaditaan kummaltakin osaavuutta.

[QUOTE="vieras";24367451]Haluttu , rakastettu ja hyvin kasvatettu lapsi ei kasva aikuiseksi , joka tuntee kuten sinä nyt kirjoitat. "vihaat lapsia" tuo kertoo kyllä aikamoisesta tunneelämän ongelmasta, mutta ihan miten vain. suosittelen, että menet ihan jo itsesi takia jonnekin juttelemaan.[/QUOTE]

Mistäpä sinä meidät tiedät- luokittele "tunne-elämän ongelma". Minusta vastuutonta hankkia nykyaamilmaan lapsia, omista mielipiteistä piittaamatta. Suuresta osasta tulee syrjäytyneitä, liimaahaistelevia uusnatseja vaikka vanhemmat kuinka yrittää kasvatta oikeaan suuntaan. Maailma on menossa päin helvettiä ja vetää sukupolven toisensa jälkeen mukanaan.

Joten ei lapsia mulle, järkisyiden lisäksi tunnepuolella inhoan niitä myös. Jos kakaroita pystyis kasvattamaan kuin viime vuosisadan alussa- vapaasti (ulkona leikkien, jopa piemäntulon jälkeen omg!!!, vapautta kokeillen) ja kurilla, eli kunnioittamaan vanhempia ja pelkäämään terveesti vaarallisia asioita, ajattelisin toisin. Tähän maailmaan en lapsia synnytä epäonnistumaan ja omaa elämääni pilaamaan.

Muita, jotka jakaa nihilistisen, luonnevikaisen ja väärän mielipiteen?

[QUOTE="vieras";24367525]Ja "jaska", olet ihan selvästi nainen, miksi sulla on miehen nikki?[/QUOTE]

Siks sun kaltaisilla olis siinä pohdittavaa. Jos täällä joku liikkuu nimimerkillä "elefantti", kysytkö sinä heiltä "Elefantti, olet selvästi ihminen. Miksi esiinnyt elefanttina?"

[QUOTE="jaska";24367508]Sen takia jokaisen äidiksi haluavan pitäisi käydä jokin pitkäkestoinen lapsenkasvatuskoulu ja hankkia lapsiajokortti. Tosiaan, on niitä hyviäkin vanhempia ja kuten sanoin, tiedänkin yhden. :)[/QUOTE]

Kun haluaa tulla vanhemmaksi, minusta omien elämänarvojen on oltava kunnossa ja mahdollisimman hyvin myös oma elämantilanne. Joskus kuitenkin elämä yllättää, eikä lapsen tuloon olekaan varauduttu. "Lapsenkasvatuskoulua" käydään koko sen ajan, kun lasta kasvatetaan ja hänestä huolehditaan. Ei sitä voi oppia mistään kirjoista. Neuvoja niistä toki saa, samoin kuin muilta vanhemmilta, esim. tällaisilta foorumeilta, neuvolalta, ammattikasvattajilta jne. Se on sellainen juttu, että raskaana ollessaan useat, myös allekirjoittanut, on ajatellut tapoja, joilla kasvattaa lastaan jne., mutta jokainen päivä tuo mukanaan uusia yllätyksiä ja tämä on kasvun paikka myös vanhemmille ja erittäin rikastuttava kokemus.

Hyvä, että tiedät yhden hyvän vanhemman, toivottavasti on äitisi/isäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmishirviö;24367537:
Mistäpä sinä meidät tiedät- luokittele "tunne-elämän ongelma". Minusta vastuutonta hankkia nykyaamilmaan lapsia, omista mielipiteistä piittaamatta. Suuresta osasta tulee syrjäytyneitä, liimaahaistelevia uusnatseja vaikka vanhemmat kuinka yrittää kasvatta oikeaan suuntaan. Maailma on menossa päin helvettiä ja vetää sukupolven toisensa jälkeen mukanaan.

Joten ei lapsia mulle, järkisyiden lisäksi tunnepuolella inhoan niitä myös. Jos kakaroita pystyis kasvattamaan kuin viime vuosisadan alussa- vapaasti (ulkona leikkien, jopa piemäntulon jälkeen omg!!!, vapautta kokeillen) ja kurilla, eli kunnioittamaan vanhempia ja pelkäämään terveesti vaarallisia asioita, ajattelisin toisin. Tähän maailmaan en lapsia synnytä epäonnistumaan ja omaa elämääni pilaamaan.

Wuhuu, hienoa tekstiä! :)

No on ihan oikein olla tekemättä lapsia, jos tuntee noin, kuten sinä. Mutta se, että sanot vihaavasi jotakin ihmisryhmää yleisesti ja vieläpä elämän alkutaipaleella olevia, keskeneräisiä , niin se on huolestuttavaa. Viha ylipäätään on tuhoava tunne, henkilöä itseään tuhoava. Se, jos et välitä lapsista etkä heitä halua hankkia ja pysyttelet erossa heistä ja ehkä silloin myös tästä palstasta, on ok. En käsitä miksi tänne tulet avautumaan, jos olet sinut asian kannsa?

Siksi tarvitsemme lapsia joista tulee aikuisia viemään tätä maailmaa oikeaan suuntaan.

• Tykkää
Reactions: Joxu
[QUOTE="jaska";24367407]Aika huono kortti toi, kun vihasin lapsia ja vauvoja jo silloin kun olin itse lapsi. :-P Mutsin kertomien mukaan olin muutenkin vähän erilainen kuin muut, ja olen edelleen.[/QUOTE]

Vihasit siis myös itseäsi, surullista. Ja todellakin olet ollut erilainen lapsi

[QUOTE="Mutsi";24367563]
Hyvä, että tiedät yhden hyvän vanhemman, toivottavasti on äitisi/isäsi.[/QUOTE]

En laskenut omia vanhempiani tuohon, koska halusin listata perheeni ulkopuoliset hyvät vanhemmat. Totta kai mun omat on ihan mielettömän ihania ihmisiä. Ja olisin heistä edelleen tätä mieltä vaikka eivät olisikaan minun vanhempiani. Tajuatko pointin jota haen? :D

[QUOTE="jaska";24367407]Aika huono kortti toi, kun vihasin lapsia ja vauvoja jo silloin kun olin itse lapsi. :-P Mutsin kertomien mukaan olin muutenkin vähän erilainen kuin muut, ja olen edelleen.[/QUOTE]

Tottakai olit erilainen, luonnollisesti. :cool:

En mäkään lapsista mitenkään erityisesti pidä, niinkuin en yleensäkään ihmisistä,
mutta sä olet kyllä lievästi sanottuna aika huvittava tapaus,
kun jaksat tällaisen aloituksen tehdä.
Miksi annat (tuntemattomien) lasten häiritä elämääsi noin paljon?

Mun lapsi ei ole "ihkusöpö" eikä harrasta rääkymistä tm, eipä tässä ole mitään "jaksamista".
Luonnollinen asia ja olisi kyllä aika säälittävää jos olisi yhden lapsen kanssa jaksamisen äärirajoilla.
Lapseni ei ole mun kuvajainen (onneksi). :D
En halunnut alunperin lasta, mutta tässä nyt kävi näin eikä kyllä kaduta,
mutta lisää en halua. :)

Ai niin, mietin usein mitä tulikaan tehtyä, mutta ainoastaan huvittuneena.

[QUOTE="vieras";24367612]Vihasit siis myös itseäsi, surullista. Ja todellakin olet ollut erilainen lapsi[/QUOTE]

Eip, olet väärässä Dr.Psykologi. Vihasin muita, en itseäni. Oli mulla pari hyvää kaveria, mutta olin, ja olen, tosi nirso ihmisten suhteen. Sen takia mulla on nytkin vain muutama kaveri ja se passaa mulle ihan loistavasti.

En laskenut omia vanhempiani tuohon, koska halusin listata perheeni ulkopuoliset hyvät vanhemmat. Totta kai mun omat on ihan mielettömän ihania ihmisiä. Ja olisin heistä edelleen tätä mieltä vaikka eivät olisikaan minun vanhempiani. Tajuatko pointin jota haen? :D

Yritän kovasti. Kaikkea hyvää elämääsi, toivottavasti vihasi kuitenkin laantuu, sillä kuten joku jo viisaasti sanoi, se on tuhoava voima, kuten hiljattain jouduimme todistamaan. Peace!

[QUOTE="jaska";24367546]Siks sun kaltaisilla olis siinä pohdittavaa. Jos täällä joku liikkuu nimimerkillä "elefantti", kysytkö sinä heiltä "Elefantti, olet selvästi ihminen. Miksi esiinnyt elefanttina?"[/QUOTE]

Äh, eihän sun kanssas jaksa edes keskustella. Sori. :) Mutta olihan tässä yritystä provoksi.

Huh mikä onni sille lapselle ettei tollasta vanhempaa ole saanut ja ei tule saamaan. Tottahan se on, ettei kaikista vaan ole kasvattajiksi ja hyviksi vanhemmiksi. Sillon se kannattaa jättää väliin. Yksi lastensuojelutapaus vähemmän

Tottakai olit erilainen, luonnollisesti. :cool:

En mäkään lapsista mitenkään erityisesti pidä, niinkuin en yleensäkään ihmisistä,
mutta sä olet kyllä lievästi sanottuna aika huvittava tapaus,
kun jaksat tällaisen aloituksen tehdä.
Miksi annat (tuntemattomien) lasten häiritä elämääsi noin paljon?

Mun lapsi ei ole "ihkusöpö" eikä harrasta rääkymistä tm, eipä tässä ole mitään "jaksamista".
Luonnollinen asia ja olisi kyllä aika säälittävää jos olisi yhden lapsen kanssa jaksamisen äärirajoilla.
Lapseni ei ole mun kuvajainen (onneksi). :D
En halunnut alunperin lasta, mutta tässä nyt kävi näin eikä kyllä kaduta,
mutta lisää en halua. :)

Ai niin, mietin usein mitä tulikaan tehtyä, mutta ainoastaan huvittuneena.

Na-aa. En annakaan häiritä. Halusin vain kertoa mitä yleensä ajattelen lapsista. En mieti tätä päivittäin tai anna ärsyttävien lapsien ryömiä uniini. :D En tunne vihaa jos näen lapsen vain kävelevän hissukseen kadulla. Halusin tehdä tämän keskustelun just siksi, että.. Ainiin, mainitsinkin tästä jo. Et varmaan jaksanut huomata sitä.

Yhteistyössä