Vihdoin kotona!!synnytys juttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ONNEA!!! :flower: :heart: :flower:

Vauva uutiset on aina IHANIA!!! :heart:

Kamalaa toi tollainen tikkien laitto ILMAN puudutusta JA NOIN KAUAN!!! |O
Minulla tuli repeemä ekassa synnytyksessä emättimeen ja kätilö ei sitä millään vaan nähnyt ja minulla oli tuskanen PAINEEN tunne ja ihan kuin verta vaan valuisi... Vihdoin kutsuttiin lääkäri ja hän näki sitten kaukana emättimessä repeemän... Siinä voivottelin oloani ja oksetti ja kaikkee, niin lääkäri ja kätilö mietti jos NUKUTTAISIVAT ompelun ajaksi... Sanoin, että ei todellakaan nukutusta ompelun takia... Puuduttivat ja kätilö hieroi jalkaani ja kehui reippaaksi ja höpisi, että vähän vielä ja vähän vielä ja lääkäri ompeli... En muista siitä paljoakaan... :(

PIKAISTA TOIPUMISTA JYBIS! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
huoh,vihdoin kotona.
poika syntyi tiistaina käynnistyksellä,säännölliset supistukset alkovat 12aikaan ja synnytys oli ohi 16.30
eli nopeasti eteni koko helahoito.
sattu niiiiiiin s**tanasti,nimittän ponnistusvaiheessa kätilö huomas että pieni on käsi poskella joten eiköhän tää tyttö saanu sitten 3.asteen repeämät.nyt on siis perät tikeillä.
tikkasivat 1,5tuntia , olin koko ajan hereillä ja huusin tuskissani.
että silleen siis..

jos nyt ketään kiinnostaa :/

Meijän poika syntyi myös käsi poskella :0) <3
ONNEA!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Miksi te annatte tikata ilman puudutusta :/ siihen ei tarvitse suostua :o niiden on pakko puuduttaa ja toimenpide on saatava siedettäväksi! Eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi sitte herkkää alapäätä? Ja kiireeseen on turha lääkärin taikka kätilön vedota koska se ei ole mikään syy!

Tätä ihmettelen myös :(

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
huoh,vihdoin kotona.
poika syntyi tiistaina käynnistyksellä,säännölliset supistukset alkovat 12aikaan ja synnytys oli ohi 16.30
eli nopeasti eteni koko helahoito.
sattu niiiiiiin s**tanasti,nimittän ponnistusvaiheessa kätilö huomas että pieni on käsi poskella joten eiköhän tää tyttö saanu sitten 3.asteen repeämät.nyt on siis perät tikeillä.
tikkasivat 1,5tuntia , olin koko ajan hereillä ja huusin tuskissani.
että silleen siis..

jos nyt ketään kiinnostaa :/

onneks olkoon siulle!!
:flower: :flower: :flower: :flower:

mitäh? eikö ne puuduttanu ensin enneku tikkasivat? :o :o :o kyllä miut ainaki puudutettiin, kahteen kertaan. ja tais se epiduraaliki vielä vaikuttaa. en tuntenu siis yhtään mitään, mutta miulla tikkaus oliki ohi noin 15 minuutissa...

kaverini repesi juuri samallalailla... kolme kuukautta istui renkaalla ja viis kuukautta oli paikat hellinä. mutta siis sehän on niin kudostyyppikohtaistakin että miten paranee. muistat suihkutella vaan ahkerasti ja antaa ilmakylpyjä aina ku mahollista niin paranee nopiammin :hug:

niin, ja neiti neposellle kanssa onnea! :flower: :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Miksi te annatte tikata ilman puudutusta :/ siihen ei tarvitse suostua :o niiden on pakko puuduttaa ja toimenpide on saatava siedettäväksi! Eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi sitte herkkää alapäätä? Ja kiireeseen on turha lääkärin taikka kätilön vedota koska se ei ole mikään syy!

Ainahan tikkauksen yhteydessä puudutetaan, mutta kaikilla se ei vaan auta juuri synnytyksen jälkeen. Minuakin tikattiin pikkusen syntymän jälkeen tunti(syntyi käsi poskella, juuttui jumiin ja autettiin manuaalisesti ulos). Puudutus ei auttanut lainkaan, koska alapää on todella herkkä synnytyksen jälkeen.

Ap:lle paljon onnea ja. :flower:

Onnea !

Miun kaverin tyttö syntyi kans käsi poskella ja hällekin tuli III-asteen repeämät mutta tikkasvat kyllä nukutuksessa. Ja meni värkki semmoseen kuntoon että oli eka ja viimenen alatiesynnytys.

No mä ite selvisin II-aseen repeämisellä (imukuppisynnytys) ja samoin nekin paikattiin nukutuksessa.

Taitaa olla sairaalakohtaista tuo missä tilassa tikkaavat ?

Yhteistyössä