vihlova/viiltävä kipu alaselässä ja pakarassa! mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auh

Vieras
oikealla puolella alaselässä ja vähän tuossa pakarallakin sellainen viiltävä tai vihlova kipu menee välillä ohi ja välillä vihlasee oiken kunnolla välillä sellaisena jatkuvana lievänä tuntuu.
selkä on kyllä jumissa ja hartiat joten johtuukohan tämä siitä vai onko mun selkä lopullisesti sanomassa yhteistyötä irti:(
särkylääkekkään ei auta tohon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitä vähän mietinkin että iskiasko se on mutta olen aina luullut että se on niin kipeä että ei voi kävellä. tämä ei ole niin kipeä.

Niin, sä voit kävellä - vielä. Mutta jos se menee pahemmaksi, niin sitten se vie petin pohjalle. Ja selkäkipuisen kuuluukin kävellä, jos vaan kykenee - myös iskiasvaivaisen. Mutta ensisijainen hoito on lepo ( kestää useamman viikon ) ja jos myös tulehdus päällä, niin tulehduskipulääkkeet säännöllisesti käytettynä. Kantsis mennä lääkäriin.

mulla on pitkään selkä reistannut. lähinnä niska,kaula,hartiat ja nyt sit tuo alaselkä näköjään rupeaa reistaamaan:( fysioterapiassa oon käynyt ja jumppaillut kotona ohjeiden mukaan mutta tuntuu että viime fyssarin jälkeen menin vain huonompaan kuntoon. alkoi ihme vihlova kipu jokapuolella kroppaa ja päätäsärki koko viikon.

Kipua ollut nyt 7kk. Yksityisellä määrättiin lääkettä ja jumppaohjeet.
Ei apua. Nyt uudelleen yksityiselle, josko saisi lähetteen sairaalaan.
Liikkua pitää voinnin mukaan.

Voi olla että on toinen jalka pidempi kuin toinen joten lonkka on vinossa aina kun seisot ja kävelet. Joten SI-nivel ei pysty liikkumaan, vaivoihin auttaa fysioterapeutin antamat jumppalikkeet ja kantapala lyhyemmän jalan alle.

Yhteistyössä