Vihreä tee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahviaddikti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahviaddikti

Vieras
Millaisia terveysvaikutuksia olet huomannut?
Mikä "parasta" vihreää teetä ja kuinka usein sitä kannattaa juoda.

Ajattelin vaihtaa kahvin johonkin terveellisempään...

Terveysvaikutuksista en tiedä koska en ole ikinä kahvista vihreään teehen vaihtanut. Mustasta teestä vihreään kyllä, mutta ei siinäkään tainnut mitään ihmeellistä tapahtua. Hyvää se on ja voi lipittää menemään jumalattomia määriä ilman mitään haittavaikutuksia (muuta kuin vessahätä tietysti).

Kaupasta saatava lemppari on ihan vaan Earl Grey Green, mutta myös Nippon Green on tosi hyvää - hempeämpää ja makeampaa. Noita löyty itse annosteltavina. Pussiteestä ainakin Pirkan virheä vaniljatee on hyvää. Suosittelisin silti haistelemaan ja kokeilemaan jonkun erikoisliikkeen tuotteita, siellä osaa myyjäkin varmasti auttaa oikean maun etsimisessä.

Itse olen tilannut teetä netistä, osoitteesta www.teepussi.fi Siellä on laaja valikoima hyvää vihreää irtoteetä. Tällä hetkellä omat suosikkini ovat maustetuista vihreistä Pink Summer
http://veistrom.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=81&category_id=3&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
sekä maustamattomista Green Manjolai
http://veistrom.fi/fi/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=64&category_id=3

Terveysvaikutuksista en ole huomannut kuin diureetisen vaikutuksen, ja juon teetä 0,5 - 1 litraa päivässä. Toki tee auttaa keskittymään paremmin ja iltaisin myös rentoutumaan, mutta en osaa sanoa, johtuuko se teestä itsestään vai jostaan muusta (placebo -vaikutus?).

Juon vain vihreää irtoteetä ja haudutan sen pikkuruisessa savipannussa. Vihreässä teessä haastavinta on oikea veden lämpötila, koska liian kuumassa siitä tulee kitkerää ja aiheuttaa minussa karseaa närästystä. Ja myös häviää ne terveelliset ainesosat tai niin sanovat.

Kaapissani on useampaa vihreää teetä, joten niiden terveysvaikutukset vaihtelevat- niin väittävät teekaupoissa. Mitään eroa en terveydessäni ole kuitenkaan huomannut, joten suoraan sanoen huitaisen kintaalla terveysvaikutteille ja nautin vain mausta. Ja vältän närästyksen saamista, joten sen suhteen suosin vain vuoden ekan sadon vihreää teetä. Se on hentoinen ja helppo mahalle.

Yhteistyössä