viihteellä olo avasi silmäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kolmelle

Vieras

Elikäs olen 3lapsen äiti ja vannoutunut kotiäiti, mies paljon poissa viikolla työn takia, siis oikein öitäkin.
Tykkään olla kotona ja olen oikeastaan elänyt vaan lapsilleni.
Makuukammarissa menee ihan ok, nyt kolmannen lapsen jälkeen on oikeastaan homma kaikista parhaimmillaan. :heart:

En ehkä ole huomioinut miestäni sata lasissa vaan pitänyt itsestäänselvyytenä.
Mies kova halailemaan ja pussailemaan ja minun pääkopassani on vaan pyörinyt lapset ja miehelläni romantiikka...

Käytiin pari viikkoa sitten viihteellä miehen työkavereiden kanssa ja minun silmäni avautuivat!!!
Siis naiset häärivät mieheni ympärillä ja flirttailivat avoimesti ja silloin päässäni avartui asiat tuli vaan sellanen tunne, että hipheijakkaa minunhan täytyy ruveta huomioimaan tota rakasta miestäni, sillä ottajia kyllä olisi!!!!

Mies ei kyllä naisille lämmenny ja käyttäytyi asiallisesti,mutta minulle oli hyvä opetus.

Nyt elämämme on taas täynnä romantiikkaa ja aivan rakot kourissa oottaa,koska mies kotiutuu töistä :p

En ehkä tiedä mikä kirjoitukseni pointti oikeastaan oli,mutta aattelinpa teille sen kertoa.
Ja ehkä se olisi se ,että me vannoutuneetkin kotiäidit mentäis joskus miehen kanssa kahdestaan ja oltais hetki ilman lapsia,niin takuuvarmasti tekee suhteelle hyvää!

Loistokirjoitus. Kotona on niin helppo kääriytyä siihen äitiyteen ja lapsiin ja sulkea koko muu maailma pois että kaikki muu unohtuu, se oma mieskin. Siinä vaiheessa jos ainoa huomio, jonka miehelle suo, on lähinnä kitinää ja narisemista, osasyyllinen tilanteeseen kyllä useimmiten löytyy sieltä peilistä. Ei ne lapset, pienetkään, saa traumoja saati muutoin vahingoitu vaikka äiti ja isä välillä ihan kaksin olisivatkin. Ja useimmiten mammalle tekee ihan hyvää nähdä vähän muutakin kuin koti-leikkipuisto-ruokakauppa akselia jotta maailmankuva pysyy totuudenmukaisena.

Hieno muistutus miehen huomioimisesta =) :flower: Parisuhdetta on hoidettava myös silloin, kun lapset ovat pieniä. Meilläkin on takana pari hiljaista vuotta sillä saralla. Nyt kuopuksen ollessa reilun vuoden, mieheni muistutti yhteisestä yöreissusta, joka meillä on ollut tapana tehdä ennen joulua. Täytyy kyllä lähteä, vaikka helpommalta tuntuisi vaan siirtää reissua vielä ainakin vuodella. On melkoinen homma keksiä neljälle lapselle hoitaja.

tulin lukasemaan onko kirjoitukseni ihan teilattu,mutta kiva kun ymmärsittä pointtini :D

Voinhan mä jatkossakin olla hyvä äiti ja huolehtia sata lasissa lapsistani,mutta kyllä mun täytyy mun miehenikin huomata useammin .

Ja jotenkin tuo reissu avas silmät ja kattoo miestäkin taas sillä silmällä kiinnostuneena.
Suosittelen lämpimästi muillekin! ;)

:wave: meillä käydään erikseen juhlimassa, kun kumpikaan ei halua nähdä toista humalassa ja mie en viitti kattella juopunutta miestäni kun se örisee ja roikkuu toisissa naisisssa. Saapahan tehä mitä haluaa yssikseen tai kavereiden kanssa. Mutta pientä "uhkausta" olen pitänyt yllä, ettei sorru mihinkään tyhmyyksiin, kun miehillä on tapana tehdä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 22:22 mannaryyni kirjoitti:
:wave: meillä käydään erikseen juhlimassa, kun kumpikaan ei halua nähdä toista humalassa ja mie en viitti kattella juopunutta miestäni kun se örisee ja roikkuu toisissa naisisssa. Saapahan tehä mitä haluaa yssikseen tai kavereiden kanssa. Mutta pientä "uhkausta" olen pitänyt yllä, ettei sorru mihinkään tyhmyyksiin, kun miehillä on tapana tehdä...

mielestäni tässä taas lähdetty väärille raiteille tai ainaskaan mä en hyväksyisi tällästä ;)

hyvä kirjoitus! meillä kans käydään yhessä jos käydään ja todellakin huomioidaan toista kotonakin.

Mutta puhuit asiaa, että arjen keskellä parisuhdekin kaipaa rauhaa lapsista. eikä se vaadi kun järjestelyä että se onnistuu. lapsetkin voi hyvin kun vanhemmilla menee hyvin.

hyvä kirjoitus! meillä kans käydään yhessä jos käydään ja todellakin huomioidaan toista kotonakin.

Mutta puhuit asiaa, että arjen keskellä parisuhdekin kaipaa rauhaa lapsista. eikä se vaadi kun järjestelyä että se onnistuu. lapsetkin voi hyvin kun vanhemmilla menee hyvin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 20:27 äiti kolmelle kirjoitti:
Voinhan mä jatkossakin olla hyvä äiti ja huolehtia sata lasissa lapsistani,mutta kyllä mun täytyy mun miehenikin huomata useammin .

Totta! :flower:
Ja olet vielä parempi äiti, koska kyllä se lapsille on tosi tärkeä malli miten vanhemmat kohtelee toisiaan (ja hyvä ilmapiiri ulottuu lapsiinkin). Mulla itselläni on tossa vielä oppimista, mutta nyt juuri tuntuu että ollaan taas paremman tien alussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 14:47 äiti kolmelle kirjoitti:
Elikäs olen 3lapsen äiti ja vannoutunut kotiäiti, mies paljon poissa viikolla työn takia, siis oikein öitäkin.
Tykkään olla kotona ja olen oikeastaan elänyt vaan lapsilleni.
Makuukammarissa menee ihan ok, nyt kolmannen lapsen jälkeen on oikeastaan homma kaikista parhaimmillaan. :heart:

En ehkä ole huomioinut miestäni sata lasissa vaan pitänyt itsestäänselvyytenä.
Mies kova halailemaan ja pussailemaan ja minun pääkopassani on vaan pyörinyt lapset ja miehelläni romantiikka...

Käytiin pari viikkoa sitten viihteellä miehen työkavereiden kanssa ja minun silmäni avautuivat!!!
Siis naiset häärivät mieheni ympärillä ja flirttailivat avoimesti ja silloin päässäni avartui asiat tuli vaan sellanen tunne, että hipheijakkaa minunhan täytyy ruveta huomioimaan tota rakasta miestäni, sillä ottajia kyllä olisi!!!!

Mies ei kyllä naisille lämmenny ja käyttäytyi asiallisesti,mutta minulle oli hyvä opetus.

Nyt elämämme on taas täynnä romantiikkaa ja aivan rakot kourissa oottaa,koska mies kotiutuu töistä :p

En ehkä tiedä mikä kirjoitukseni pointti oikeastaan oli,mutta aattelinpa teille sen kertoa.
Ja ehkä se olisi se ,että me vannoutuneetkin kotiäidit mentäis joskus miehen kanssa kahdestaan ja oltais hetki ilman lapsia,niin takuuvarmasti tekee suhteelle hyvää!

Siinä hieno oivallus :flower: Mannaryyniä en kyllä ymmärrä ollenkaan :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 22:22 mannaryyni kirjoitti:

Rakas ystävä! Ei kaikkien miesten käsitys viihteestä ole lärvien vetäminen, vieraiden naisten kähmiminen ja örveltäminen. Hauskaa kuuluu pitää yhdessä ja erikseen niin, ettei kummallekaan tule paha mieli ja toisen kunnioitus säilyy.

Kyllä sinulla on nyt varsinainen ongelmatapaus kotona. Valitettavasti!

Mannaryyni; mun kokemuksen mukaan miehet, jotka kännissä roikkuu muissa naisissa jopa vaimon läsnäollessa, ovat myös niitä pettäjiä, valitettavasti. Mistä tiedät, että miehesi pitää rajansa? :o

Parasta kun saa aikaa miehen kanssa kahdestaan vaikka se vaikeaa välillä onkin. Entisen miehen kanssa sitä ei koskaan ollut vaan molemmat menivät ihan omia menojaan, tytär oli aina toisen kanssa kotona kun toinen meni, ei muka ollut lapsenhoito ongelmia. Eron jälkeen tapasin tämän nykyisen mieheni ja aluksi kumastelin hänen haluaan mennä vain yhdessä, hän jopa loukkaantui ja suutui jos menin joskus kaverini kanssa lempparibändini keikoille yksin. Nyt en itsekään tiedä parempaa kun karata yhdessä jonnekin, vaikka vain yhden yön reissu hotelliin toiseen kaupunkiin yms. ja keikoillekin mennään yhdessä. Pieniä irtiottoja arjesta!

Kiitos sinulle aloittaja ajatuksenaiheita herättävästä kirjoituksesta! :flower: Jotenkin täällä vauva-arjen keskellä hormonien suihkeessa ja univelan painaessa sitä oikein havahtui. Hmm, kunhan vähän väsymys helpottaa, koitan minäkin edes vähän huomioida vierelläni ahertavaa miestäni :)

:hug: niinpä,tuossa sulle kommentti kommentistasi,haluaisin välillä käydä mieheni kanssa kaksin vaikka elokuvissa,sekin olisi jo jotain ,mutta kun ei ole lapsenvahtia.tuntuu .että kaikki menee liiankin hyvin niin romantiikka kuin muutkin asiat siinä sivussa?joskus pysähdyn miettimään että meneekö kaikki sittenkin liian arkisesti?jospa meidänkin pitää alkaa hommaamaan se lapsenvahti jotta näkisin onko kaikki sittenkin liian tuttua,turvallista ja arkista?? :whistle:

Olet hyvin oikeassa siinä, kuinka yhteistä aikaa pitäisi järjestää ja muistaa myös meidän äitienkin huomioida miehet. Huomaan usein vaativani mieheltäni aikaa, mutta en kyllä itse sitä hänelle tarjoa... Pitää mennä hieman itseeni :ashamed:

Ihana mies sinulla ap! Ole onnellinen :)

Myös meillä juhlitaan eri aikaan ja eri paikoissa, kuten teillä mannaryyni. Mä en myöskään jaksa katsella miestäni kännissä. Jos ollaan kahdestaan ulkona (juhlimassa) se ei ole mitään rentoutumista... Meillä ei liity kuvioihin minkäänasteista flirttailua ulkopuolisten kanssa tmv. mutta en vaan voi katsoa sitä älytöntä kännäämistä... Tyttöporukalla on mukavampi olla liikkeellä pienessä hiprakassa tarvitsematta miettiä, pystyykö se mies huolehtimaan itsestään. Miehen kanssa käydään yhdessä (esim. syömässä) muulloin, kun alkoholi ei ole kuvioissa.