viikko synnytyksestä..joko uskaltaa kokeilla crosstraineria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisuli_1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan. Vain kevyttä liikuntaa kuten kävelyä. Mä pystyin viikko synnytyksestä juuri ja juuri kävelemään pienen 10 min lenkin... Kunnon treenausta kannattaa odottaa ainakin 3kk.

Mä kävin keskustelua näistä vatsalihaksista ja mulle sanottiin että jos on aikasemmin harrastanut liikunta ja vatsalihasten treenaamista niin hyvin voi loppuun asti treenata ja jälkeen synnytyksen jatkaa normaalisti.
Yleisesti ottaen kuullemma jos on "ammatilais" tason urheilia niin voi väli jäädä.

eikös tuo ole verrattavissa juoksemiseen, eli sellaista ylös-alas-liikettä tulee. Suurin ongelma on se, että lantionpohjalihakset eivät ole vielä palautuneet ja jos rynkytät niitä, niin eivät pääse palautumaankaan. Juoksemista ei suositella ennen jälkitarkastusta.

Mie jatkoin urheilua kevyesti about viikko synnytyksestä. Kävelyä ja kuntopyörääkin poljin, ei tehny kipeetä ku ei paikat revenny ;) Pikkuhiljaa sit aloin tehdä lihaskuntoa, äitiysloman päätyttyä oli jo kunto kohdillaan.

Kokeile ja kuulostele itseäsi. Itse on palautunut aina tosi nopeasti ja viikon päästä synnytyksestä olen vetänyt pitkiä kävelylenkkejä, juoksemisen pompotus ei ole sopinut, mutta crosstrainerhän juuri vaimentaa tuota ylös alas liikettä.

Varovasti omaan tahtiin. Vaikka olet hyvässä kunnossa, synnytys on kropalle rankka kokemus, ja se ansaitsee lepoa. Liikunta ei ole kiellettyä, mutta oman jaksamisesi suhteen suosittelen rauhallista paluuta normaaliin :)

eiköhän se riipu omasta voinnista ja mitä itse luulet pystytkö.. ilmeisesti pystyt koska sitä mietit..

naiset on niin erilaisia, toiset ei pysty liikkuun synnytyksen jälkeen eikä istuun pitkään aikaan.. toiset liikkuu heti ja istuu..

Itse olin viime synnytyksen jälkeen 5 päivän päästä jo reippaalla sauvakävelylenkillä, joten miksikäs ei crosstrainerillakin kevyttä treeniä voi tehdä. Kyllä se oma kroppa aikas hyvin kertoo, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tiedän monia äitejä, jotka selittelevät vaikka kuukausikaupalla liikkumattomuuttaan juuri tuolla, että liian aikaisin ei saa alkaa treenaamaan. No, sitten pikkuhiljaa sitä jumahdetaan kokonaan ja surkutellaan kun ei ne raskauskilot mihinkään hävinneet. Itse olen pudottanut kaikki raskauskilot viimeistään 2 kk päästä synnytyksestä ja alle vuodesssa olen ollut fyysisesti samassa kunnossa kuin ennen synnytytstäkin. Heti vaan liikkeelle oman voinnin mukaan!!

[QUOTE="Miranda83";23124827]eiköhän se riipu omasta voinnista ja mitä itse luulet pystytkö.. ilmeisesti pystyt koska sitä mietit..

naiset on niin erilaisia, toiset ei pysty liikkuun synnytyksen jälkeen eikä istuun pitkään aikaan.. toiset liikkuu heti ja istuu..[/QUOTE]

Näihän se on että ollaan erilaisia. Itte pääsin liikkeelle kunnolla vasta noin 2kk syntymästä, joku toinen pääsee nopeammin. Joku hitaammin. Se on aivan tosi että hätäillä ei kannata ja itteään pitää kuunnella.

Kuuntelet omia tuntemuksia ja aloitat iisisti. Suorastaan kateellisena katselen äitejä jotka pääsevät liikkumaan jo muutamia viikkoja synntytyksen jälkeen. Itselläni meni toista kuukautta molempien synnytysten jälkeen ennen kuin pystyin mitään muuta tekemään kuin rauhallisesti kävelemään. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen vaivasi huonosti paraneva eppari ja toisen pahat repeämät.

Yhteistyössä