Viikon 10 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No toden totta, voihan vietävä tätä odotusta... Luulin, että sinut, Venla, oli täti jo löytänyt. Mutta onpas mukavaa, että joku muukin painii samojen asioiden parissa! Kun ei tuolle ukkokullallekaan jaksa koko ajan samoja asioita raportoida, ei sitä miun kierto nyt NIIN paljon kiinnosta. Mutta oli se vähän jännittyneen oloinen, kun tajusi, miten paljon mun menkat on myöhässä. Soitin muuten äsken tk:een ja sanoivat sieltä, että testiin pääsee hoitajan lähetteellä. Näin ainakin täällä Keski-Suomessa. Mutta silti kyllä polttelis tehdä vielä toinen kotitesti- ihan varmuuden vuoksi... Ostais jonkun tosi herkän, vois olla sitten edes vähän varmempi kuin nyt. Tsemppiä odotteluun, Venla!!

Siirryn nyt tänne vaikka jännittämisestä ei sinällänsä ole kyse. Menkat vaan myöhässä rajusti eli menossa 41/33-?. Kaks negatestia takana apteekin omalla mutta ei sitä tätiä näy eikä kuulu...Megapitkä kierto tulossa.

Minäkin siirryn nyt tämän viikon jännääjiin. kp 33/28-31 on tänään. Raskaustesti näytti eilen miinusta.

Tänään on rinnat hieman turvonneen oloiset ja alavatsassa on ollut kaikenlaisia juilimisia ja vihlomisia jo kohta viikon.

No kyllä se täti taisi kuitenkin tiensä tännekin löytää. Nyt on jo pari juuri ja juuri erotettavaa tippaa tullut paperiin, mutta eiköhän se täti kohta ala kunnolla huiskimaan. Harmi, mutta nyt vaan greippimehut taas kehiin. Mitens Venlalla sujuu?

En pysty tarkalleen kiertopäivääni sanomaan, mutta olen varmaan tämän ketjun viimeisiä jännääjiä, sillä tilanne ratkeea vasta sunnuntaina, tai jopa ensi viikolla. Ajattelin kylläkin olla testaamatta heti. Edellisellä kerroilla ollu testi odottamassa kylppärissä jo viikkoa ennen, jospa se toi huonoa onnea.

Onkohan vähän hassua kun kuulostellaan näitä oireitamme jo heti ekalla viikolla, eihän ihan heti oireita varmaan edes tule, eiköhän ne pahoinvoinnit ym tule vasta vähän myöhemmin. Mulla kyllä ollu välillä huonoa oloa, mutta sellaista nyt on vuoden mitaan muutenkin. Sen sijaan uutena oireena tuntui sellaista kiritystä alavatsalla parina päivänä, ja rinnoissa lievää painon tunnett, lämmöt edelleen koholla. Sehän tässä myös on ärtsyä kun samat oireet koskee niin menkkojen alkamista kuin raskauden alkamista, tuhruvuotoakin voi tulla molemmissa tilanteissa.

Täällä kärsitään yhä menkkamaisista krampeista, mut tätiä ei siltikään kuulu?? Outoa. Nyt menossa kp 33/30-34, joten ylihuomenna pitäis viimeistään alkaa, jos eivät ole myöhässä. Myönnän tehneeni eilen iltapäivällä acon10:llä nega-testin... Tätiä odotellessa siis. Kummallista miten ihmisen psyyke voikin olla niin vahva, että saa menkkojakin siirrettyä ihan vain ajatuksen voimalla;) Oireita ei ole, ainakaan mitään mainitsemisen arvoisia. Armoton väsy vaivannut pari päivää, kevätväsymys ilmeisesti tekee tuloaan.

Plussaonnea vielä kaikille lopuille jännääjille!!!

Täällä jännään edelleen, mielikuvitus laukkaa ja taitaa tehdä tepposia. Taidan olla niin kuin jotkut eläimet, jotka kuvittelevat olevansa raskaana ;) Menkkoja ei näy eikä kuulu ja testi näytti maanantai-iltana negaa. Nyt on siis kp39/32-33.

Tässä mun ""valeraskaus""oireita: suolainen ja mausteinen ruoka himottaa, mutta silti ei tee kauheasti mieli syödä; täynnä oleva olo eikä voi syödä syödä kuin pieniä annoksia; janottaa ja pissattaa; eilen itkin kun katsoin Oscareita!?; ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä voimakkaat hajut. Eilen kun kävin kaupassa mietin että miten ihmeessä tää eläintenruokaosasto löyhkää niin kauheasti, et miten voi ruokakaupassa pitää noin haisevia tuotteita? Ja tänä aamuna kahvipöydässä pullapitko haisi niin, että piti pää kääntää pois.

Rinnat ei edelleenkään ole arat tai turvonneet.

Ota näistä kaikista nyt selvää!

Mariak, tuliko täti oikeasti? Voi harmin paikka, jos tuli!

No oikeesti ja oikeesti. Otapa tästäkin nyt sitten selvää. Vuotoa on tullut niin vähän, että paperilla pyyhkiessä vaan huomaa... Kipujakin on vähän, mutta ei olleskaan niin kovasti kuin mulla yleensä. Mut ehkä tää johtuu siitä vielä, että pillereiden lopetuksesta ei ole vielä kulunut niin kauhean kauaa. Millos sä aattelit ruveta testailemaan? Niin ja se, mikä mua nyt vielä ihmetyttää on nuo minun oireet, kun ne on tosiaan yleensä semmoset, että kun oireet alkaa, niin siitä max kuus tuntia on täti talossa. Mutta kun näitä oireita on ollut nyt jotain viikon, mitä sattuu nippailuja masussa ja selkaa on polttanut välillä ja vaikka mitä... Mutta kohtahan se nähdään! Siulle toivon plussaa!!

Harmillista, että täti tuli käymään, Maire! Mutta siis onneksi vain käymään! Onnea uuteen kiertoon!

Mariak, omituisilta kuulostavat nuo kuukautisesi... Voihan vuoto aina vaihdella kierrosta toiseen määrän ja laadun suhteen, mutta että noinkin niukat? Hmm.

Mietin tässä, että jos tää mun valeraskaus on oikeasti valeraskaus, mun pitää mennä tutkituttaan pääni, sillä itsensä tarkkailu saa kuvittelemaan vaikka mitä. Ja netistä löytyy aina myös sellainen vastaus kysymykseen, millä voi oireensa voi selittää raskaudeksi.

No, en aio ihan heti tikuttaa taas, kun negan pelko kummittelee mielessä. Täällä varmaan hohhaan ja kiusaan teitä pohdinnoillani ;)

Ensiksi pahoittelut kk:lle ja Mairelle: kurjaa, että täti tuli mutta onneksi kyseessä on vain n. kuukauden mittainen takapakki ja uudessa kierrossa sitten - jouluvauvelia värkkäämään!

Me muut täällä sitten edelleen jännäillään. Aika moni (esim. allekirjoittanut) oli testaillut jo negojakin. Kopsaan oheen alunperin aino76:n laittaman taulukon raskaushormonin määrästä virtsassa. Muistaakseni taulukko on peräisin Pesun sivuilta.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Mikäli tulkitsen taulukkoa oikein, sellaisilla testeillä, jotka vaatii sen 25 yksikköä näkyäkseen, ei tule plussaa välttämättä heti vielä kolmannellakaan viikolla oviksen jälkeen.

Itse elelen tätä viikkoa tuskaisen jännittyneenä. Rinnat on kipeät ja aristavat (sunnuntaista lähtien) ja alavatsakipuja ja huonoa oloakin esiintyy vaihtelevasti. Nyt on menossa kp32/26-41 ja ovis bogattu kp:lle 17 tai 18. Menkkojen pitäisi siis alkaa tänään tai huomenna. Rampaan jatkuvasti vessassa sekä pisulla että tarkastelemassa pöksyjäni. Vielä ei ole tätsyä näkynyt, toivottavasti ei näykään ennenkuin ensi vuoden puolella!

Kp37 menossa ja hieman jänskättää, että miten tässä käy. En vieläkään uskalla toivoa liikoja etten pettyisi kauheasti. Toiveikas ja rauhallinen olo on. Oireena on alavatsakipu aamuisin. Muutaman päivän vielä kun jaksaisi odottaa, sitten lauantaina testaan.

Juu ei enää niukkuudesta tietoakaan. Ja myös kivut on sen mukaiset... Muutamat panadolit jo oon tänään joutunut nappaamaan nassuuni, että jotenkin ees pärjäisin. Greippimehun aloitin tänään, eikös se ollut niin, että menkkojen ekana päivänä? Harmittaa kyllä tädin tulo, mutta tietääpähän ainakin, että jotain tuolla sisällä aina tapahtuu! Pahoittelut tädin löytämille ja muille plussaonnea!

täällä ei tädistä vielä tietoakaan, mutta ei ollut raskautumisestakaan, kp25/24-? menossa kp23/24 tein aconin 10:llä testin joka näytti negaa joten tuskin tässä nyt raskaanakaan ollaan.

Hitto että harmittaa nämä heittelevät kierrot.

Älä lannistu aino76! Mäkin tein edellispäivänä nega-testin (kp 32/30-34), mut laskeskelin että mahd. hedelmöittymisestä oli vasta joku kymmenisen päivää, joten ehkä se ei edes noissa herkimmissä testeissä näkyis vielä. Mene ja tiedä.. Mä yritän vielä pitää toivoa yllä, vaikka jotenkin sisimmässäni ""tiedän"" että on aika mahdotonta että olisin raskaana... Mut ei oo tätiä näkynyt täälläkään. Mahaa kramppailee tasaisesti (tehnyt niin jo muutaman päivän) ja rinnat hiukan turvoksissa. Muuten ihan ""normaali"" olo.

Hermoraunio Jasmiina, kp 34/30-34

""ihanaa"" että täällä on joku muukin hermoraunio paikalla.

Tissit mulla ihan hirvittävän arat nänneihin tuskin voi koskea.
2 päivää ns. menkkakivut vaivanneet mutta mitään ei tule, turposinkin eilen kuin pullataikina, ja olin aika nesteinen, mikä yleensä tietää menkkoja.

ehkäpä odotan muutaman päivän ja jos tätiä ei kuulu niin testaan sitten uudestaan.

Kiitos tsempistä Jasmiina, hermoillaan yhdessä !

Kp 40/32-33 menossa ja mielikuvitus se vaan laukkaa... No, ehkä se on vaihtelua hermoilulle ;) Kiitos Kerttu taulukosta! Se toi pikkasen lisää toivoa, että jospas se testaamani nega olisikin ollut ""väärä"" nega.

aino76 ja Jasmiina, ette ole ainoat, jotka hermoilee :) Tuntuu, että itse en oikein edes pysty muuta ajattelemaan ja itsensätarkkailu se vasta aikaa viekin!

Ikävää tosiaan Mariak, että täti tuli käymään. Tsemppiä uuteen kiertoon - joka tapauksessa varmaan se tieto lohduttaa, että kroppa toimii, vaikka kierto olikin noin pitkä!

Minua jännittää kovasti oman kropan toimiminen. Sairastelin muutaman vuoden ja lääkitys jäi loppuiäksi. Sairauteni eivät aiheuta lapsettomuutta, mutta voivat kuulema hankaloittaa raskautumista. Jossain välissä kuukautiseni olivat poissa yli puoli vuotta ja käynnistyivät sitten yskähdellen. Vieläkin pitää aina jännittää millainen kierto on. Siksikin toivoisin, että jos en ole raskaana, niin tulisi edes täti! Hassua, että sitä huomaa vasta jälkeenpäin, kun siis kroppa ei toimikaan kuten pitäisi, että sitten sitä vasta arvostaakin tätiä!

Tsemppiä jännääjille!

Huomenta! Mä roikun edelleen jännittäjissä, tätiä ei vaan kuulu kp 43/33-? menossa. En halua nostaa toivoita korkealle kuitenkaan niiden 2:n negan testaamisen jälkeen viimeviikolla. Odottelen nyt rauhassa ainakin sitten ensi viikkoon ja jos tätiä ei kuulu, niin sitten testaan vimosen kerran.

Yleensä venyneen kierron negatestin jälkeen menkat on tulleet kyllä tosi pian, parin päivän päästä.

Onko täällä vielä monta jännäilijää jäljellä?

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!!!

Heips!

Täällä jännitys on kohonnut huikeisiin mittasuhteisiin mutta valitettavasti tänään ollut tosi voimakkaat menkkamaiset kivut, joten pahaa pelkään, että meille on tulossa täti eikä vauva. Menen taas kohta vessan tutkiskelemaan pöksyjäni. Mikään muu ei nyt kiinnosta.

Olin alunperin ajatellut testata tänään sillä Aconin 10:llä ja otinkin jo aamupissan kuppiin mutta sitten suihkun aikana iski pupu pöksyyn ja kaadoin pissat pois. Tuli vahvasti sellainen ajatus, että odottelen nyt pari päivää, näkyykö tätiä ja jos ei, niin testataan sitten vasta lauantaina kun ollaan molemmat rauhassa kotona. Nyt kun on näitä menkkakipuja niin yritän lohdutella itseäni edes siitä, että kierto olis ehkä säännöllistynyt tuonne 32 päivän tienoille.

Listasin viikon 10 piinailijat ja laskeskelin kiertopäiviäkin pikaisesti (tuli varmaan virheitä). Mullahan ei onneksi täällä töissä ole tärkeämpääkään tekemistä ;-) Meitähän on vielä monta jännääjää. Pahoittelut kaikille tädin löytämille ja hurjasti plussaonnea ensi kiertoon! Toivotaan, että listaan tulisi mooooonta plussannutta! Kuka on eka?

Viikon 10 jännääjät:
Nelly kp?
aino76 kp24/24
Kerttu kp33/26-41
Jasmiina kp34/30-34
Mimmu kp27/28
iina kp?
Heaven kp30/27-30
tuuli kp37/?
Venla32 kp40/32-33
Terttu4 kp43/33-?

Pudonneet:
nala
Kk
Maire
Mariak

Plussanneet:

Korjaan omaltaosaltani listaa

Viikon 10 jännääjät:
Nelly kp?
aino76 kp25/24
Kerttu kp33/26-41
Jasmiina kp34/30-34
Mimmu kp27/28
iina kp?
Heaven kp30/27-30
tuuli kp37/?
Venla32 kp40/32-33
Terttu4 kp43/33-?

Pudonneet:
nala
Kk
Maire
Maria k

Tein eilen raskaustestin kun vuoto ei alkanut ja heikko viiva ilmestyi joten olen raskaana. Toivottavasti tämä raskaus sujuu hyvin. Lokakuussa minulla oli keskenmeno ja toista en halua. Toivottavasti monella muullakin on onnistanut.

Uusimmat

Yhteistyössä