viikon ikäisen vauvan nukkumisesta kysyttävää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjio

Vieras
Minulla on viikon ikäinen vauva ja olen huolissani kun tuntuu että hän nukkuu koko ajan aina vaan... Herää kyllä syömään tai mahaa kipristämään 2-3 tunnin välein, syö kerrallaan 40-60 ml korviketta/omaa lypsettyä maitoa. Muuten esim. Tänäön ollut hereillä oikeqstaan vain klo 5-6.30 aamusta ja vaipan vaihdon aikana,muun ajan nukkuu.

Onko poikkeavan uninen teistä?

Mulla on esikoinen jo 7v ja olen totaalisen unohtanut nämä vauvajutut... Muistissa on vaan se että esikoinen itki mahaansa aivan kauheasti mutta se taisi alkaa vähän myöhemmin kuitenkin.

Tuntuu vaikealta tietää että milloinka vauvalla on nälkä ja milloinka herää mahavaivoihinsa, tarjoan maitoa pullosta, syö vaivoin 40 ml ja nukahtaa ja kakkaa lähes joka kerta, sitten vaihdan vaipan ja tarjoan lisää ja saattaa syödä vielä 30 ml ja taas nukahtaa...

Moni vastasyntynyt nukkuu ja syö. Normaalia. Omani oli lajia joka ei nukkunut kun vähän ja harvakseltaan. Valvoi ja itki. Sekään ei oo epänormaalia ettei syökään kerralla vaan pätkissä.

Hei! Omakin vauvani oli ensimmäisen vuorokauden sairaalassa lähes hereillä ja itki, sitten alkoi nukkuminen. Nukkui ensimmäiset 2 viikkoa oikeastaan koko ajan, myös syödessään. Vaippaa vaihtaessa itki. Nyt 4 viikkoinen ja tilanne muuttunut niin, että ei oikeastaan nukkuisi päivällä ollenkaan, paitsi liikkeellä ollessa. Maitomääristä en osaa sanoa, koska tää saa rinnasta pelkästään.

Yhteistyössä