Viimeisillään raskaana ja mies lähtee pois kotoa - päästäisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on nyt rv 40+2 ja mies suunnittelee lähtevänsä huomenna koko päiväksi pois kotoa omaan harrastukseensa, josta ei pääse alle tunnin lähtemään kuskaamaan mua sairaalaan jos tulee lähtö - ei välttämättä edes kuule puhelimen soivan jos soitan että nyt tarttis lähteä. Päästäisitkö sä miestäsi lähtemään tällaisessa tilanteessa, vai kehtaisko sun mies edes ehdottaa että hän lähtee päiväksi pois?

Kyllä mun mies kävi mökillä vielä la:n jälkeen, mutta oli puhelimen päässä koko ajan. Mökiltä ois ollu sairaalalla tai kotona 20minuutissa.
Mut jos ei sais kiinni ja noin kaukana, en varmaan päästäis, kun tuo ei kuitenkaan ole mikään "pakko".

Jos et nyt mikään syöksysynnyttäjä ole, niin harvoin se on yhdestä tunnista kiinni sairaalaan meno.
ainakin itse mieheni päästin ihan normaalisti menemään silloin kun olin raskaana..

Päästäisin. Meillä mies oli mökillä, kun soitin että pitäis mennä sairaalaan. Kerkes alle 2h kotiin ja hyvin kerittiin. Sairaalassakin oltiin vielä 10h ennen kun lapsi synty.

Päästäisi, mutta edellyttäisin, että katsoo puhelintaan sitten vähän väliä (toinen asia voiko siihen luottaa...) ja sopisin jonkun toisen läheisen kanssa, että olisi varalla, mikäli nyt sattuisi tulemaan synnytys ja miestä et saisi kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Kyllä mun mies kävi mökillä vielä la:n jälkeen, mutta oli puhelimen päässä koko ajan. Mökiltä ois ollu sairaalalla tai kotona 20minuutissa.
Mut jos ei sais kiinni ja noin kaukana, en varmaan päästäis, kun tuo ei kuitenkaan ole mikään "pakko".

Noin mäkin ajattelen, että koska ei ole mitenkään varmaa että vastaa puhelimeensa, niin en halua sen lähtevän. Yleensä vasta päivän päätteeksi eli illalla katsoo puhelimeen mitä kello on, sillä kun menee harrastuksessaan ajantaju ihan totaalisesti eikä varmasti ajattele että kotona saattaa olla synnyttävä vaimo :( Lisäksi meillä on kaksi pientä lasta, jotka olis mun kanssa kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiire:
Jos et nyt mikään syöksysynnyttäjä ole, niin harvoin se on yhdestä tunnista kiinni sairaalaan meno.
ainakin itse mieheni päästin ihan normaalisti menemään silloin kun olin raskaana..

Voi olla että on nopea synnytys tiedossa, viimeksi kesti vain 3h. Meiltä on tunnin ajomatka sairaalaan.

Jos ei ole muita lapsia, jota pitää hoitaa, sitten toki päästäisin. Ehkä kehottaisinkin menemään. Meillä on nuo isommat lapset, sen takia nyt se ei lähtisi, esim. joutui jättämään väliinvajaan vuorokauden työmatkan 350km päähän, kun en uskaltaisi olla lasten (4ja6v) kanssa puolta yötä yksin, jos ptäisi äkkiä lähteä. On hän silti välillä vähän kauempana palavereissä ym, eilenkin esim. 1,5h ajomatkan päässä muutaman tunnin.
Sairaalaan voi mennä taksilla, se ei ole sinänsä ongelma.

No mikä mä olisin pidättelemään jos mies ei itse tajuaisi olla lähtemättä.
Meillä meni kyllä tän toisen kanssa melko hilkulle kun miehen mummon hautajaiset sattuivat samalle päivälle jona vauva päätti syntyä, onneksi ehti vedet mennä ennen miestä, joten pääsi kuin pääsikin synnytykseen. :heart: Ja hautajaisiin ehti myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiire:

Voi olla että on nopea synnytys tiedossa, viimeksi kesti vain 3h. Meiltä on tunnin ajomatka sairaalaan.

Mulle kävi niin, että lapsivesi meni sekä poltot alkoi ja tiheni tunnin sisällä. Onneksi tajusin lähteä heti sairaalaan, kun lapsen isä pakotti :)

No jos on muitakin lapsia vielä ja nopeahko synnytys, niin miehelle vaikka paistinpannulla takoen vähän järkeä päähän. Kuinka itsekkäitä nuo siat oikein voivatkaan olla!

no en kyllä päästäis, jos kerran tiedossa on et todennäköisesti nopeeta tulee. meillä on se tilanne et tääkin todennnäköisesti tulee nopeesti, joten kyllä ton esikon takia täytyy olla lähimaastossa, kyllähän sinne sairaalaan muuten pääsee yksinkin (taksilla, ambulanssilla) mut mihin ton esikoisen laittaa.

synnytyksen kestoa ei kyllä pysty etukäteen arvioimaan...en tiedä mitä tekisin, jos tulis tollanen tilanne. saahan sen ambulanssi tilattua jos tulee tukalat paikat..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:( Lisäksi meillä on kaksi pientä lasta, jotka olis mun kanssa kotona..

Tämähän ratkaisee. Ei päästäisi. Tai oikeastaan niin, että jos menet, ota lapset mukaan. Sairaalaan pääsee taksilla ja synnyttämään pystyy ilman miestä, ne ei ole ongelmia, mutta eihän lasten kanssa voi mennä synnyttämään.

Yhteistyössä